Iziet caur HES

Demogrāfe nosauc pašu galveno iemeslu, kāpēc tik dramatiski kritusies dzimstība Latvijā

Šā gada pirmajos trīs mēnešos reģistrēti 3154 jaundzimušie – par 267 jeb 7,8% mazāk nekā 2023. gada attiecīgajā periodā. Dati par pēdējiem pieciem gadiem rāda, ka dzimstība krītas gadu no gada, turklāt mirušo skaits jau kopš 2021. gada ir divreiz lielāks, nekā dzimušo skaits. Kas ir galvenie iemesli šādai lejupslīdei un, vai var kaut ko darīt, lai to mainītu, skaidro demogrāfe, Baltijas Starptautiskās ekonomikas politikas studiju centra pētniece Zane Vārpiņa.

Četras jaunas Steam spēles, kuras, iespējams, tu palaidi garām (16. maijs)

Steam plašumos bieži parādās lielie spēļu industrijas vārdi ar saviem lielbudžetu meistardarbiem. Taču ir jāatcerās, ka ir arī mazie spēļu izdevēji, kuri cer, ka viņus pamanīs. Mēs pamanām, tāpēc, lūk, četras dažādu žanru spēles no mazākiem spēļu izdevējiem priekš visām gaumēm!

 

Heading Out

Steam‌ ‌lapa ‌
Izlaišanas datums:‌ 8. maijs
Izstrādātājs: Serious Sim

Tas esat Jūs, Jūsu automašīna un lielceļs. Aiz loga ir ASV plašumi un katrs cilvēks uz jums atskatās, bet neviens nenojauš jūsu ceļa galamērķi – pat jūs pats.

 

The Bridge Curse 2: The Extrication

Steam‌ ‌lapa ‌
Izlaišanas datums:‌ 9. maijs
Izstrādātājs: Softstar Entertainment

Mēģini izglābties un saglabā savu dzīvību FPS izdzīvošanas piedzīvojumā. Pie tam, spēlē vajadzēs risināt arī aizraujošas mīklas un atklāt draudīgas sazvērestības.

 

1000xResist

Steam‌ ‌lapa ‌
Izlaišanas datums:‌ 10. maijs
Izstrādātājs: Sunset Visitor 斜陽過客

1000xRESIST ļaus jums izdzīvot aizraujošu zinātniskās fantastikas piedzīvojumu. Gads ir nezināms, un citplanētiešu izplatīta slimība tur Jūs pazemē. Jūs esat vērotājs līdz Jūs atklājat slepenu noslēpumu, kas maina visu.

 

Fay’s Factory

Steam‌ ‌lapa ‌
Izlaišanas datums:‌ 9. maijs
Izstrādātājs: ED

Ir sākusies industriālā revolūcija! Tu esi fabrikas pārraugs, kurš vēlas izaugt par izcilu vadītāju un krietnu cilvēku.

Plus, plus

vara bungas: Kad mūsu mācības sāks izskatītīes kā šī reālā kaujas epizode, kas izskatās (pat pārāk) kā mācībās, tad no tām būs jēga. No video viegli izvilkt visu mācību trieciena plānošanai nepieciešamo tēmu sarakstu: lokālā pārspēka un pārsteiguma momenta nodrošināšana ( tsk diennakts laiks “pirms pirmās saulītes”), ekipējuma pārbaude un pielāgošana uzdevumam, pareiza noskaņojuma veidošana, objekta izlūkošana, uzdevumu došana nodaļām/grupām, darbs pāros, munīcijas izlietojuma kontrole, grupu komandieru līderības loma, reālistiskas ierakumu vides organizācija mācībām, bunkuru ieņemšanas taktika, PP sev, PPP biedram, medevac, nostiprināšanās ieņemtajās pozīcijās, ieņemto pozīciju nodošana citai vienībai (relief in place).

PS Jā, man arī ir vairāki jautājumi par šo video. Piemēram, kas tur zibsnī no 00:16:00? Policijas stroboskops? Kapēc ierakumi ir glīti, tīri un sekli, ja mežs apkārt ir redzējis kaujas? Kāpēc nav video no drona? Kāpēc sēžam uz ierakuma malas, kad apkārt “iet vaļā” utt. Tomēr, arī tad, ja video ir “PR pokazuha ar kaujas munīciju”, tas nemazina epizodes izglītojošo vērtību mums.

Lucid: Ķīniešu elektroauto joprojām tālu atpaliek no Tesla

Elektroauto ražotāja Lucid izpilddirektors Pīters Rolinsons uzskata, ka ķīniešu autoražotāji joprojām tālu atpaliek no Tesla, neskatoties uz to, ka starp ķīniešu ražotājiem un Tesla notiek “cenu karš”, cīnoties par tirgus daļu Āzijas lielvalstī.

Viņš norāda, ka vismaz šķietami ķīnieši ir panākuši Tesla, taču, kad ieskatās mazliet dziļāk, redzams, ka viņi joprojām atpaliek tālu. Lucid šefa ieskatā Tesla jaudas agregāts, akumulatoru tehnoloģijas un tas, kā visas sistēmas savā starpā ir integrētas, ir tālu priekšā tam, ko spēj piedāvāt Ķīnas kompānijas.

Rolinsons gan atgādina, ka ķīniešu autobūve veikusi milzīgu izrāvienu un viņus kā konkurentus nedrīkst nenovērtēt. “Mēs nenovērtējam Ķīnas spējas radīt labas mašīnas. Tās ir pārsteidzoši labas, bet tās vēl nav sasniegušas tik ļoti nostrādātu līmeni,” viņa teikto citē Business Insider.

Kas attiecas uz pašu Lucid un viņu sekmēm, tad šim autoražotājam ar finansēm viss plus mīnus ir kārtībā un viņiem bankrots nedraud. Kompānija nesen samazināja cenas lētākajai Lucid Air versijai, lai veicinātu tās konkurētspēju, bet paralēli tiek attīstīts jauns, lētāks modelis.

Jaunākā informācija par spēles GTA 6 iznākšanas laiku?

Paziņots GTA 6 iznākšanas datums

Spēles GTA 6 iznākšana ir plānota 2025. gada rudenī. Par to paziņoja Take-Two Interactive, GTA izstrādātāja Rockstar Games mātesuzņēmums, 2024. gada ceturtā ceturkšņa finanšu rezultātu paziņojumā.

Sākotnēji tika minēts, ka GTA 6 iznāks 2025. gadā, taču tagad izdošanas termiņš ir sašaurināts jau līdz 2025. gada rudenim.

“Mūsu prognozes atspoguļo Rockstar Games iepriekš noteiktā 2025. gada kalendārā perioda sašaurināšanu līdz 2025. gada rudenim Grand Theft Auto VI,” Take-Two priekšsēdētājs un izpilddirektors Strauss Zelniks rakstīja pārskatā.

Intervijā izdevumam Variety Zelniks sacīja, ka precīzu spēles iznākšanas datumu paziņos Rockstar.

“Šis [paziņojums] nāks no Rockstar, un tas būs saskaņā ar to, kā viņi reklamēs spēli,” sacīja augstākā līmeņa vadītājs.

Atgādinām, ka spēle vispirms tiks izdota Sony PlayStation 5 un Xbox Series X un Series S konsolēm.



Kā saprast, ka bērnam ir depresija? "Sarkanā karoga" signāli, lai to pamanītu laikus

Pēdējos gados arvien lielāka uzmanība tiek pievērsta bērnu garīgajai veselībai un labsajūtai, jo īpaši pandēmijas un sociālo tīklu ietekmes dēļ. Britu psihologs skaidro, kā atšķirt depresiju no slikta garastāvokļa un, ko darīt vecākiem, ja bērna uzvedība kļuvusi satraucoša.

Mana pieredze: Kā krāpnieks samaksāja man, nevis otrādi

Mana pieredze: Kā krāpnieks samaksāja man, nevis otrādi

Ar šādu krāpniecības shēmu es saskāros pirmo reizi un labprāt padalīšos ar pieredzi, jo spēles amplitūda šeit ir ļoti plaša. Es gan neizturēju spriedzi un norāvos no āķa jau pirmajā reālajā mēģinājumā mani apkrāpt, un tā arī neuzzināju, cik ilgi tiktu vazāts aiz deguna, vairāku dienu garumā vai arī tas bija pāris stundu jautājums. 

Tātad par visu no sākuma. Kādā saulainā aprīļa dienā, Telegram kanālā, man uzrakstīja meitene vārdā Alisa Vasiljeva un jautāja vai es negribot nopelnīt. Kā nu nē, es vienmēr esmu gatavs papildināt savu tā jau caurumaino budžetu un, protams, piekritu, bet sev par apbēdinājumu sapratu, ka te drīzāk kāds grib mani izģērbt un pēc iespējas ar vairāk nullēm.

Alisa esot saņēmusi norādījumus no savas vadības, lai izveidotu frīlanceru komandu no Latvijas un vēlas pastāstīt par to sīkāk, vai mani tas interesēšot? Tam sekoja sīkāks darbu izklāsts.

Projekts koncentrējas uz sociālo mediju zīmoliem, katru dienu man tikšot nosūtīti dažas Youtube kanālu adreses un mans uzdevums būšot pieteikties par sekotāju šiem kanāliem. Mana dienas peļņa būšot no 200 līdz 300 USDT.

Mana pieredze: Kā krāpnieks samaksāja man, nevis otrādi

Lai labāk saprastu, kā strādāt viņa nosūtīs pirmos divus testa uzdevumus. Tika atsūtīti divi linki uz Yotube kanāliem, kuriem man vajadzēja pieteikties kā sekotājam un atsūtīt skrīnu, ka esmu to izdarījis.  Tā kā es biju veiksmīgi ticis galā ar šo uzdevumu, man bija jāuzraksta nākošajam personāžam Christina un jānosūta mistisks kods, lai varētu uzsākt darbu.

Kā krāpnieks samaksāja man, nevis otrādi

Tā nu es tiku pie sava pirmā uzdevuma, doties uz Gucci Youtube kanālu un pieteikties kā sekotājam. Veiksmīgi to izdarīju, nosūtīju skrīnu ar padarītu un neticamā kārtā no Cristina saņēmu atlīdzību par savu lielisko darbu, 20 USDT apmērā savā maciņā. Jā, apmaksa būšot stabilajās monētās USDT, jo viņa pārstāvot globālu kompāniju. Un tiešām apmaksu saņēmu, viss godīgi, tikai joprojām nesapratu, kur ir tas suns aprakts, jo par tādu darbu maksā dažus centus, nevis 5 – 10 USDT.  Saprotu, ka tās 20 monētas ir tikai manas modrības atslēgšanai un smadzeņu darbības izslēgšanai. Domās jau guļu zem palmas pīpēju bambusu un dažas reizes dienā paspaidu telefonu, lai nopelnītu savu ikdienišķo atlīdzību.

Tālāk sekoja jau kaut kas tuvāk tēmai. Tātad papildus šļūkāšanai pa Youtube, man būšot jāpiedalās arī kaut kādos mistiskos spekulatīvos darījumos, kur man esot peļņa garantēta un dienā es varot nopelnīt līdz pat 1000 USDT. Lieliski, es ar visām četrām esmu tikai par. Mani jau tālāk novirza uz Telegram kanālu, kur notiek īstā naudas pelnīšana, esmu izturējis visus pārbaudījumus.

Telegram krāpnieki

Saņemu arī norādījumus, lai noturētos Global Working grupā:

Please note the following job description and basic information
? 25 jobs will be posted to the top of the job group every day
? The basic task is 5 USDT for each subscription task. If you skip any task, the commission will be reduced to 1 USDT. The commission will no longer be calculated when the task expires.
? Members who complete (13) or (23) tasks in a row will receive 88USDT or 208USDT rewards.
? Speculation tasks are tasks to increase income for the company and members, please consult me for details
? Jobs posted daily at 9:30am (London time zone)
? Each new member will have a 3-day internship period. If found to be unsuitable for the position, they will be terminated.
? The commission will be settled when the accumulated commission reaches 20-30USDT (the task will be skipped multiple times and will not be settled)
? Each member who passes the internship will receive an exclusive code, and each member who joins through the exclusive code will bring an additional 20 USDT as a referral commission
?If you have any questions about the work, you can ask me

Tātad es nedrīkstu čakarēties un labāk izpildīt visus uzdevumus, savādāk mana atlīdzība tiks samazināta, vai atkārtota uzdevuma neizpildes gadījumā, mani vispār izmetīs no šīs miljonāru pulcēšanās vietas. Jā, un 3 dienu pārbaudes laiks, kura laikā tad acīmredzot mani beidzot izģērbs.

Esmu gatavs ražīgam darbam un saņemu savu pirmo nopietno uzdevumu.

Krāpnieki internetā

Un tā vienu pēc otra man sūta uzdevumus, un es attiecīgi atpakaļ apstiprinājumus par padarīto darbu. Tādā garā esmu uzkrājis jau 15 USDT, līdz pirmajai izmaksai vēl nevelku. Un tad seko rozīnīte, kuru gaidīju jau no paša sākuma. Nākošais uzdevums esot spekulatīvais. Man esot jāiemaksā viņu iedotajā adresē summa, kuru varu atļauties, lai treideri varētu … Lai arī es mazliet saprotu, kā notiek spekulācijas un tirdzniecība kriptovalūtu tirgū, šoreiz tika sagriezts tāds teksta virpulis no kura es neko nesapratu. Man kā iesācējam ieteica iemaksāt 80 USDT un atpakaļ es saņemšot 120 USDT, un tas viss tikai 10 minūšu laikā.

Ja es iemaksāju arī to pašu minimālo summu, nopelnīšu 40 USDT. Nu vai nav jauki? Un man miljonāru grupā arī esot jāiemet skrīns kādu summu es aizsūtu. Atteikties neesot ieteicams, jo man ir pārbaudes laiks un vadība vērtēs manas darba spējas. Tātad mazliet esmu iedzīts stūrī. Esmu iebarots ar 20 USDT, man jau ir papildus uzkrājumā vēl 15 USDT un tagad 10 minūšu laikā vēl varu tikt pie papildus piķa. Piedevām vēl laiks ir ierobežots. Viss, kā pēc klasikas – ieguvis uzticību, redzu savus ienākumus, atteikties nevaru, jo man ir pārbaudes laiks un papildus tam vēl laika limits.

Mana pieredze: Kā krāpnieks samaksāja man, nevis otrādi

Tā nu mazliet apstulbis no laimes sēžu un skatos, kā grupas biedri publicē savus skrīnus. Cits 80 USDT, cits 1500, cits 5000. Laime pilnīga. Acīmredzot lielās summas publicē pats krāpnieks, lai jaunās avis iedrošinātu savus uzkrājumus nodot viņa gādīgajās roķelēs. Lielākai jautrībai es savam “mentoram” palūdzu, lai man aizdod tos trūkstošos 60 USDT, jo es vēlos piedalīties jautrajā pasākumā, bet man par nožēlu tika atteikts.

Krāpnieki

Finišā mani nosauca par meli un izmeta no globālās miljonāru grupas. Es paliku ar saviem 20 USDT un sapnis par palmu un bambusiem bija izsapņots. Interesanti, cik ilgi es būtu spaidīts? Jau pašā sākumā tos 60 USDT + krāpnieka 20 monetās būtu savāktas vai arī iemidzinātu medījumu līdz tas jau lielāku summu ieskaitītu tajā mistiskajā spekulatīvajā darījumā.

Atceries, naudu neviens tāpat par zilām acīm nedos, tā ir jānopelna ar reālu darbu. Starp citu, daži no krāpnieka kontiem joprojām aktīvi, varbūt arī tu gribi 20 USDT nopelnīt, vai arī esi gatavs doties vēl tālāk? Piesakies te:  https://t.me/Christina1865  Ja, protams, tev noticēs. Ticamībai varbūt pievieno My Invitation Code: R2684LWCTR0110. Būs jautri, viņi teica, bet atbildību uzņemies tu pats.

 

 

 

 

Pierobežas evakuācija

Vovčanska (uz ziemeļiem no Harkovas) nonākusi krievu apšaudes centrā. Izskatās, ka jau kritusi krievu rokās. Sestdien un svētdien no turienes tika evakuēti ap 8000 cilvēku. „Ja Krievija ieņems Vovčansku, tad tā būs lielākā Krievijas uzvara šajā ofensīvā,“- secināja vakar The Guardian. Krievi apgalvo, ka esot ieņēmuši arī Gļibokas un Lukjaņicu ciemus pie Harkivas. Par evakuāciju. […]

1000km brauciens ar Fiat 600e elektroauto (video)

Esam ļoti aktīvi iesākuši mūsu ceturto 1000km elektroauto testu sezonu – ar mūsu vēsturē pirmo ķīniešu elektroauto nesen aizvadījām jau 36. šīs sērijas testu un tuvākajam mēnesim esam ieplānojuši vairāku ļoti interesantu elektroauto izmēģinājumus. Seko Kursora jaunumiem, mūsu Instagram kontam (tajā brauciena laikā publicējam storijus) un aplūko pārstrādāto 1000km testu lapu. Šo visu darām mūsu lasītāju interesēs, lai informācija par elektroauto ir plašāka, detalizētāka un objektīvāka. Jau tuvākajās nedēļās varēsi sekot līdzi Hyundai Kona (2024), Volvo EX30, Hyundai IONIQ 6, Renault Scenic E-tech un Volkswagen ID.7 1000km testiem. Nepalaid garām! :)

Bet šodien parunāsim par šīs nedēļas sākumā veikto Fiat 600e testu un tā atziņām. Pirms pāris gadiem izmēģinājām jaunā dizaina Fiat 500e elektroauto un secinājums bija tāds, ka tas ir patiešām sakarīgs neliels pilsētas auto ar kuru var doties arī tālākos braucienos. Ir pagājuši daži gadi un Fiat izlaidis mazliet lielāku un modernāku auto – elektrisko 600to. Vizuāli šis auto izskatās krietni lielāks un arī solītais 400km nobraukums izklausās patiešām labi. Bet kā ir patiesībā?

Patiešām izdevies dizains

Fiat 600e izmanto “jaunā 500tā” dizaina valodu un vizuāli abiem auto ir daudz līdzību. Gan formas, gan dažādu elementu ziņā. Tik vien kā Fiat 600e ir pastiepies mazliet garāks.

Saki ko gribi, bet šis ir patiešām glīts auto! Un ražotājs to labi apzinās lepni pa visu auto izkaisot modeļa nosaukuma uzrakstus. Šis ir auto uz kuru gribas atskatīties un apkārtējie cilvēki to arī regulāri dara. Manuprāt, īpaši veiksmīga ir arī šī zaļganīgā krāsa, kas nosaukata smukā “Sea of Italy” nosaukumā. Fiat piedāvā arī dažas citas līdzīgi smuki nosauktas krāsas – Sun of Italy (oranža), Sky of Italy (zila) un Earth of Italy (bēšīgi pelēcīga). Ar to pēdējo ir interesanti. 2023. gadā Fiat paziņoja, ka viņi vairs neizlaidīs pelēkas mašīnas, taču Earth of Italy krāsojums noteiktos apgaismojuma apstākļos izskatās diezgan pelēcīgs.

Te vēl viena bilde par Fiat 500 un Fiat 600 izmēru atšķirību. Dodies uz carsized.com un salīdzini dažādu auto izmērus.

Interjers pietiekami moderns un praktisks

Salīdzinot ar aktuālo Fiat 500e modeli, interjers nav daudz mainījies. Bet man tas bija jauns, jo es nebiju iepriekš braucis ar aktuālu Fiat auto. Kopumā gribu teikt, ka auto ir stilīgs ne tikai no ārpuses, bet arī iekšpusē. Te ir interesantas dizaina līnijas, gaumīgi iestrādāti Fiat un modeļa nosaukuma logo un salonā tu nejūties kā lētā un prastā auto. Piezīmēšu gan, ka salona apdarē ir daudz izmantota cieta plastmasa arī vietās, kur citi auto ražotāji tomēr ieliek kaut ko mīkstāku. Ap 40 tūkstošiem vērtam auto es gribētu redzēt mazāk cietas plastmasas.

Pabraucot vien dažus kilometrus, sapratu, ka šis nav auto ar vislabāko pārskatāmību. Proti, sānu spoguļi man šķita pārāk mazi (īpaši labajā pusē), taču atpakaļskata spogulis ir paliels un būtiski ietekmē mūsu spējas redzēt auto priekšā notiekošo. Tāpat arī priekšējās statnes man šoreiz kaut kā ļoti traucēja.

Kas attiecas uz abiem displejiem, tad tie ir kvalitatīvi – izšķirtspēja ir pietiekami augsta, vizuāli noformēti pietiekami normāli un multimediju displejs arī labi reaģē uz pieskārieniem. Vienīgais, kam var piesieties – mērinstrumentu panelis aiz stūres panelī iestrādāts kaut kā… vizuāli lēti.

Toties te ir pogas! Aleluja! Nepatīk man šī tendences lielākajā daļā auto no normāli sataustāmām un spiežamām pogām pāriet uz skārienjūtīgām virsmām, kas ne vienmēr darbojas. Šajā ziņā Fiat 600e priecē – ar šīm pogām varam ērti kontrolēt auto apsildi vai dzesēšanu. Papildus pāris pogas dod iespēju pārslēgties starp multimediju displeja režīmiem, taču tās gan man šķita pārāk tālu uz priekšu novietotas un tādējādi diez vai bieži slēgāsim.  Bildē zemāk vari redzēt, ka arī braukšanas režīmu izvēle notiek spaidot pogas. Manuprāt, tas nav ne ērtākais, ne neērtākais risinājums šim mezglam.

Mašīnā atradīsim pietiekami daudz vietas mūsu mantām. Glāžu turētājam ir izņemamas plastmasas maliņas un tādējādi varam to pielāgot tieši mūsu krūzes izmēram. Elkoņa atbalsts arī ir atverams, taču tikai brauciena beigās to sapratu. Proti, tam ir jābūt atbīdītam līdz galam uz aizmuguri, lai to varētu atvērt.

Liela mantu glabātuve ir arī viduskonsoles priekšpusē un tur ir arī pietiekami ērts un pārskatāms telefona bezvadu lādētājs. Konkrētajai demo mašīnai šī detaļa gan iztrūka, bet principā šo kastīti nosedz stilīgs salokāms vāciņš, kas atgādina iPad magnētisko vāciņu.

Krēsli ir ne tikai stilīgi, bet arī pietiekami ērti. Vismaz priekšpusē. Vadītājs saņem ne tikai elektrisko sēdekļa vadību (ir arī pielāgojams muguras atbalsts), bet pat masāžas funkciju. Tā tik tiešām darbojas – krēsls mums lēnītēm mīca muguru. Diezgan noderīga lieta šādos ilgos braucienos. Blakussēdētājam gan būs pašam jāstumda krēsls.

Ja neskaita pārskatāmības trūkumu, tad visādi citādi šajā auto šoferim atrasties ir ērti un patīkami. Vadītājam vietas ir pietiekami un visi svarīgie elementi atrodas saprotamās un ērti aizsniedzamās vietās.

Aizmugurē vietas pamaz

Ja GWM Ora 03 upurēja bagāžnieka izmēru, lai iegūtu papildus vietu auto salonā, tad šeit ir izdarīta pretēja darbība. Proti, bagāžnieks ir salīdzinoši lielāks, taču aizmugurē garāki/lielāki cilvēki nejutīsies ērti. Plus, auto grīda nav pilnībā līdzena – tajā kājām ir atstāti padziļinājumi un tas var diezgan būtiski ierobežot mūsu kustības un tādējādi arī komfortu.

Aizmugurē ne tikai neatradīsim elkoņa atbalstu, bet auto vidū griesti ir vēl zemāki un tur spēs iesēsties tikai pavisam īsi cilvēki. Kā arī, aizmugurējās durvīs Fiat nav iestrādājis pudekļu (vai gružu) kastītes. Arī te apdarē ir daudz cietas plastmasas.

Kā redzam, bagāžnieks šim auto ir praktiskāks. Plus, tam ir dubultā grīda, kas elektroauto gadījumā ir īpaši svarīga, jo rada iespēju on acīm aizvākt uzlādes kabeli. Citos auto tas visu laiku mētājas bezsakarā un lieki aizņem vietu.

Ja ar auto ikdienā pārvietojamies viens vai divatā un neplānojam ar to pārvadāt milzīgas kravas, tad Fiat 600e ir pietiekami liels auto. Problēmas sāksies tad, kad gribēsim auto aizmugurē iesēdināt lielākus cilvēkus. Tie dikti pukstēs.

Ar uzlādi viss labi

Ja Fiat 500e bija divas akumulatora versijas (24 un 42kWh) un abām atšķīrās maksimālā DC uzlādes jauda (50 un 85kW), tad ar Fiat 600e ir vienkāršāk. Te ir tikai viens 54kWh akumulatora variants un to varam uzlādēt ar līdz 100kW DC vai līdz 11kW AC jaudu. Nekādus rekordus ar šādām uzlādes jaudām nesasniegsim, tomēr uzskatu, ka tas ir ļoti adekvāts sniegums, kas noteica šī auto labo rezultātu mūsu testā.

Auto ir aprīkots ar CCS uzlādes pieslēgvietu, kas novietota kreisajā sānā aizmugurē. Te viss ir labi un piesieties vien varu mīkstās gumijas aizsargvāciņiem. Tos ir pagrūti noņemt un uzlikt.

Zemāk vari apskatīties šī auto uzlādes jaudas līkni. Kā redzam, līdz 80% uzlāde pārsniedz 50kW jaudu un tad tā krītas. Precīzi ap 91% uzlādes līmeni, jauda nokrītas līdz mazpadsmit kW un es par to pārliecinājos visās trīs garajās uzlādes reizēs. Nevienā no uzlādes reizēm (ne mājās pie AC, ne pie publiskajiem DC lādētājiem) nepiedzīvoju savienojumu problēmas – auto uzlādējas stabili.

Zemāk vari aplūkot precīzāku informāciju par visām trīs garajām uzlādēm, ko veicām Viršu ātrajās uzlādes stacijās. Paldies, Anrij, par grafikiem!

Pirmā garā uzlāde Liepājā (14%-93%) Otrā garā uzlāde Jaunolainē (31%-91%) Trešā garā uzlāde Rēzeknē (25%-90%)

Taču potenciālā nobraukuma attēlojums nav korekts

Fiat sola un ar WLTP datiem apliecina, ka uzlādēts šis auto spēj nobraukt līdz 400km. Liekot roku uz sirds, varu apliecināt, ka vasaras apstākļos un šosejas režīmā nevar. Šis auto šādos braukšanas apstākļos var nobraukt ap 300km un tā ir milzu atšķirība no solītajiem 400km. Atceros, ka jau Peugeot e-208 testā man bija lielas pretenzijas par līdzīgu problēmu. Tātad, Stellantis grupā šis jautājums nav salabots. Pilnībā pietiktu, ja mašīna rādītu pieticīgu 300km maksimālo nobraukumu. Tas neizskatītos labi mārketinga materiālos, bet būtiski samazinātu nepatīkamus pārsteigumus šī auto braucējiem.

Kā Fiat 600e brauc?

Fiat 600e ir priekšpiedziņas auto, kas aprīkots ar aptuveni 154Zs elektromotoru. Tātad, tas nav ne maz, ne daudz. Auto nav nekāda raķete, taču pilsētas un šosejas apstākļos man nebija problēmu droši braukt un veikt apdzīšanas manevrus.

Var just, ka Fiat šo auto ir pielāgojuši vieglai braukšanai. Stūre griežas viegli un arī piekare ir pielāgota mīkstai braukšanai. Tas ir patiešām viegli stūrējams un saprotami braucams auto. Vienīgi uz grants ceļa posma man šis auto šķita tāds ne pārāk stabils. Proti, pie lielākiem ātrumiem to varēja diezgan viegli saslidināt. Citi auto ir stabilāki šādos apstākļos. Kas attiecas uz skaņas izolāciju, tad tā man šķita normāla.

Galvenās atziņas 1000km braucienā ar Fiat 600e

  • 1000km brauciena laikā es auto lādēju piecas reizes, tam veltot precīzi 2h 10min. Piezīmēšu, ka nopietnas un garas uzlādes bija trīs (Liepājā, Jaunolainē un Rēzeknē) un atlikušās divas bija pavisam īsas (Jūrkalnē un Kūkās), lai tikai es aizbrauktu līdz ātrajiem Viršu lādētājiem. Brauciena gaitā veiktās uzlādes man izmaksāja 43.19 eiro. Uzlādes process stabils gan Emobi, gan Viršu stacijās un ja lādētājs nodrošina 50kW+ jaudu, auto to spēs izmantot līdz aptuveni 91% uzlādes līmenim.
  • Šajās 2h 1min auto tika ielādētas 130.8 kWh enerģijas. Pusstunda pie ātrā lādētāja un auto esam dabūjuši iekšā ap 270 nobraukuma kilometrus.
  • Auto šo braucienu noslēdza ar vidējo enerģijas patēriņu 16.3 kWh uz 100km, taču es tam neticu. Parēķinot ielādētās elektrības apjomu, secinu, ka reālais patēriņš šādos teju ideālos klimatiskajos apstākļos ir ap 18kWh/100km. Tas gan nav pavisam slikti. Bet auto panelī rāda ļooooti optimistisku paredzamā nobraukuma aprēķinu un tam nevar uzticēties. Lai nobrauktu 100km, jārēķinās, ka tam būs nepieciešami ap 130 no nobraukuma kilometriem.
  • Auto ir pietiekami ietilpīgs un ērts diviem braucējiem. Ļoti gariem cilvēkiem (virs 1.85m) aizmugurē nebūs ērta sēdēšana. Toties bagāžnieks ir salīdzinoši praktiskas formas un izmēros paliels.
  • Braukt ar Fiat 600e ir viegli – auto brauc un stūrējas paredzami un komfortabli. Aktīvās drošības sistēmas ir tik neuzkrītošas, ka tas pat liek aizdomāties vai tās vispār ir un darbojas korekti.
  • Fiat 600e šo testa distanci veica 15h un tādējādi mūsu rezultātu tabulā ierindojās ļoti augstajā devītajā vietā. Šādu rezultātu lielā mērā noteica tas, ka šis auto spēj ļoti ātri un stabili uzlādēties.

Pēcvārds: Ir jāsalabo neprecīzais nobraukuma aprēķins!

Ja Stellantis grupā beidzot tiktu atrisināts ārkārtīgi neprecīzā nobraukuma pareģojuma attēlojums, Fiat 600e būtu auto bez būtiskiem trūkumiem. Tas ir glīts, braukt ar to ir viegli un reālā ap 300km sniedzamība vienam vai diviem cilvēkiem šo auto ļauj izmantot ērtai braukāšanai pamatā pa pilsētu un retiem izbraucieniem kaut kur tālāk. Šī auto trumpis ir ātra un stabila DC uzlāde, kas lieti noderēs lādējoties pie publiskajiem lādētājiem.

“Netflix” iekāpj dziļāk reklāmu biznesā un prezentē savu reklāmu serveri

Pagājis pusotrs gads, kopš “Netflix” paziņoja, ka oficiāli ievieš abonementa plānu ar reklāmām. Tagad uzņēmums ir gatavs iet tālāk reklāmu biznesā, ko pierāda tā plāni izveidot savu reklāmas tehnoloģiju platformu. Te gan “Netflix” pārāk augstu gaisā degunu nevar celt, jo jārēķinās ar jomas milžiem, piemēram, “Google”, “Amazon” un “Comcast”, kuriem jau ir savu reklāmu serveri.

Paziņojums par savu reklāmas tehnoloģiju platformu nozīmē būtiskas izmaiņas “Netflix” reklāmēšanas pieejā. Uzņēmums sākotnēji sadarbojās ar “Microsoft”, lai izstrādātu savu reklāmu tehnoloģiju, kas palīdzēja “Netflix ātri un veiksmīgi sākt darboties reklāmas jomā un pat panākt tādus konkurentus kā “Hulu”, kam jau vairāk nekā desmit gadus ir savs reklāmu serveris.

Ieviešot savu iekšējo reklāmu tehnoloģiju, “Netflix” ir gatavs pilnībā kontrolēt savu darbību reklāmu biznesā. Šis solis ļaus uzņēmumam izveidot mērķtiecīgu un personalizētu reklāmu pieredzi, kas ir ļoti būtiski, ņemot vērā, ka “Netflix” abonentu skaits sasniedz 270 miljonus.

Uzņēmums pagaidām nav atklājis, kā šis risinājums mainīs reklāmu piegādi, taču, visticamāk, vismaz sākotnēji tas attieksies uz vispārējām reklāmām.

Krusa, negaiss un karstums: kāds laiks gaidāms brīvdienās un nākamajā nedēļā?

Šīs nedēļas nogalē Latvijā saglabāsies vasarīgi silts laiks, vietām gaidāms īslaicīgs lietus un pērkona negaiss, prognozē sinoptiķi.

Aizmirstiet par mērlenti, pateicoties savam iPhone

Daudzas reizes mēs esam pilnībā un absolūti apsēsti ar daudzām ikdienas lietošanas lietojumprogrammām, kuras lejupielādējam no iOS App Store, piemēram,

L’article Aizmirstiet par mērlenti, pateicoties savam iPhone est apparu en premier sur Tehnologijas.com.

Infinix Hot 40i viedtālruņa apskats – ko varam iegūt par 120 eiro?

Infinix Hot 40i ir dikti lēts viedtālrunis, kādi nemaz tik bieži neiegriežas mūsu budžeta klases telefonu testos. Šīs ierīces zemā cena ir jāņem vērā visa šī apskata veidošanas un lasīšanas gaitā. Par 120 eiro (tieši tik maz maksā šis telefons) var divatā jēdzīgi paēst un nedaudz padzert morsu restorānā vai pāris reizes aiziet uz kino, ja izvēlies vidējā izmēra popkornu, taču nekas diži vairāk mūsdienās nesanāks. Par šo cenu Apple pasaulē pat neizdosies apgreidoties uz lielākas ietilpības atmiņu iPhone.

Infinix Hot 40i konkurē ar lētākajiem POCO viedtālruņiem, varbūt var kaut ko citu piemeklēt, bet šī būtu jāuzskata par pašu zemāko cenu, lai iegūtu kaut cik lietojamu jaunu viedtālruni. Es gan atļaušos uzskatīt, ka tomēr vajadzētu nedaudz saņemties, iegādājoties kaut ko dārgāku un būtiski labāku visās izpausmēs (arī potenciāli ilgmūžīgāku), bet ne vienmēr šādi lēcieni cenā un jaudā ir nepieciešami.

Pirms dažiem gadiem Infinix Hot 40i specifikācija šķistu jau ļoti pievilcīga – te ir NFC bezvadu maksājumiem, 90Hz atsvaidzes ekrāns un pat 256GB atmiņas versija. Protams, šur tur ir ietaupīts, bet to jau varēja gaidīt no šādas cenas.

Tehniskā specifikācija

  • Operētājsistēma: Android 13, XOS 13
  • Ekrāns: 6.56 collu IPS LCD, 90 Hz, 450 cd/m² maksimālais spilgtums, 720 x 1612, ap 269 ppi
  • Procesors: Unisoc T606 (12 nm), astoņi kodoli (2×1.6 GHz Cortex-A75 & 6×1.6 GHz Cortex-A55), Mali-G57 MP1 video apakšsistēma
  • RAM: 4/8 GB
  • Atmiņa: 128/256 GB
  • Savienojumi: 4G, Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac, dual-band, Wi-Fi Direct, hotspot, Bluetooth 5 (A2DP, LE), NFC
  • Pozicionēšana: ir
  • Papildu: pirkstu nospiedumu lasītājs sānā, 3.5 mm austiņu spraudnis un FM radio
  • Kameras: aizmugurē: 50 megapikseļu, f/1.6 (wide), 1080p@30 fps video. Priekšā: 32 megapikseļu, f/2.2, (wide)
  • Akumulators: 5000 mAh, 18 W vada uzlāde
  • Izmēri: 163.6 x 75.6 x 8.3 mm, 190 g
  • Krāsas: Starlit Black, Palm Blue, Horizon Gold, Starfall Green
  • Cena: 120 eiro par 4 GB/ 128 GB versiju vai 150 eiro par 8 GB/ 256 GB versiju. Apskatam saņemta dārgākā versija

Izskats un uzbūve

Infinix Hot 40i laikam bez lielas sarkšanas var dēvēt par visai interesanti veidotu viedtālruni – jā, te ir tikai plastmasa uzbūvē, toties viss nostrādāts precīzi. Viedtālruņa uzbūve piederētos vismaz divas ar pusi reizes dārgākam Samsung Galaxy A sērijas kādam sākuma līmeņa modelim. Aizmugurē kameras acu izvietojums aizdomīgi atgādina Apple iPhone, bet plastmasas aizmugurei ir zvaigžņotas nakts tēmas izskats. Vai vismaz man tas atgādina astrofoto.

Pirkstu nospiedumu nolasītājs paslēpts ieslēgšanas pogā un tas ir pat tīri lietojams, kā arī noteikti labāks par to, ko varētu sagaidīt no šādas cenas viedtālruņa. Infinix Hot 40i ir visas pie mums izmantotās 4G frekvences, bet 5G atbalstu te gan nemeklē. Viedtālruņa skanējums ir čābīgs un pakluss, bet neko labāku arī negaidīju.

Komplektā līdzi ir iedots lādētājs, koverītis un pat vada austiņas, kuru pielietojums ir nosacīts. Kaut gan kādam vecākam cilvēkam šādas austiņas varētu noderēt, jo te pārmaiņas pēc ir gadījies pat FM radio.

Pāri vārdi par akumulatoru – tas gan ir izvēlēts grandiozs Infinix Hot 40i ekrānam un veiktspējai. Gaidīšanas režīmā diennaktī Infinix Hot 40i notērē mazāk nekā 10% no enerģijas.

Ekrāns

Infinix Hot 40i saņēmis mūsdienām zemu 720p+ izšķirtspēju, visai vāju skatu leņķu IPS ekrāna matricu, toties te ir 90Hz atsvaidze, kas dzīvi padara nedaudz patīkamāku. Laikam lielākā problēma vismaz vasarā varētu būt 450 cd/m² maksimālais ekrāna spilgtums, kas man šķiet pamaz. Parasti nevar sūdzēties par ekrāna spilgtumu ap 1000 cd/m², flagmaņi šobrīd jau pārkāpj 2000 cd/m². Ja nezini, kas ir 450 cd/m² maksimālais ekrāna spilgtums, tad tas ir tikai nedaudz vairāk par vidējas klases klēpjdatora ekrāna maksimālo spilgtumu.

Jā, jā, te ir arī platākas ekrāna apmales un pavisam plats zodiņš ekrāna lejasdaļā, bet paritini nedaudz augstāk un apskaties vēlreiz šīs ierīces cenu. Kopumā teiktu, ka ekrāns ir savai cenai atbilstošs. Ja būtu maķenīt labāki skatu leņķi, gandrīz vispār nevarētu sūdzēties.

Programmatūra un veiktspēja

Infinix Hot 40i darbina Android 13 kopā ar ražotāja XOS 13 saskarni un programmatūras papildinājumiem. Šis tas ir aizņemts no Xiaomi, šis tas mēģina attēlot Apple ekrāna salu, bet kopumā ieteiktu mēģināt visas šīs iespējas neslēgt iekšā, lai jaudu sataupītu ikdienas uzdevumiem. Tāpat šķita, ka vismaz Infinix Hot 40i ar īsteniem 8 GB RAM nevajag slēgt iekšā operatīvās atmiņas papildinājumu, jo tas tikai bremzē viedtālruņa darbību.

Viedtālruni darbina mūsu pusē maz izplatīts Unisoc T606 procesors, kas veidots 12 nm tehnoloģijā. Tuvākais pie mums zināmais viedtālrunis ar šo pašu procesoru būtu Nokia G22. Pārējie ražotāji, kas izmanto šo procesoru, ir mazāk zināmi – Ulefone, Cubot, Umidigi. Tātad – Ķīnas zieds.

Sintētiskās veiktspējas testi aizņēma aptuveni četras vai pat piecas reizes ilgāku laiku, nekā tas būtu ar vidējās klases Snapdragon vai Exynos procesoriem. Ikdienai Unisoc T606 ar lielo operatīvās atmiņas versiju galīgi nav zemē metams, bet spēlēs gan var just, ka pietrūkst jauda.

Ja var ticēt internetam, Infinix Hot 40i vajadzētu saņemt arī Android 14, bet par tālāku likteni nekas nav minēts. Vai vismaz nespēju neko par šo viedtālruni atrast. Bet vēl arvien Android 14 tik lētam viedtālrunim ir tīri pieņemami.

Kamera

Laikam lielākais un redzamākais mīnuss būs Infinix Hot 40i kamera. Te jau atkal ražotājs izsapņojis, ka ir divu kameru sistēma, faktiski darbojas tikai viena kamera, otra labākajā gadījumā ir dziļuma sensors, bet tā darbību vai bezdarbību pārbaudīt nevaru. Trešā kameras it kā acs atvēlēta zibspuldzei.

Fotogrāfijas ir visai čābīgas, manuprāt, pat HDR iespējošana bieži nedod neko, lai saglābtu fotogrāfijas ar izteikti tumšām un gaišām vietām. Līdzīgas kameras, šķiet, bija lētajiem viedtālruņiem laikos, kad Nokia pārgāja no Windows Phone viedtālruņu ražošanas uz zīmola nodošanu HMD Global. Negribētos sacīt, ka kamera ir bezcerīga, bet nekas labs arī te nesanāks.

Nobeigumā

Infinix Hot 40i savai cenai ir pieņemams viedtālrunis. Šo to piedāvā konkurenti, bet pat uz konkurentu fona Infinix Hot 40i izskatās tīri labi. Noteikti varēja vēlēties labāku kameru un varbūt kādu sataupītu dolāru uz iepakojuma rēķina, bet kopumā Infinix Hot 40i pret konkurentiem izskatās tīri pieklājīgi.

Cenas ziņā Infinix Hot 40i sacenšas ar POCO C65, Samsung Galaxy A05s, Redmi 12, Nokia C32. Vai vismaz šie ir pie sakaru operatoriem līdzīgā cenā pieejami viedtālruņi. Dīvainā kārtā šoreiz vismodernākais procesors būs tieši Samsung Galaxy A05s un pat 25W jaudas vada uzlāde šoreiz nodrošina Samsung pārsvaru vismaz uz papīra. Nokia C32 varētu būt vājākais no visiem te minētajiem modeļiem, kas man bija pamatīgs pārsteigums.

Infinix Hot 40i nodrošina pietiekamu jaudu ikdienai, par spēlēm gan vari gandrīz aizmirst, ja vien tās nav ļoti vienkāršas un maz prasīgas. Nākies pieciest ekrāna skata leņķus, bet diez vai konkurentiem veicas daudz labāk. Omītei vai skolas pirmo klašu bērnam Infinix Hot 40i būs lieliska izvēle par ļoti saprātīgu cenu un pieklājīgu līdzi doto aksesuāru klāstu.

Par latvieša slepkavību Ziemeļīrijā notiesātais zaudē apelācijas tiesā

Pašpasludināts sātanists, kurš nogalināja un sakropļoja paziņu savā netīrajā mājā Belfāstas ziemeļos, ir zaudējis juridisku mēģinājumu samazināt viņam piespriesto cietumsodu, ziņo www.irishnews.com. Apelācijas tiesa noraidīja apgalvojumus, ka Lietuvas pilsonim Sarunam Nauburaitim noteiktais minimālais 18 gadu termiņš par Māra Ludborža nospārdīšanu līdz nāvei un vārda “cūka” iegriešanu viņa krūtīs bijis acīmredzami pārmēru bargs. Augstākās tiesas tiesnese Siobhan [...]

Star FM “Zoopastas” tehnoloģiju rubrika #558 (16.05.2024)

16. maija radio Star FM rīta programmas Zoopasta tehnoloģiju rubrikas ieraksts.

Kā klausīties Star FM tehnoloģiju ziņas?

  • Katru ceturtdienu uzreiz pēc rīta ziņām (9:00) klausies radio Star FM savā stacionārajā vai auto radioaparātā vai datorā no radio mājaslapas.
  • Podkāsta formā raidījuma ieraksti pieejami arī Apple produktu lietotājiem.
  • Ja izmanto kādu citu podkāstu lietotni/servisu, pievieno raidījumu RSS padevi.
  • Tāpat pilnīgi visu raidījumu ieraksti noklausāmi Soundcloud un turpmākie arī tepat Kursors.lv.

Ford samazina elektroauto akumulatoru pasūtījumus, uz katru pārdoto elektroauto zaudē 100 tūkstošus dolāru

Amerikāņu autoražotājs Ford samazina elektroauto akumulatoru pasūtījumus, lai censtos ierobežot elektroauto struktūrvienības zaudējumus. Par to ziņo biznesa medijs Bloomberg, atsaucoties uz Ford pietuvinātiem avotiem.

Tiek ziņots, ka Ford ar katru pārdoto elektoauto zaudē vairāk nekā 100 tūkstošus dolāru. Tas, protams, ir vājprātīgi daudz un īsti nav skaidrs, kā Ford var zaudēt tik lielu summu no katras mašīnas. Atsevišķi avoti ziņo, ka zaudējumi no katras mašīnas varētu būt pat 130 tūkstoši dolāru. Ražotāja aplēses liecina, ka viņu elektroauto struktūrvienība šogad parūpēsies par zaudējumiem 5,5 miljardu ASV dolāru apmērā.

Ford turpina sadarbību ar visiem saviem piegādātājiem, taču tiek pārskatīti pasūtījumi, Ford mēģinot ierobežot zaudējumus. Tāpat kompānija saskārusies ar zemāku pieprasījumu nekā gaidīts. Ford šā gada pirmajā ceturksnī ASV pārdeva 20 223 elektroauto, kas ir gandrīz divreiz vairāk nekā gadu iepriekš, tomēr mazāk nekā cerēts.

Ražotājs jau paziņojis, ka iepauzēs ar vairāku jaunu modeļu nogādāšanu tirgū, cerot uz elektroauto tirgus tālāku izaugsmi. Pagaidām Ford, līdzīgi kā citi autoražotāji, fokusēsies uz to, lai klientiem piedāvātu hibrīdus. Ford kopumā vēlas samazināt tēriņus elektroauto, taču ražotājs cenšas pasteidzināt sava budžeta klases modeļa nonākšanu tirgū, lai veicinātu pārdošanas apjomus.

Samsung lietotāji ir neapmierināti ar akumulatora izlādēšanos pēc One UI 6.1 atjaunināšanas

Marta beigās Samsung izlaida One UI 6.1 atjauninājumu Galaxy S23 sērijai, Galaxy Z Fold 5 un Galaxy Z Flip 5

L’article Samsung lietotāji ir neapmierināti ar akumulatora izlādēšanos pēc One UI 6.1 atjaunināšanas est apparu en premier sur Tehnologijas.com.

Droni un vairogi

Ukraina apsūdz krievus par to, ka pierobežas pilsētā Vovčanskā jau vairākas dienas ir  aizturēti 40 civiliedzīvotāji un tiek izmantoti kā “dzīvie vairogi”. (TT) Šie cilvēki nepaguva evakuēties un tagad ir spiesti par to „samaksāt“.  Savukārt Krievija apgalvo, ka šonakt esot notriekusi vairāk nekā 100 Ukrainas dronus: 50 virs okupētās Krimas un 44 virs Krasnodaras reģiona Krievijas […]

WRC Latvijas posms uzsāk e-sporta turnīru

Sagaidot FIA pasaules rallija čempionāta Latvijas posma Tet Rally Latvia norisi, šodien tiek ieviesta jauna e-sporta aktivitāte – X3000 LV Virtual Rally Challenge, interneta vietnē www.x3000play.com uzsākot arī dalībnieku pieteikšanos un reģistrāciju turnīram. Jūnija laikā norisināsies kopumā trīs priekšsacīkstes, starp visiem rallija un digitālo sportu interesentiem noskaidrojot trīs ātrākos, kuri 11. jūlijā, īpašā Tet Rally Latvia pasākumā Rīgā, piedalīsies X3000 Rallija Izaicinājuma Lielajā finālā un sacentīsies par Tet Rally Latvia un X3000 nodrošināto unikālo galveno balvu – izvizināšanas braucienu ar Sports Racing Technologies rallija auto pa Biķernieku trasē izveidoto WRC Latvijas rallija pirmo ātrumposmu.

X3000 Rallija Izaicinājumā kopumā paredzētas trīs priekšsacīkšu kārtas, kas norisināsies laika posmā no 1. līdz 30. jūnijam, katru no kārtām paredzot desmit dienu garumā. Vispirms dalībniekiem būs virtuāli jāsacenšas pa Igaunijas ātrumposmiem (1.-10. jūnijs), tad jāveic Somijas ātrumposmi (11.-20. jūnijs), savukārt noslēdzošajā priekšsacīkšu kārtā uzvarētājs tiks noskaidrots Zviedrijas ātrumposmos (21.-30. jūnijs). Lai jau tā izaicinošo X3000 Rallija Izaicinājumu padarītu par patiešām sarežģītām un aizraujošām sacensībām, noskaidrojot īsteni ātrāko e-sporta braucēju, priekšsacīkstes paredzēts veikt ar augstāko grūtības pakāpi jeb Hardcore Damage.

X3000 Rallija Izaicinājumā drīkst piedalīties dalībnieki, kuri ir sasnieguši vismaz 18 gadu vecumu, un kuriem kādā no trim videospēļu platformām – PlayStation, Xbox vai Steam ir pieejama EA SPORTS veidotā FIA pasaules rallija čempionāta spēle WRC.

“X3000 ir mūsdienīgākais kazino Latvijā, savukārt e-sports ir augošākais no sporta veidiem. Tāpēc atbalstīt šādu pasākumu ir ne tikai prieks, bet arī gandrīz pienākums. Lai uzvar ātrākais!” tā Rihards Streiķis, X3000 mārketinga vadītājs Latvijā.

“Sarīkojot augstākā sportiskā līmeņa rallija sacensības Latvijā, man ir liels prieks, ka mums arvien pievienojas partneri, ar ne zemākiem mērķiem un ar ne mazāk aizraujošām aktivitātēm mūsu rallija interesentiem Latvijā. Šodien ar prieku varam paziņot, ka Tet Rally Latvia esam pievienojuši jaunu virtuālo platformu, kuras prasmīgākajiem dalībniekiem tiks nodrošinātas visnotaļ unikālas balvas – vizināšana īstā rallija auto pa Biķernieku trasi un gan VIP, gan ieejas biļetes uz WRC Tet Rally Latvia pirmo ātrumposmu ,” izsakās Raimonds Strokšs, Tet Rally Latvia direktors.

Izraēla sola pastiprināt sauszemes spēku operācijas Rafāhā

Izraēla ceturtdien solīja pastiprināt savu sauszemes spēku ofensīvu Gazas joslas dienvidu pilsētā Rafahā, neraugoties uz globāliem brīdinājumiem par simtiem tūkstošu palestīniešu civiliedzīvotāju likteni, kas patvērušies šajā pilsētā.

Apple Eye Tracking: kontrolē ierīci ar acīm

Par godu Global Disability Awareness dienai Apple ieviesuši funkciju – Eye Tracking. Tagad iPad un iPhone ierīci var kontrolēt ar acīm. Trešdien atklātā mākslīgā intelekta darbinātā funkcija – Apple Eye Tracking – ir veidota cilvēkiem ar fizisku invaliditāti. Ražotājs vēsta, ka to varēs izmantot jau šogad. Lai uzstādītu un kalibrētu rīku tiek izmantota priekšējā kamera, […]

ĪLNP vadītāja piedalās forumā “Līdere”

Šodien Ķīpsalas izstāžu hallē, Rīgā notiek sieviešu izaugsmes un iedvesmas forums “Līdere”, kurā piedalās vēsturiski lielākais klātienes apmeklētāju skaits – 3000. Šogad forumu, kas notiek jau kopš 2018. gada, apmeklē un gūst iedvesmu arī Īrijas latviešu nacionālās padomes (ĪLNP) valdes priekšsēdētāja Solveiga Slaidiņa. Pasākuma galvenā daļa nemainīgi sadalīta trīs sesijās: “Profesionālā izaugsme – sasniedz vairāk”, “Attiecības. Ģimene. [...]

Gatavi startam. Ko piedāvās jaunā "Indexo" banka un kad tā sāks darbu

"Indexo banka" nupat saņēmusi licenci kredītiestādes darbībai, un šobrīd ātrā tempā notiek sagatavošanās darbi, lai uzsāktu bankas pakalpojumu sniegšanu, sarunā ar "Delfi Bizness" pastāstīja "Indexo" valdes priekšsēdētājs un viens no dibinātājiem Valdis Siksnis.

Video: Gulbenē autovadītājs bēg 1,27 promiļu reibumā un izraisa avāriju ar policiju

Ceturtdien, 16. maijā, ap pulksten 20.54 Valsts policijas (VP) Vidzemes reģiona pārvaldes Ziemeļvidzemes iecirkņa Reaģēšanas nodaļas amatpersonas, patrulējot ar dienesta automašīnu, Gulbenes pilsētā pamanīja kādu automašīnu "VW Golf", kuras vadītājs nelietoja drošības jostu.

Pasu nodaļa … Kurlm�?mie bez rok�?m ?

Pien�?ca t�? diena, kad ir radusies akūta vajadzība p�?c jaun�?s pases. Dzird�?ti ntie st�?sti par to, cik ilgi pasi ir j�?gaida, bet nu ne�?�?mu pie sirds ... līdz brīdim, kad pats izbaudu uz savas �?das mūsu ban�?nu republikas brinumjaukos apst�?kļus un ap�?tisko k�?rtību. Lai iegūtu inform�?ciju par to, līdz cikiem kura ...

Modes skatē un izstādēs varēs iepazīties ar RTU Arhitektūras un dizaina institūta studentu radošajiem darbiem

Pāreja no zināmās realitātes uz nezināmo, ilgtspējīgas tekstila apstrādes tehnoloģijas, ekoloģiski risinājumi un citas mūsdienu apģērba un dizaina tendences varēs skatīt Rīgas Tehniskās universitātes Arhitektūras un dizaina institūta (RTU ADI) studentu radīto tērpu kolekciju skatē un dizaina un arhitektūras izstādē «R:ADI TU». Izstādes atklāšana – 23. maijā plkst. 16.00 ADI, Ķīpsalas ielā 6, 2. stāvā, savukārt modes skate – plkst. 18.00 Zīmētavā, 4. stāvā.

Jolantas Tīfenbergas nelielā izstāde un mazliet Ķīpsalas pirms un pēc izstādes apmeklējuma

Jā, nu šoreiz veiksmīgi nokļuvām. Atšķirībā no pagājušās sestdienas. Skatīties izstādi braucām tai pašai meitenei, kuras gleznas pērn braucām uz Lapmežciemu skatīties. Atradīsiet caur Iezīmi Lapmežciems. Ja toreiz izstādē bija tieši glezniecība, tad šoreiz darbs ar metālu. Un bija "Ups! Viņa spēj arī šajā formātā strādāt! Interesanti un jauki!". 

Katrā gadījumā ir noskaņojums sekot meitenes radošumam un pēc iespējas izstādes apmeklēt.

PXL_20240516_105745438.MV.jpg
PXL_20240516_105758852.MV.jpg
PXL_20240516_105835853.MV.jpg
PXL_20240516_110006330.jpg
PXL_20240516_110016325.jpg
PXL_20240516_110105407.jpg
PXL_20240516_110308156.MV.jpg
PXL_20240516_110321850.MV.jpg
PXL_20240516_110356695.jpg
PXL_20240516_110942440.MV.jpg
PXL_20240516_110951043.jpg
PXL_20240516_111001085.jpg
PXL_20240516_111006813.jpg
PXL_20240516_111013929.jpg
PXL_20240516_111019590.jpg
PXL_20240516_111025911.jpg
PXL_20240516_111032501.MV.jpg
PXL_20240516_111037812.MV.jpg
PXL_20240516_111042857.MV.jpg
PXL_20240516_111046658.MV.jpg
PXL_20240516_111728065.MV.jpg
PXL_20240516_113058973.MV.jpg
PXL_20240516_113102884.MV.jpg
PXL_20240516_113706427.MV.jpg
PXL_20240516_113928708.MV.jpg
PXL_20240516_114017750.MV.jpg
PXL_20240516_114023395.MV.jpg

Laikmetīgās Dejas Programma “HOROS” Aizputē 2024

Aizputē no 30. maija līdz 9. jūnijam norisināsies laikmetīgās dejas programma "HOROS". Pasākumu atklās Sintijas Siliņas izrāde, bet noslēgs trīs īsās formas izrāžu vakars. Programma piedāvās iespēju iepazīties ar rezidentiem no Latvijas, Lietuvas, Islandes un Francijas.

Kā tehnoloģiju piesātinātas grāmatu gaismas rada apvērsumu lasīšanā

Lasīšana vienmēr ir bijusi lolota izklaide, kas piedāvā aizbēgt dažādās pasaulēs, perspektīvās un pieredzē. Tomēr tas, kā mēs lasām, gadu

L’article Kā tehnoloģiju piesātinātas grāmatu gaismas rada apvērsumu lasīšanā est apparu en premier sur Tehnologijas.com.