Ilgās dzīves noslēpums


vara bungas: UA izdzīvojušā ne-gatavnieka bēdīgas pieredzes rezultātā radusies ieteikumu sērija-versija:

  • Sākoties aktīvām kaujām (tiešā tuvumā) visi, kuri mēģinās izbraukt no kauju zonas ar autobusiem, ar 90 % varbūtību būs beigti. Tas ir, evakuēties vajag plānoti un savlaicīgi.

Ikvienam, kurš vēlas pārlaist kauju periodu pagrabā/patvertnē, vajadzētu:

  • Ūdeni, 3 litrus uz cilvēku dienā, rezervē uz 30 dienām. Ēdiens ar tādu pašu aprēķinu – min 300 grami uz vienu cilvēku dienā. Pārtika gatavā veidā, konservi, proteīna pulveri vai bērnu pārtika.
  • Ļoti svarīga manta ir 10 litru vai lielāka tvertne ar platu atveri un cieši pieguļošu vāku, lai noglabātu fekālijas. Vajadzību kārtošanai dzelzs katls vai spainis.
  • Atibiotikas, antiseptiķi, zāles pret caureju.
  • Pārsienāmie materiāli. Mitrās salvetes, pamperi.
  • Individuālās zāles.
  • Jaudīga powerbanka. Tālruni izmantot tikai īsām sakaru sesijām iepriekš norunātā laikā. Ideālā gadījumā ģenerators un degviela tam.
  • Iepriekš norunāta rezerves slēpšanās/tikšanās vieta ar tuviniekiem, gadījumam, ja jūsu patvertne tiks sabumbota vai jūs pašķirsieties ceļā.
  • Apvienot resursus ar kaimiņiem, slēpties kopā.
  • Ja apšaude vai kauja šķietami beigusies, neiet ārā, nesaukt pēc palīdzības. Pēc dažām stundām var mēģināt uzmanīgi vērt vaļā patvertnes ārdurvis ar piesardzību apzinoties, ka tās var būt mīnētas (palīglīdzekļi: striķis, garš kāts, masīvs skapis vtml ).
  • Netuvoties, neaiztikt, nepārvietot nekādus militāra rakstura priekšmetus, tsk. kritušos karavīrus.
  • Neuzrunāt karavīrus ar jebkādām atšķirības zīmēm (tas var būt pārģērbts pretinieks).
  • Nevilkt mugurā neko kamuflētu, neko, kas pat attālināti atgādina militāru apģērbu.
  • Ja jūs patvertnē uzrunā kāds no ārpuses atbildiet skaļi, ka te ir sievietes un bērni, vēlams, lai atbild sieviete.
  • Ja aiz jūsu mugurām slēpjas pretinieks, norādiet uz to savējo triecienvienības karavīriem ar diskrētu zīmi.
  • Ja neesat kombatants nemēģiniet apiet blokposteņus vai aizbēgt no patruļām. Izpildiet norādījumus bez asām kustībām. Kaujas saskarsmes līnijas tuvumā arī savējie var būt potenciāli bīstami.
  • Pa ielām pārvietoties tā, lai atrastos ēku aizsegā no tā virziena, kur notiek kauja. Laukumus un klajumus šķērsot skriešus.
  • Krājumos jābūt šķiltavām, sērkociņiem vuml, vēlams tūrisma gāzes deglis ar gāzes baloniem. Noderēs metāla katliņi un bļodas.
  • Radiouztvērējs uz akumulatoriem.
  • Ja ir iepakojuma plēve, to var uzklāt uz šķīvja, uzlikt ēdienu, paēst, plēvi izmest – nebūs jāmazgā šķīvis.
  • Ja ir opcija no daudzdzīvokļu ēkas dzīvokļa pārvākties uz vienģimeņu tipa māju – dariet to.
  • Dokumenti ne tikai mākonī, bet arī papīra kopiju veidā. Krāsainās kopijas glabāt ar paroli aizsargātā zibatmiņā.
  • Gādāt malku.
  • Nauda tikai skaidras naudas veidā.
  • Alkoholu un cigaretes noglabāt vairumā, tā būs jauno laiku nauda.
  • Lieti noder autoakumulatora un 12V LED lampiņas vai virtenes kombinācija.
  • Ja sēta palicis auto izņemiet no tā kādu braukšanai svarīgu detaļu un paslēpiet labi – tālu. Atslēgas, lai ņem, kas grib.
  • Patvertnē jābūt laužņiem, lāpstām, veseriem uc demontāžas instrumentiem, gadījumam, ja ieieja/izeja apšaudes rezultātā tiks apbērta ar sienu atlūzām/gružiem.
  • Jārēķinās, ka sabiedrisko pakalpojumu jomā nestrādās nekas, kas agrāk strādāja.

10 Android funkcijas, par kurām, visticamāk, nezināji

10 Android funkcijas, par kurām, visticamāk, nezināji

Mobilās ierīces nemanāmi ir kļuvušas par neaizstājamu rīku un kompanjonu ikdienas rutīnā. Lai gan diendienā lielu daļu laika pavadām viedtālrunī strādājot, sazvanoties, atbildot uz ziņām vai apskatot, kas jauns notiek pasaulē, ir pārsteidzoši daudz funkciju un iespēju, par kurām nezina pat dedzīgākie tehnoloģiju eksperti.

Ierobežo lietotņu izmantošanas iespējas

Dažkārt ir situācijas, kad kāda uzdevuma veikšanai nepieciešams aizdot viedtālruni draugam, ģimenes loceklim vai kolēģim. Lai nerastos bažas, ka kāds varētu piekļūt privātai informācijai un ieskatīties, kur nevajadzētu, Android ierīču funkcija App Pin lietotājiem ļauj bloķēt ierīci vienai noteiktai lietotnei, neļaujot piekļūt citām viedtālruņa iespējām un saturam. Turklāt šī funkcija var arī palīdzēt kļūt vēl produktīvākam, ļaujot netraucēti koncentrēties mācībām vai darbam, ierobežojot citu lietotņu ienākošos paziņojumus.

Atbrīvojies no sīkfailiem

Daudzi lietotāji nezina, ka internetā apstiprinātos “cookies” jeb sīkfailus, tikai ar pāris klikšķiem iespējams ātri dzēst no Android ierīcēm. Lai gan sīkfaili palīdz tīmekļa vietnēm personalizēt ieteikto saturu un uzlabot lietotāja pieredzi, tie rada arī zināmus drošības riskus. Regulāra sīkfailu dzēšana palīdz uzlabot drošību tiešsaistē, neļaujot vietnēm izsekot lietotāja veiktajām darbībām un piekļūt sensitīvai informācijai. Lai dzēstu sīkfailus Samsung Galaxy ierīcē, “Iestatījumos” jāizvēlas opcija “Personiskie pārlūkošanas dati”, kur tālāk iespējams atlasīt sīkfailus un datu detaļas, ko izdzēst.

Apvelc un atrodi

Ceļojot vai pastaigājoties pa pilsētu, gadās redzēt dažādus apskates objektus, augus, ēkas vai jebko citu, kas rada interesi un vēlmi uzzināt vairāk, taču atrast vēlamo informāciju var būt laikietilpīgi un apgrūtinoši, it sevišķi, ja nav skaidrs kādus atslēgvārdus izmantot. Mākslīgā intelekta (AI) Circle to Search ar Google funkcija, kas pieejama Samsung Galaxy S24, S23, S23 FE, Flip5, Fold5 viedierīcēs un Galaxy Tab S9 sērijas planšetdatoros, ir jauns veids, kā ātri atrast to, ko meklē. Piespiežot un paturot uz navigācijas joslas vai nospiežot un pieturot pogu “Sākums”, apvelkot sev interesējošo objektu, kas redzams ekrānā, iespējams viegli un uzreiz iegūt meklēšanas rezultātus ar visu informāciju, kas pieejami Google.

Atbloķē viedtālruni automātiski

Ekrāna bloķēšanas koda, pirksta nospieduma vai sejas skenēšanas bloķēšana telefonā, protams, ir būtisks drošības rīks, taču tas var kļūt apnicīgi, it īpaši atrodoties mājās. Android paildzinātā atbloķēšanas funkcija Extend Unlock ļauj novērst šo šķērsli, nodrošinot tūlītēju piekļuvi viedtālrunim, taču tikai tad, kad atrodies drošā vidē. Extend Unlock iestatījumos norādot savu māju vai citu lokāciju kā uzticamu atrašanās vietu, ierīce atpazīst, kad tā atrodas norādītajā ģeogrāfiskajā apgabalā un saglabā bloķēšanas ekrānu atbloķētu, ļaujot pārvietoties pa māju bez nepieciešamības atkārtoti atbloķēt viedtālruni, nodrošinot nepārtrauktu piekļuvi lietotnēm, ziņojumiem un citam saturam.

Pārvari valodas barjeru

Ar Samsung Galaxy AI tiešās tulkošanas funkciju Live Translate iespējams tulkot telefona sarunu tiešsaistē. Šī funkcija reāllaikā var nodrošināt viedtālruņa zvanu tulkojumus gan balss, gan teksta formātā 13 valodās. Neatkarīgi no tā, vai ceļo uz ārzemēm vai sazinies ar kolēģiem no citas valsts, tiešais tulkotājs būs ērts un efektīvs palīgs.

Izklaide arī bezsaistē

Brīžos, kad interneta savienojums ir nestabils un jāgaida pārlūkprogrammas ielāde, kā izklaidējošs laika kavēklis noderēs Google Chrome apslēptā spēle T-Rex Run. Tā ir vienkārša spēle, kurā pieskaroties ekrānam spēlētājs kontrolē pikselētu dinozauru, vadot to pa tuksneša ainavu, palīdzot izvairīties no šķēršļiem. Spēles bezsaistes pieejamība padara to par ērtu un iesaistošu nodarbi lietotājiem dažādās situācijās, piemēram, braucot uz darbu, lidojumā vai vietās ar ierobežotu piekļuvi internetam. Turklāt spēles vienkāršā mehānika un minimālistiskais dizains padara to pieejamu visu vecumu lietotājiem. Nākamreiz sastopoties ar sliktu interneta pārklājumu, atliek pieskarties ekrāna T-Rex ikonai, lai sāktu spēli vai ievadot “chrome://dino” pārlūkprogrammas adreses joslā.

Atgriez pazaudētos paziņojumus

Dažkārt ikdienā saņemto ziņu un paziņojumu apjoms ir tik liels, ka to nav iespējams uzreiz apskatīt un izlasīt. Šādā situācijā Android piedāvā ērtu rīku, lai atgūtu paziņojumus, kas nejauši noraidīti vai palikuši neapskatīti. Samsung ierīcēs to pavisam vienkārši var izdarīt, dodoties uz “Iestatījumi”, aktivizējot “Paziņojumu vēsturi”, iespējams pārskatīt visus paziņojumus, kas saņemti pēdējo 24 stundu laikā.

Paveic visu ar vienu roku

Vienas rokas režīms Android ierīcēs ir būtiska lietojamības uzlabošanas funkcija, jo īpaši lielākos viedtālruņos, kur sasniegt visu ekrānu ar vienu roku var būt grūtāk. Vienas rokas režīms, uz ko iespējams pārslēgties, izmantojot vienkāršu īsinājumtaustiņu, būs parocīgs risinājums, lai pārvaldītu visu viedtālruni. Tas ļauj lietotājiem ērti piekļūt lietotnēm, rakstīt ziņas un pārvietoties ierīcē tikai ar vienu roku, padarot to ērtu vairāku uzdevumu veikšanai vai tad, kad otra roka ir aizņemta.

Viedtālrunis – glābējs ārkārtas situācijā

Medicinīniskās informācijas norādīšana viedtālrunī ir būtisks palīgrīks, kas ļaus justies drošāk, padarot svarīgus veselības datus pieejamus pirmās palīdzības sniedzējiem ārkārtas situācijā. Šī funkcija ļauj lietotājiem saglabāt informāciju, piemēram, par asinsgrupu, alerģijām, medikamentiem un ārkārtas kontaktiem, kas var būt īpaši svarīga situācijā, kad persona nereaģē vai nevar efektīvi sazināties ar palīdzības sniedzēju. Medicīniskā informācija ir pieejama bloķēšanas ekrānā, nospiežot ārkārtas zvana pogu, ļaujot palīdzības sniedzējiem to redzēt, neatbloķējot viedtālruni.

Rediģē fotoattēlus bez piepūles

AI funkcija Photo Assist, ko piedāvā Samsung Galaxy AI, ir vērtīgs palīgs tiem, kuri ikdienā uzņem fotogrāfijas ar viedtālruni. Šī mākslīgā intelekta funkcija palīdz uzņemt fotoattēlus nākamajā līmenī, piedāvājot daudzpusīgas rediģēšanas iespējas, ļaujot dzēst vai pārvietot fonā esošos cilvēkus un pat radīt atbilstošu papildinājumu, kādam no attēla laukiem vai objektiem. Photo Assist funkcija sniedz iespēju lietotājiem pielabot neveiksmīgus kadrus, uzlabojot fotogrāfiju apstrādes prasmes un atraisot radošumu.

Microsoft ieklausās kritikā un veic trīs būtiskas izmaiņas gaidāmajai Windows Recall funkcionalitātei

Sākot ar 18. jūniju, lietotājiem, kuri izmanto Windows 11 operētājsistēmu un lietos Copilot+ mākslīgā intelekta atbalstu, tiks piedāvāta jauna Windows Recall funkcionalitāte, kas pētīs ekrānā notiekošās lietotāja darbība. Vēl pirms oficiālas nonākšanas pie lietotājiem, šis risinājums saņēmis pārmetumus par drošību un Microsoft veicis uzlabojumus.

Windows Recall visu laiku fonā veic ekrānšāviņu uzņēmumus, lai tādējādi lietotājiem būtu iespēja atgriezties kādā pagātnes brīdī, kad lietotājs veica noteiktu darbību, kā arī tādējādi labāk izprast lietotāja darbības. Kaut arī šī funkcionalitāte skanēja ļoti interesanti un saistoši, tomēr fonā bija daudz jautājumu par reālo informācijas drošību.

Tāpēc Microsoft veicis trīs lielus uzlabojumus. Pirmais būs lietotāju izvēle ieslēgt Recall vai nē, pirmajā uzstādīšanas reizē. Ja lietotājs izvēlēsies palaist Recall servisu, būs nepieciešams uzstādīt Windows Hello biometriskās drošības autentifikāciju. Tā nodrošinās to, ka šiem datiem nebūs iespējams piekļūt bez papildu autentifikācijas.

Trešā lielā izmaiņa ir uzņemto ekrānuzņēmumu datubāzes šifrēšana, kuru Recall pārveido tekstuālā formā. Pirms tam bez šīm izmaiņām bija ļoti lielas drošības bažas par vieglu piekļuvi lietotāju informācijai, piemēram, lietotājvārdiem un parolēm. Jau nākamnedēļ būs pirmā skaidrība par Recall reālo pielietojumu un noderīgumu ikdienā.

Kremlis turpina “trenēties” ar kodolieročiem

Šonakt lielākajā daļā Ukrainas teritorijas skanēja trauksmes signāli dēļ krievu gaisa uzbrukumiem. No rīta noskanēja vēl viens sirēnu vilnis un sprādzieni tika reģistrēti virs Kijivas, Odesas un Krimas. Uzbrukums Kijivai ilga gandrīz divas stundas. Krievija tur izmantoja raķetes un dronus. Pretgaisa aizsardzības sistēma uzbrukumu atvairīja. (Ukrinform) Sprādzieni reģistrēti arī krievu okupētajā Krimā. Tur bojātas vairākas […]

Royal Enfield Classic 350 apskats: ideāls retro, ko neviens nepirks

Ir cilvēki, kuriem ļoti patīk veci motocikli. Šie cilvēki parasti saka, ka mūsdienu motocikli ir “zaudējuši savu īsto motociklu sajūtu”, jo ir palikuši pārāk gudri, pārāk gludi, pārāk datorizēti un tas viss mazina to īsto emocionāli piesātināto pieredzi, ko var iegūt braucot ar… īstu un vienkāršu motociklu. Tādu, kādi tie bija agrāk. Kaut kādā ziņā es to saprotu un pat piekrītu – arī man pēc ilgāka laika uz “gudra” GS ar visiem braukšanas režīmiem, inteliģento piekari, planšeti spidometra vietā un ērtā vietā piestiprinātu viedtālruni ar Waze, ir vēlme pabraukt ar kaut ko vienkāršu un mehānisku, tādēļ man ir nedārgs un vienkāršs Interceptor 650, kas šīs izjūtas piedāvā. Tas arī ir viens no iemesliem, kādēļ man ļoti simpatizē Royal Enfield kā tāds – viņi ražo vienkāršus, klasiskus, skaistus un pārsvarā gaisa dzeses motociklus, kas nav pārmudrīti ar gadžetiem un elektroniku, taču joprojām kaut kā spēj atbilst visām mūsdienīgajām emisiju regulām un ierobežojumiem. Classic 350 ir tieši šāda veida motocikls. Tas ir radīts cilvēkiem, kas mīl vecus motociklus, bet vēlas ar tiem arī braukt, nevis tikai restaurēt, pulēt un remontēt. Nepārprotiet, restaurēšanas hobijs ir brīnišķīgs, bet tas nav visiem. Starpcitu, plašāk palasīt par Royal Enfield vēsturi, kultūrmantojumu un neseno atdzimšanu var izlasīt mūsu Intreceptor 650 apskatā.

Pilsētai un Āzijai

Ja ir divi motocikli, kas būtu vienkārši ideāli ceļojumam Āzijā (vai Indijā), tad tie būtu vecais, oriģinālais 411cc Himalajs un šis Classic 350. Nu, vai arī jebkurš cits no RE viencilinru klāsta – Meteor 350 vai Hunter 350. Visi šie (nu jau kopā trīs) modeļi ir balstīti uz šo vienu dzinēju, kas attīsta knapus 20zs. Šie motori noteikti nav piemēroti lietošanai uz Eiropas lielceļiem, taču Āzijā, kur ātrums reti kad pārsniedz 70km/h jebkur, šis motors ir pilnīgi adekvāts.

Retro šarms 

Man šķiet, ka Royal Enfield ir tik ilgi ražojuši gaisa dzeses viencilindra dzinējus, ka ir tos atstrādājuši un noslīpējuši līdz absolūtai perfekcijai. Classic 350 (tāpat kā Meteor, par ko jau rakstījām un Hunter) ir faktiski nulle vibrāciju, kas ir diezgan neticami viencilindra motoram. Motora darbība pat tuvu maksimālajiem apgriezieniem ir tik ļoti maiga, ka varētu zvērēt, ka lielākā daļa divcilindru motoru ir vibrējošāki kā šis. To pašu var teikt par ātrumkārbu, gāzes droseli un visu citu – viss ir tik plūdens, tik nemanāms, ka braukšana pārvēršas par tādu relaksētu, meditatīvu pieredzi. Ar Classic 350 nav nekādas vēlmes pārvietoties dinamiski vai agresīvi un ne tādēļ, ka jaudas ir par maz – šis motocikls vienkārši nevienā brīdī nerada tādu vēlmi. Tā vietā, tas ir visbaudāmākais pārvietojoties ar to mierīgi, atslābināti, ar atvērto ķiveri un pogājamu kreklu, mierīgi dudinot uz tā pukšķošā viencilindra ar mega ērtu krēslu, kas ir plats kā dīvāns. Tā ir interesanta pieredze un mani pilnībā apbūra. Ne es jutu bedres, ne es jutu vajadzību kaut kur steigties. Classic 350 izpūtējs arī skan forši – kluss, bet pamatīgs. Uz šosejas es varēju turēties ap 100 un man pat nelikās, ka motors spiež no sevis ārā visu, kas tur ir. Tā sajūta pienāca pie 110, un tajā brīdī es atmetos un turpināju ar mierīgiem 95-100. Tā ir zona, kur Classic 350 dzīvo pārliecinoši, stabili un arī vēja blieziens nav tāds, ka būtu jāturas pie ragiem ar visiem spēkiem. Jā, tevi apdzīs kāds satiksmes autobuss, bet kāda starpība? Kā tas vadās? Kā jebkurš mopēds ar salīdzinoši garu bāzi un palieliem riteņiem – gausi un relaksēti. Tieši tā, kā vajag. 

Katru reizi, kad es kaut kur piestāju, es apstaigāju moci un nopriecājos par tā retro šarmu un visām sīkajām detaļām – kā, piemēram, mazais “nags” virs luktura, klasiskās duālās aizmugures dakšas, kvēlspuldzes lampa (jā, nekādu LED te nav), instrumentu panelis un nekā cita. Viss ir kārtīgs bleķis, un viss izskatās salikts kopā “kā vecos laikos”. Tas mūsdienās ir pat tāds kā retums. 

Latvijā nebūs populārs

Es pilnībā apzinos, ka Latvijā šāda veida motocikla “tirgus” kopā sastāv no varbūt 6-7 cilvēkiem, viens no kuriem esmu es. Latvijas vidējais motociklists visdrīzāk automātiski norakstīs šādu motociklu (neticiet – palasiet komentārus zem rakstiem par mazo kubatūru močiem) kā nenozīmīgu lauku bodes mopēdu. Un tas droši vien nav tālu no patiesības, galu galā tie ir tikai 350cc. Ja kubatūra ir galvenais kritērijs, šis motocikls pavisam noteikti nav jums.

VS

Es pat neteikšu, ka Classic 350 ir labs iesācēju motocikls, lai gan tas tādam raksturojumam atbilst visās kategorijās. Nē, Classic 350 ir tāds nišīgs motocikls nišīgai auditorijai un īpaši vecā Classic 500 cienītājiem, kuru vairs neražo. Tas ir retro fanātiem, tvīda brauciena dalībniekiem un vienkārši tiem, kam ar ātrumu vai izmēru nekas nav jāpierāda. Tas ir skaists, tas ir autentisks, tas ir nedārgs un degvielu tas tik pat kā nelieto vispār (es aktīvi ar to braucu 3 dienas un dabūju no indikatora nost tikai 1 iedaļu). Tas nav ceļošanai (ja vien tas nav solo un Āzijā), tas ir lietošanai pilsētā, saulainā vasaras svētdienā aizbraukt ar to uz tirgu pēc ķiršiem. Vai arī braukt ar to uz darbu katru dienu, lietot sabiedriskā transporta joslu kā visi citi, parkoties ar to bezmaksas pie pašām durvīm, ieliet degvielu reizi mēnesī un bēdu nezināt. Es uz Classic 350 skatītos kā uz auto vai moto ar VS numurzīmi – ar zināmu prieku par tā īpašnieku, kuram visdrīzāk ir mazliet citas vērtības un gaume kā vidējam lietotājam – high five, vecīt, riktīgi foršs braucamais.

Kur apskats?

Es apzināti nerakstu šo kā “apskatu”, jo šāda veida motociklus ir visai grūti objektīvi apskatīt, lielākoties tādēļ, ka šeit ir ļoti maz objektīvu kritēriju, ko varētu ņemt vērā. Classic 350 ir ļoti subjektīvs motocikls, kas rada vai nerada subjektīvas izjūtas. Ielikt to kaut kādos vērtējamos parametros vienkārši nesanāk. Mocim ir ērts, liels sēdeklis, bāka, kur ieliet degvielu, un neliels, ļoti maigs motors. Ģeometrija ir super komfortabla, piekare ir super komfortabla (mīksta). Motocikls paātrinās kā jau 350cc – palēni un attiecīgi pieprasa tā aktīvi klabināt cauri ātrumiem, lai izvairītos no tās “dzinēja mocīšanas” sajūtas. Bremzes ir adekvātas. Nekādu gadžetu, izņemot pamata ABS, nav. Šie ir arī visi objektīvie parametri, ko varētu apskatīt, viss cits ir sajūtas, sajūtas un sajūtas. Tad nu mans apskats ir šāds – Classic 350 ir mazliet bezjēdzīgs un superīgs vienlaikus. Vienīgi, kapēc nav spieķoto disku? Tas retro vai tomēr nav retro? Izrādās, ka spieķotie diski ir ekstra, kas nāk komplektā ar dažiem modeļu krāsojumiem.

Alternatīvas

Classic 350 tirgū aizņem tādu telpu, kur patiesībā nav nemaz tik daudz alternatīvu. Es pat īsti līdz galam neizprotu šī modeļa pozicionējumu paša Royal Enfield modeļu klāstā – Meteor 350, ko apskatijām pērn, ir ļoti līdzīgs šim, varbūt nedaudz kompaktāks izmērā. Ja skatās uz pārējo piedāvājumu – vai maz eksistē kaut kas šajā mazās kubatūras klasisko kruīzeru kategorijā? Varbūt vecais Honda Rebel 300? Varbūt kāds no ķīniešu 125-250cc kruīzeriem, kā, piemēram, Keeway? Laikam tuvākais būtu Kawasaki Eliminator (500cc, divcilindru), kam gan ir divreiz vairāk jaudas, bet arī cena par 2000 EUR augstāka. Bet, ja gribas ņiprāku kruīzeri un nav bail no vecām un ļoti lietotām klasikām – droši vien, ka kāds 18-20 gadīgs Harley Davidson Sportster 883 būs pašā laikā un līdzīgā cenā. Vai arī, ja esi turīgs, gribi “vecu” motociklu, kas ir patiesībā jauns, noekipēts ar visu elektroniku un riktīgi jaudīgs, bet joprojām izskatās tik pat klasisks kā šis 350 – ņem Triumph Bobber. Cita varianta nav.

Jebkurā gadījumā, fakts, ka šo Classic 350 var iegādāties jaunu un ar garantiju par ~5000, nav maznozīmīgs. Es pēc 3 dienu testa pat uz brīdi apsvēru varbūt to iemainīt pret savu 650. Tieši tik ļoti man tas iepatikās. Bet nu nē, man jau ir viens retro, kas man patīk. Royal Enfield Classic 350 šogad arī piedalās Latvijas Gada motocikla balvas konkursā.

Super mīksts un ērts sēdeklis Ir iespēja aizmugurē uzlikt arī pasažiera sēdekli (ja nemaldos, tāds nāk mocim komplektā) Mazais 350cc motoriņš Gaumes lieta

Virsraksti #13 jeb nepabeigto dzemdību nams.

Katru reizi es sev piesaku, ka šī virsrakstu sērija jābeidz, bet katru reizi pamanos sakrāt jaunus piemērus ar ziņu portālu jocīgajiem virsrakstiem. Iepriekšējais raksts bija pirms teju gada. Var jau būt, ka divas reizes gadā var šo kolekciju papildināt.

Nepabeigto dzemdību nams- izklausās pēc pamatīgas šausmenes.Vai tad grūti uzpildes stacijā sameklēt šo vīrieti?

Nez kādu operāciju slimnīcā veica- sirds, nieru, plastisko?

No sniega tērē degvielu. Kā?Zināju, ka Alfa ir liels tirdzniecības cents, bet, ka tik liels, ka tur pat var pazust vīrieši, to gan nezināju.

Varējuši, bet tā īsti nav gribējuši?
No ”Velves” puses uzrauga policija?
Sarkanie plūdi un to brīdinājums.
Latvijas Krievijas pilsoņi.
Pazudusī izlase.
Prasa no krītošas lāstekas.
Valsts policijas reidā dzer?
ASV marihuāna, tāda šķirne.
Pilsētas metro uzbrūk.
Ukrainā tiesā vai Ukrainā bija diversijas akts?

The post Virsraksti #13 jeb nepabeigto dzemdību nams. first appeared on BALTAIS RUNCIS.

Robežpārkāpumi un krievu provokācijas turpinās

“Laiks doties pensijā,” – šādi bijušais Krievijas prezidents Dmitrijs Medvedevs pirmdien uzrunāja X (Twitter) Francijas Emanuelu Makronu un Vācijas Olafu Šolcu. Abu partijas piedzīvojušas neveiksmi vēlēšanās. Abi nepatīk Kremlim un Krievijai esot iemesls uzmanīgi vērot šo vēlēšanu iznākumu. Putinam vajadzīgas galēji labējās (konservatīvās) partijas pie varas Eiropā. Tā iespējams „no iekšpuses“ samazināt atbalstu Ukrainai, jo […]

9. klases atvadas no skolas “Taureņu lidojums”

Jūnijs, kad visapkārt ziedu paklāji, jautri trallina putni un saule tik mīlīgi silda, arī Madlienas vidusskolā ir lielais rosību un ziedēšanas laiks. Mūsu, 9. klases, atvadas no skolas beidzot pienāca, un tas bija ne tikai īpašs brīdis skolai, bet arī katram 9. klases skolēnam.

7. jūnijā mēs, 9. klase, teicām ardievas skolai, kas mums bija kā otrās mājas, šeit mēs ieguvām draudzīgus klasesbiedrus, kas kļuva par īstiem draugiem, kā arī neaizmirstamas atmiņas, kas vienmēr paliks mūsu sirdīs. Atvadās no skolas 9. klase dziedāja dziesmu “Tu tikai turi acis ciet”, kā arī Annija Tauriņa izpildīja dziesmu “Don’t stop me now”. Mēs, 9. klase, teicām lielu paldies vecākiem, jo viņi deva vislielāko atbalstu un motivēja, lai mēs spētu sasniegt savus mērķus. Protams, paldies teicām arī skolotājiem, jo viņi ir bijuši mūsu ceļveži, kas ticēja un palīdzēja sasniegt šo nozīmīgo dzīves posmu. Mēs vecākus un skolotājus sveicām ne tikai ar mīļiem vārdiem, bet arī ar skaistiem ziediem un siltiem apskāvieniem.

Uz 9. klases atvadām no skolas bija ieradusies dziedātāja Diona, kas mūs priecēja ar skaistām savām sarakstītajām dziesmām. Madlienas vidusskolas direktors Edgars Viņķis mūs sveica ar iedvesmojošiem vārdiem, akcentējot, ka katrs lēmums ir nozīmīgs nākotnē un dzīves ceļš ir jāizvēlas rūpīgi un ar pārliecību, lai sasniegtu savus iecerētos mērķus. Savukārt Madlienas pagasta pārvaldes vadītāja Inga Elme novēlēja veiksmi un izdošanos mūsu turpmākajā ceļā.

Šajā dienā mīļā klases audzinātāja Anita Jākobsone teica skaistus vārdus, pasakoties par mūsu centību un sadarbību, kā arī iedvesmojot mūs turpmākajam dzīves ceļam, atgādinot, cik svarīgi ir ticēt sev, būt godīgiem un laipniem un sekot saviem sapņiem ar neatlaidību un drosmi. Šī diena mums, 9. klasei, lika apzināties, cik daudz esam iemācījušies un cik tālu esam nonākuši. Mēs sapratām, cik svarīgi ir būt pateicīgiem par visu, ko esam piedzīvojuši un iemācījušies, un to, ka šis ir tikai sākuma punkts mūsu dzīves ceļā un ka tagad ir pienācis laiks, kad lēmumi būs jāpieņem mums pašiem. Vēlreiz kā 9. klase mēs vēlamies izteikt sirsnīgu paldies visiem skolotājiem, vecākiem un atbalstītājiem par viņu nesavtīgo palīdzību, iedvesmu un uzticību mūsu izglītības ceļā.

Aiga Rudzgaile, 9.kl.

Kapusvētki Siguldas novada kapsētās

YouTube Video Efekti

VideoEffects.com ir vietne, kas piedāvā plašu pielāgojamu video šablonu klāstu. Šeit varat atrast visu nepieciešamo, lai izveidotu vizuāli pievilcīgus video saturus, piemēram, abonēšanas banerus, sekošanas pogas un profila bildes. Šī vietne ir īpaši izstrādāta, lai atbilstu YouTube, Instagram un TikTok platformu prasībām.

Izmantojot VideoEffects.com, jūs varat ātri un viegli pielāgot video šablonus, lai tie atbilstu jūsu zīmola identitātei vai personīgajam stilam. Tas ir lielisks resurss tiem, kas vēlas radīt profesionāla izskata video saturu bez dziļām video rediģēšanas zināšanām.

Ja jūs meklējat veidu, kā uzlabot savu video saturu un padarīt to izcilāku, es noteikti iesaku apmeklēt VideoEffects.com un izpētīt viņu piedāvāto šablonu un efektu klāstu. Tas var būt tieši tas, kas nepieciešams, lai jūsu video izceltos starp citiem un piesaistītu vairāk skatītāju un sekotāju.

Grilējam girosu mājās! Pasniedz ar Dimdiņu "Coleslaw" salātiem

Šī recepte – pitas maize ar grilētu vistas girosu un "Coleslaw" salātiem – ir īsteni piemērota dārza svētkiem.

1000km brauciens ar Renault Scenic E-Tech elektroauto (video)

Pirms nedēļas aizvadījām kārtējo mūsu 1000km elektroauto testu un pamatīgāk iepazinām pavisam jauno Renault Scenic E-Tech elektroauto. Jau pirms pāris gadiem mēs šādā formātā testējām Renault Megane E-Tech elektroauto un sapratām, ka Renault izstrādātā platforma (starp citu, uz tās veidots arī Nissan Ariya) ir sanākusi veiksmīga. Tāpēc bija liela interese palūkot, kas ir sanācis ar Scenic, kas tiek mārketēts kā krietni ietilpīgāks un labāk aprīkots ģimenes elektroauto. Un teikšu kā ir – franču autoražotājam ir sanācis pavisam lielisks elektroauto!

Jaunais Renault Scenic E-Tech varam izvēlēties ar 60 kWh vai 92 kWh akumulatoru, kas nodrošina attiecīgi līdz 420 km vai 620 km nobraukumu. Mazākā akumulatora versija Latvijā maksā ap 44 tūkstošiem eiro, bet lielākā ap 52 tūkstošiem. Uz testu saņemtais auto ir aprīkots ar lielo akumulatoru.

Izteiksmīgs dizains

Nekādu izbrīnu neraisa fakts, ka francūži savas mašīnas dizainē izteiksmīgas. Nereti tik izteiksmīgas, ka tas pat traucē braukt. Bet šis īsti nav tas gadījums. Manuprāt, baltā krāsā šis jaunais elektriskais Scenic izskatās ļoti labi! Šūnas dizaina priekšpuse, optika priekšā un aizmugurē, kā arī svītrotās dienasgaitas lampas izskatās unikāli un veiksmīgi.

No sāna skatoties uz šo auto, uzmanību uzreiz piesaiste interesanti noformētie riteņu diski. Pieņemu, ka nosegtā forma ir aerodinamikas dēļ, bet nu izskatās labi. Konkrētais demo auto ir aprīkots ar 20 collu riteņiem, kas noteikti atstās (negatīvu) iespaidu uz nobraukumu. Jo lielāki riteņi, jo mazāks elektroauto būs nobraukuma potenciāls.

Nu, bet, tu paskaties, cik labi šis auto izskatās arī no aizmugures! Izteiksmīgi bremžu lukturi, un nepierasts aizmugurējā bampera dizains. Šis gan varētu nepatikt krāsotājiem vai dīteileriem.

Auto durvīs iegrimstošus durvju rokturus mēs esam redzējuši arī citos elektroauto (piemēram, Hyundai Ioniq 6 vai Tesla Model 3, Tesla Model Y) un arī šis elements tiek veidots, lai uzlabotu auto aerodinamiku. Taču Scenic gadījumā šie rokturi veidoti tā, ka ar pirkstiem ļoti ērti varam aizāķēt tos aiz stūra un vieglāk atvērt. Citām mašīnām šāda veida rokturi ir izveidoti krietni neērtāk lietojami. Renault, malači!

Vēl no ļoti interesantiem, bet reizē arī praktiskiem jaunumiem, ir Solarbay pašaptumšojošais panorāmas jumts. Ar vienas pogas spiedienu varam to padarīt caurspīdīgu vai arī daļēji padarīt necaurredzamu. Mūsu testa video es parādu, kā praksē šī funkcija darbojas, taču šeit pateikšu tikai to, ka tā ir ērta un noderīga. Brauciens tika aizvadīts ļoti saulainā un karstā dienā, taču salonā no jumta svelme nebija jūtama.

Interjers arī ar savu “odziņu”

Šis auto izskatās interesanti ne tikai no ārpuses. Arī iekāpjot mašīnā, redzēsim, ka dizaineri te ir pamatīgi paplosījušies. Renault uzsver, ka šajā mašīnā neatradīsim dabisku ādu un vispār salona apdarē 26% materiālu ir pārstrādāti. Tāpat arī šīs mašīnas akumulators ir veidots tā, lai to var viegli uzturēt un pārstrādāt. Mašīnā ir plašuma sajūta un ir domāts arī par dažādām praktiskām niansēm.

Piemēram, elkoņa atbalsts ir liels un plats. Tas arī ir pastumjams uz priekšu vai aizmuguri. Tiesa, ja esam uz tā pamatīgi atspiedušies straujākos līkumos varam “aizbraukt” uz priekšu. Proti, prasītos stingrāk nofiksējams šis mehānisms. Elkoņa atbalsta priekšpusē ir maza kārbiņa biežāk lietojamām mantām, bet zem tā ir vēl viena dziļāka mantu kārbiņa.

Elkoņa atbalsts ir tik plats un līdzens, ka uz tā varam pat ērti noturēt portatīvo datoru, lai pastrādātu mūsu izbraukumu laikā. Ne kurā katrā auto tas ir ērti izdarāms. Malači, Renault!

Dzērienu glāzes būs jāmeklē krietni zemāk nekā varbūt mēs to gribētu. Viens glāžu/pudelītes turētājs ir fiksēts, bet otru varam pielāgot. Man šī zona šķita pārāk zemu novietota un pagrūti aizsniedzama. Un 12V ligzda vispār ir tik tālu, ka to droši aizsniegt varēsim tikai tad, kad auto nekustēsies.

Sākot kāpt uz augšu pa viduskonsoli, pamanīsim telefona uzlādes paliktni. Ideja nav slikta, bet diezgan asais stūris būs biežā kontakta ar mūsu labās kājas celi. Nav nekas patīkams. Skatāmies augstāk un redzam ļoti patīkami un gudri nostrādātas sviras. Tās varam kustināt uz augšu un leju, un tādējādi darbināt auto apsildi vai dzesēšanu. Virs šīm svirām lielā multimediju displeja apakšējā joslā redzēsim informāciju par auto apsildi/dzesēšanu. Manuprāt, ļoti ērti un glīši nostrādāts!

Gan multimediju, gan mērinstrumentu paneļa displeji ir kvalitatīvi, ar augstu izšķirtspēju un labi nolasāmi dažādos apgaismojuma apstākļos. Zem brīžiem savdabīgā, bet nenoliedzami izteiksmīgā saskarnes dizaina slēpjas Android Automotive, ko redzējām arī pavisam nesen testētajā Volvo EX30. Jāsaka, ka Android sistēma mašīnās ir baigā štelle. Ja esam pieraduši pie Google Maps navigācijas citās savās viedierīcēs, tad ļoti patīkami to ieraudzīt arī mašīnā. Nepatīk Google Maps un esi pieradis pie Waze? Nekādu problēmu, varam šo lietotni pa tiešo uzstādīt mašīnā. Ir padomāts arī par tiem, kas grib lietot Apple Carplay, jaunajam Scenic E-Tech ir arī šīs sistēmas atbalsts.

Arī mērinstrumentu panelis “sirgst” ar Renault dizaineru augsto domas lidojumu. Šo displeju es gribētu redzēt drusku mierīgāku un ar nenograuztu ātruma indikāciju. Pie visa, protams, var pierast un nekas kritiski slikts te nav, bet… ir jāpierod.

Mašīna ir aprīkota ar labu adaptīvās kruīzkontroles sistēmu, kas pati spēj piebremzēt pirms asākiem līkumiem un apļiem. Ļoti noderīga funkcija, kas darbojas labi. Arī joslā noturēšanās un piestūrēšanas sistēmas darbojas pietiekami labi un pārlieku netraucē.

Lai arī kopumā šajā mašīnā viss ir labi ar pārskatāmību, tomēr labās puses spogulim ir ļoti agresīvi noapaļots stūrītis un brīžiem ir pagrūti saprast, kas atrodas no mums pa labi. Tāpat es neesmu pārlieku liels fans atpakaļskata spoguļos iebūvētajiem displejiem. Pa dienu tas ir parasts spogulis (kas darbojas labi), bet naktī varam ieslēgt kameru (šī funkcija izmanto otro – zem aizmugurējā stikla iebūvēto kameru). Bet varbūt es vienkārši neesmu pieradis. Arī atpakaļskata parkošanās kameru sistēma man nešķita labākā. Testa atskata video es par to runāju mazliet plašāk.

Kopumā gribu teikt, ka, lai arī interjerā un vadības elementu izstrādē dizaineriem ir ļauta paliela brīvība, kopumā šī auto vadīšana ir viegla. Pārsvarā visi vadības elementi atrodas saprotamās vietās un varam ērti pie to novietojuma un lietošanas pierast.

Augsts komforts priekšā un aizmugurē

Šajā mašīnā ir patiešām daudz vietas un plašuma sajūta ir gan priekšpusē, gan aizmugurē. Šis bija patiešām retais elektrotauto, kas patika maniem bērniem un pat sievai, kas mūsu lietotā elektroauto testa mašīnas dēļ principā ienīst šādus auto. Krēslu auduma materiāls (tumšajā daļā) man šķita mazliet par raupju un to jutīsim cauri planākām maikām, bet visādi citādi tie ir ērti krēsli. Vadītāja pusē to varam elektroniski vadīt un krēslam ir pat masāžas funkcija.

Paskat, cik daudz vietas ir auto aizmugurē? Šis ir piecvietīgs auto un tāpēc nebūs īsti opcija pavisam lielām ģimenēm, bet, ja mums ir divi bērni, tad vietas te ir atliektiem galiem.

Renault ir padomājuši arī par interesantiem risinājumiem aizmugurēs elkoņa atbalstā. To varam atvērt un dabūt vēl divas USB-C pieslēgvietas mūsu gadžetu lādēšanai. Un tos varam ērti iestiprināt izbīdāmajos glāžu turētājos. Super risinājums, lai tuvākos un tālākos braucienos mūsu bērni var zombēties savos telefonos vai planšetdatoros. Tāpat varam otrajā sēdekļu rindā atvērt “caurumu” uz bagāžnieku ērtākai slēpju vai dēļu vadāšanai.

Bagāžnieks ir liels, bet ar augstu malu

Kā redzam bildē, bagāžnieks ir diezgan paliels (545 litri) un dziļš, taču bamperis ir augsts un būs diezgan jāpalokās, lai no tā izņemtu vai ieliktu kaut kādas smagākas/lielākas mantas. Protams, varam nolocīt otro sēdekļu rindu un tad iegūsim 1670 litru plašu telpu arī lielāku mantu pārvadāšanai. Zem bagāžnieka grīdas mums ir vēl forša un dziļa kaste kabeļiem.

Auto priekšpusē gan mums nav atvēlēta vieta bagāžai. Visa motortelpa ir aizpildīta ar 220 Zs jaudas agregātu un to pavadošajām sistēmām. Šis ir priekšpiedziņas auto un 60 kWh versijā dzinēja jauda ir 170 Zs.

Pieklājīgas uzlādes iespējas

CCS uzlādes pieslēgvieta ir novietota šīs mašīnas priekšpusē labajā sānā. Mašīna nodrošina 22 kW maiņstrāvas (AC) un līdz 150 kW līdzstrāvas (DC) uzlādes jaudu. 60 kW versijai ir 130 kW maksimālā līdzstrāvas uzlādes jauda. Ja maiņstrāvas uzlādes jauda ir ļoti laba, tad ar 150 kW uzlādes jaudu var būt par īsu tālākos ceļojumos. Šis ir tāds auto ar ko braukt ir patiešām viegli un varam aizbraukt arī tālu, taču ceļojumos mēs gribēsim akumulatoru uzpildīt ātrāk. Ja auto paredzēts izmantot tikai Latvijā, tad būs okei, jo pie mums vēl nav nemaz tik daudz šādu jaudīgo uzlādes staciju.

Interesanta nianse, ko pamanīju mūsu testā. Maiņstrāvas uzlādēm mašīna uzskatāmi rāda uzlādes jaudu, taču līdzstrāvas uzlādes gadījumā šādu informāciju neredzam. Dīlera pārstāvis gan saka, ka uzlādes jaudai ir jārādās abos gadījumos. Iespējams, kaut kāda konkrētās demo mašīnas nianse.

Kopumā gribu teikt, ka šī mašīna ļoti stabili un bez problēmām veic uzlādes un ļoti paredzami arī izlādējas. Mašīna ir liela un smaga, taču priecēja ap 17-18 kWh/100km vidējais patēriņš. Tas arī ļāva vasaras apstākļos šosejas režīmā ar šo auto nobraukt savus 500 kilometrus. Nevienā brīdī nebija sajūtas, ka auto nobraukuma aprēķinu rāda neprecīzi. Elektroauto tas ir ļoti svarīgi! Mašīna ir aprīkota ar siltumsūkni un tas nozīmē, ka arī ziemas apstākļos apsilde būs efektīva.

Galvenās atziņas pēc 1000km brauciena ar Renault Scenic E-tech

  • 1000km brauciena laikā es auto lādēju divas reizes, tam veltot precīzi 1 stundu. Brauciena gaitā veiktās uzlādes man izmaksāja 32.79 eiro. Uzlādes process stabils un 20 minūšu laikā varam ielādēt 200 km nobraukumu.
  • Šajā 1h auto tika ielādētas 96.40 kWh enerģijas.
  • Auto šo braucienu noslēdza ar vidējo enerģijas patēriņu 17.3 kWh uz 100km un tas ir ļoti adekvāts sniegums šāda izmēra un formas mašīnai. Šis ir auto, kas ļoti precīzi parāda nobraukuma atlikumu.
  • Auto ir pietiekami ietilpīgs un ļoti ērts ne tikai braucot divatā, bet tajā ērti jutīsies pasažieri.
  • Braukt ar Renault Scenic E-Tech ir viegli – auto brauc un stūrējas paredzami un komfortabli. Ar šādu auto es pavisam noteikti nebaidītos doties tālākos braucienos uz Eiropu.
  • Renault Scenic E-Tech šo 1000km testa distanci veica 13h 30min un mūsu rezultātu tabulā ierindojās godpilnajā otrajā vietā. Šo rezultātu spēs pārspēt citas mašīnas tad, ja tās brauks efektīvāk, vai uzlādes infrastruktūra pakāpsies virs 200kW+ jaudām un šīs mašīnas spēs atbalstīt šādu lielu uzlādes jaudu.

Pēcvārds: Patīkams pārsteigums!

Šo testu uzsāku ar diezgan lielu skepsi. Mašīna tomēr ir izmēros paliela, solītais patēriņš nav pārlieku zems un arī uzlādes jaudas nav zvērīgi augstas. Tomēr jau brauciena vidū es biju sapratis, ka Renault Scenic E-Tech ir patiešām labi nostrādāts elektroauto. Tas ir ļoti viegli braucams, modernām sistēmām aprīkots auto, kas uzlādējas paredzami un netaisa nekādus pigorus arī ar nobraukuma aprēķinu. Šis ir tāds sēdies un brauc tipa auto, kas neliek mums iespringt. Un es vēlreiz uzsveru – vietas šīs mašīnas salonā ir OHOHOO, cik daudz!

Microsoft izziņo trīs atjauninātas Xbox Series S un Series X videospēļu konsoles

Microsoft salīdzinoši klusām izziņojis trīs atjauninātās Xbox Series S un X spēļu konsoles. Tās nav saņēmušas kādus nopietnus uzlabojumus, bet tie ir vairāk dizainiski izskaistinājumi, tāpēc arī ziņas bez lieka pompoza.

Gada beigās lietotājiem būs iespējams iegūt baltas krāsas Xbox Series X konsoli, kas vairs nav aprīkota ar disku lasītāju un tiek dēvēta par, tā saukto, digitālo versiju. Tiks saglabāts tas pats kvadrātveida cilindriskais izskats. Šī konsoles versija būs aprīkota ar 1TB ietilpības cieto disku.

Tādu pašu ietilpību saņems arī lētākais Series S modelis, jo tiks piedāvāta baltas krāsas versija ar 1TB ietilpību. Acīmredzot tas tiek darīts ar domu, ka arvien vairāk spēļu paliek ļoti apjomīgas tieši cietā diska ietilpības ziņā.

Visbeidzot tiks izdota īpaša Xbox Series X versija, kas būs melnā krāsā, ar disku lasītāju un 2TB ietilpību. Visādi citādi šīs konsoles absolūti līdzinās savām priekšgājēju versijām bez citu tehnisko specifikāciju un pat vizuālām izmaiņām, salīdzinot ar samazinātajām Sony PlayStation 5 konsolēm.

Ekskluzīvs: Google Pixel Watch 3 XL noplūdušie attēli un video parāda lielāku displeju, jaunu dizaina informāciju

Nākamais Google viedpulkstenis būs Pixel Watch 3, un baumas liecina, ka šogad tas varētu būt lielāks, un, pateicoties jaunajiem Android

L’article Ekskluzīvs: Google Pixel Watch 3 XL noplūdušie attēli un video parāda lielāku displeju, jaunu dizaina informāciju est apparu en premier sur Tehnologijas.com.

WRC noraida Latvijas valstspiederīgā sūdzību par diskrimināciju

Latvijas valstspiederīgais iesniedzis sūdzību Darba attiecību komisijā (WRC), apgalvojot, ka darbā pret viņu izturas slikti, jo viņa “slāviskā izskata” dēļ kolēģi uzskata, ka vīrietis atbalsta Krievijas karu pret Ukrainu, vēstī www.irishmirror.ie. Saskaņā ar komisijas lēmumu sūdzības iesniedzēja un viņa darba devēja uzņēmuma identitātes netiek publiskotas lietas “īpašo apstākļu” dēļ. Vīrietis sūdzējās, ka darba devējs ir viņam [...]

«Kas notiek Latvijā?» – par «Rail Baltica» projektu

"Rail Baltica" projekta iedzīvināšanas izmaksas Latvijā varētu teju pieckārt pārsniegt 2017. gadā prognozētos 1,97 miljardus eiro, aplēsusi Valsts kontrole. Par to, kā šīs izmaksas segt, īstas skaidrības šobrīd nav. "Gadsimta projekta" aizkavēšanās un sadārdzinājuma iemeslu pētīšanai parlamentārās izmeklēšanas ietvaros plāno pievērsties arī Saeimas deputāti.

macOS Sequoia: produktivitāte jaunā līmenī

macOS Sequoia ļaus atspoguļot iPhone ekrānu, uzlabos pārlūkprogramu Safari un, protams, kā tad bez mākslīgā intelekta? Apple to dēvē par “pasaules visadvancētākā klēpjdatora operētājsistēmas nākamā versija”, nodrošinot cita līmeņa produktivitāti un inteliģences funkcijas. Kā jau tapis zināms – bez Apple Intelligence nekur. Tas tiks ieviests ne tikai iPhone, iPad un iOS, bet arī macOS.  macOS […]

Nepareizi pieņemtu dzemdību dēļ bērns kļuva par invalīdu uz mūžu! Mazajai Dārtai nepieciešama palīdzība

24. jūnijā, kad Latvijā tiek svinēti Līgo svētki, 7 gadus vecā Dārta uzsāks kārtējo nopietno ārstēšanās kursu Adeli klīnikā Slovākijā. Šī būs jau sestā reize, kad Dārta un viņas mamma dosies turp. Meitenītei kopš dzimšanas ir smaga diagnoze – bērnu cerebrālā trieka. Un šis ir tas gadījums, kad ārstēšana meitenītei ļoti palīdz. Ir nepieciešams atbalsts, lai apmaksātu divus intensīvos kursus.

Viktorije Haniševa “Sēņotāja”

s%C4%93%C5%86ot%C4%81ja.jpg
Čehu rakstnieces un tulkotājas Viktorijes Haniševas (Viktorie Hanišová) grāmata “Sēņotāja” (Houbařka) manā redzeslokā jau bija nonākusi pie lasāmvēlmēm neparastā vāka dēļ. Oriģināli izdota čehu valodā 2018. gadā un latviešu valodā iznāca 2023. gadā. Šis autorei ir otrais romāns, kas tāpat kā agrāk iznākušā “Anežka” un vēlāk izdotā “Rekonstrukcija” pievēršas vardarbības tematam, kā arī mātes un bērnu attiecībām.

Grāmatas vērtējuma aspektā man šķiet, ka Andrejs Vīksna žurnālam Punctum jau uzrakstījis tik labi, ka censties pārspēt nav vērts. Vienlaikus jābrīdina, ka Andrejs par romāna tekstu pastāsta tik daudz, ka kāds to varētu nosaukt par atklāšanas prieka maitāšanu. Piekritīšu Andrejam, ka potenciālo lasītāju ir svarīgi brīdināt – “Sēņotājā” būs stāsts par seksuālo vardarbību. Taču vairāk gan neatklāšu. Nelasiet Vīksnas recenziju pirms grāmatas lasīšanas.

“Sēņotāja” ir stāsts par 25 gadus jaunu sievieti, kura izvēlējusies vadīt vientuļnieces dzīvi un dienu no dienas atkārtot vienu un to pašu sēņošanas takas maršrutu. Pārmaiņas Sāras ikdienā sākas līdz ar brīdi, kad jaunā sieviete sper soļus nost no ierastā prāta stāvokļa. Zem jaunas sievietes ādas, zem skaistas virskārtas, slēpjas sagrauta dvēsele jeb melna un iztrupējusi patiesība. Tikai šajā ģimenē visiem tās locekļiem meistarīgi padodas izlikties patiesību neredzam un nepakļāvīgo avi izstumt.

Septiņus gadus Sārai jeb, bērnības mīļvārdiņā, Sisī ir izdevies paslēpties no savām emocijām un pārdzīvojumiem, pat no visas modernās dzīves. Viņa tēva zābakos min bērnībā viņa ierādītās takas, nespējot iziet no tām. Nespējot iziet an tiešā, gan pārnestā nozīmē. Tomēr fiziska norobežošanās nenozīmē to, ka spēs norobežoties arī prāts. Cik simbolisks ir brīdis, kad tēva vecie zābaki vairs neiztur un saplīst. Ar to brīdi plīst arī mentālais aizsprosts, lasītājs sastopas ar Sāras atmiņām. Tā “netīrība” no sevis ir jālaiž ārā, lai spētu dzīvot tālāk. Gluži kā Sārai psihiatriskajā klīnikā ieteica palātas biedrene – strutas ir jāizlaiž ārā citādi brūces nedzīst. Un šis ieteikums attiecas arī uz psihiskām vātīm.

Šajā grāmatā lasītāju ar steigu uz priekšu dzen vēlme ātrāk uzzināt, kas tad ir bijis tas šausmīgais gadījums, kas bijis lūzuma punkts, pēc kura Sāra izvēlējusies vientuļnieces dzīvi. No vienas puses būs diezgan skaidrs, ka tā ir seksuālā vardarbība, jo neko daudz citu nopietnu jau sievietei nevar nodarīt. Taču Haniševa neatklāj visas kārtis uzreiz. Viņa vilina lasītāju kā biezā mežā aicina sēnes - pa cepurītei vien gar taku izkaisītas. Līdzīgi arī tekstā - pa teikumam, pa vārdiņam. Taču vienlaikus šis romāns ir arī burvīga atzīšanās mīlestībā čehu mežiem, laikapstākļiem, gadalaikiem un dabas bagātībai. Tēlu personisko traģēdiju līmenī Haniševas varoņus varam salīdzināt ar Janas Egles stāstu krājumu "Dzimšanas diena", "Svešie" vai "Gaismā" tēliem vai Ramonas Indriksones “Pāris metru zem ūdens” stāstos attēlotajiem cilvēkiem.

Šī grāmata patiks skaudru stāstu cienītājiem, tiem, kuri jūt līdzi galvenajam varonim un vēlas mesties mentālā cīņā pret netaisnībām. Es savukārt secināju, ka man patīk, kā čehu autori raksta, jūtos uzrunāta. Man prieks, ka izdevniecība “Pētergailis” naski nodarbojas ar čehu literatūras nogādāšanu latviešu lasītājam! Labprāt lasītu arī citus grāmatas noslēgumā pieminētos Haniševas darbus. Haniševa līdz ar Alenu Mornštajnovu varētu būt manu mīļāko čehu rakstnieču plauktā.

Vēl, ja ir interese, varat noklausīties, ko tulkotājs Jānis Krastiņš par grāmatu un darbu pie tās stāsta Latvijas radio raidījumam “Grāmatu stāsti”. Viņš iepriecināja, ka latviešu lasītājs varēs drīz lasīt arī Haniševas “Rekonstrukcija” tulkojumu. Gaidīšu!

Grāmata iekļauta 2024. gada "Bērnu, jauniešu un vecāku žūrijas" kolekcijā kategorijā vecākiem.


5%20star.png


 

Starp biznesu un personīgo dzīvi: ar ko īpaši mazie komercauto?

Starp biznesu un personīgo dzīvi: ar ko īpaši mazie komercauto?

Peugeot Rifter

Mazie komercauto jeb LCV (light commercial vehicles) publiskajā diskursā mēdz palikt nepamanīti. Apspriežot darba mašīnas, uzmanības centrā biežāk nonāk gabarītos prāvāki furgoni un mikroautobusi. Tāpat mazie komercauto paliek ēnā arī tad, kad runa ir par vieglo pasažieru transportu. Taču auto, ko ar labvēlīgu ironiju dēvē par bulkuvāģi, ir neaizstājams darbarīks mazajiem uzņēmumiem, un tāpat tie var kalpot arī kā personīgais transports. Kas tieši padara tos unikālus?

Jauna paaudze pielāgojas jauniem laikiem

Nesen konkursā Lietuvas Gada komercauto 2024 īpaši pārsteidza mazo modeļu pārpilnība – bija veseli 13 titula pretendenti. To vidū īpaši izcēlās četri – Citroen Berlingo, Ford Tourneo Connect, Peugeot Rifter un Renault Kangoo Van. Profesionāļu žūrija par labāko šajā kategorijā atzina Peugeot Rifter. Gan plašais piedāvājums, gan modeļu atjauninājumi liecina par segmenta vitalitāti, turklāt tā attīstību sekmē arī izmaiņas biznesa vidē.

“Šādi auto kļūst populāri, jo aizvien vairāk plašumā vēršas e-komercija, interneta veikali un mazie ģimenes uzņēmumi, kuri paši veic piegādi un pārvadā materiālus, īpaši gadījumos, kad kurjerpasta nosacījumi viņus neapmierina. Šīs ir ērti aprīkotas automašīnas gan ģimenēm, gan darbam. Es teiktu, ka tas ir universāls transports globāli mainīgajai ikdienai,” saka Viktors Šinkarjovs, konkursa žūrijas loceklis un uzņēmuma Baltic Logistic Solutions Transporta daļas vadītājs Baltijas valstīs.

Starp biznesu un personīgo dzīvi: ar ko īpaši mazie komercauto?

Kompakti, bet reizē arī ļoti ietilpīgi

Mazie komercauto veido starpposmu starp specializētu komerctransportu un vieglajiem ģimenes auto. Tie tiek būvēti uz vieglo automašīnu platformām. Piemēram, Citroen Berlingo un Peugeot Rifter pamatā ir tā pati Stellantis EMP2 platforma, kas kalpo arī Peugeot 308 un Citroen C5 Aircross modeļos. Savukārt Ford Tourneo Courier tiek ražots tajā pašā rūpnīcā, kur Ford Puma.

No vienas puses, šī segmenta pārstāvji ir līdzīgi pasažieru auto – tas ir vieglais transports ar lieliem ekrāniem un tehnoloģijām piesātinātu interjeru. No otras puses – specifiskā virsbūve piedāvā daudz vairāk telpas, kas jau ir komerctransportam tipiska iezīme. Piedevām šī segmenta modeļiem mēdz būt vairākas virsbūves garuma opcijas, un to praktiskums pilnīgi noteikti liek tos drīzāk saukt par komercfurgoniem, nevis vieglajiem auto.

Piemēram, Ford Tourneo Connect gadījumā ar īso riteņu bāzi bagāžas nodalījuma tilpums piecu sēdvietu konfigurācijā ir 1213 litri, bet ar garo bāzi tas ir 1720 litri. Ja noloka visus sēdekļus, tad saliksiet 3,1 kubikmetru kravas. Peugeot Rifter garajā versijā aiz paceltām atzveltnēm ietilpst 1 kubikmetrs, bet, ja tās noloka, gluži neticams apjoms – visi četri.

Piedevām šī tipa automašīnas ir pieejamas ar septiņām sēdvietām. Un – kas nav mazsvarīgi – atšķirībā no krosoveriem, kam trešā sēdekļu rinda mēdz būt soda soliņš, te visās septiņās vietās ērti jutīsies pieauguši cilvēki.

Starp biznesu un personīgo dzīvi: ar ko īpaši mazie komercauto?

Brauc kā vieglais transports

“Šie auto ir visādā ziņā patīkami, jo būtībā brauc kā parastas vieglās automašīnas. Tiem ir komfortabla gaita, un tie ir aprīkoti ar visu, kas nepieciešams gan darbam, gan privātām lietām. Cilvēki, kas šādus kompaktus braucamos izmanto ikdienā, noteikti jūtas ļoti apmierināti,” saka Ģedimins Švaikausks, Lietuvas Gada komercauto 2024 tiesnesis un uzņēmuma Biseris transporta daļas vadītājs.

Tādējādi mazie komercauto piedāvā praktisku telpu gan pasažieriem, gan kravai un vienlaikus brauc līdzvērtīgi vieglajiem auto – galu galā tie ir būvēti uz vienas platformas. Plus arī šajā segmentā izmanto tās pašas modernās komforta un drošības tehnoloģijas.

Peugeot Rifter, Ford Tourneo Courier, Citroen Berlingo un Renault Kangoo salonā ir lieli skārienjutīgie ekrāni ar modernu savienojamību, un katrā ir ducis vadītāja palīgsistēmu. Arī automātiskā klimata kontrole un apsildāmi sēdekļi šajā segmentā vairs nav pārsteigums. Konkursa žūrija uzsver: šie kompaktie spēkrati brauc gan pietiekami veikli, gan komfortabli.

“Iespējams, tie ir visdaudzpusīgākie auto visā tirgū. Agrāk tie varbūt nebija tik ērti un patīkami, un pirms 10 gadiem cilvēki īsti negribēja ar tiem vest savus bērnus uz skolu. Taču e-komercija ir darījusi savu, un tagad šie automobiļi ir kļuvuši ērti, manevrējami, ergonomiski un tikpat funkcionāli kā vieglie modeļi,” saka Viktors Šinkarjovs.

Starp biznesu un personīgo dzīvi: ar ko īpaši mazie komercauto?

Kāpēc uzvarēja francūzis?

Lai gan globalizācijas dēļ automobiļi bieži vien ir līdzīgi kā divi ūdens pilieni, konkursā pirmo vietu var iegūt tikai viens. Ar ko Peugeot Rifter izrādījās pārāks pār konkurentiem?

“Man tas šķita nedaudz komfortablāks par citiem. Turklāt tajā bija apburoši franču akcenti, piemēram, dažādi nodalījumi dokumentiem un sīklietām, un lieliska uz vadītāju orientēta ergonomika. Turklāt tā funkcionalitāte jau ir pavisam tuva vieglajam automobilim, un, salīdzinot ar konkurentiem, tajā ir vairāk intuitīvi vadāmu tehnoloģiju,” skaidro Viktors Šinkarjovs.

Žūrijas locekļi ir vienisprātis, ka braukšanas ziņā mūsdienu mazie komercauto ir līdzvērtīgi augstas kvalitātes vieglajiem modeļiem. Tie pārsteidz ar tehnoloģijām un funkcionalitāti. Tomēr Peugeot izvirzījās vadībā, pateicoties labākai ergonomikai un komfortam. Jāteic, liela nozīme uzvarā bija arī franču pretendenta cenai un uzturēšanas izmaksām.

Starp biznesu un personīgo dzīvi: ar ko īpaši mazie komercauto?

Pārsteidzoša ir arī šī modeļa versiju daudzveidība – tam tiek piedāvāti pat trīs dažādi enerģijas avoti. Rifter var izvēlēties ar benzīna un dīzeļa dzinēju, kā arī ar pilnībā elektrisku piedziņu. Un galu galā – to var reģistrēt gan kā pasažieru auto (M1), gan kā komerctransportu (N1).

12 stundu marināde vistu stilbiņu un šķiņķīšu kūpināšanai

Katram ir sava vasaras garšu buķete. Viena no manām vasaras garšām ir kūpinājumi. Tāpēc labprāt meklēju marināžu receptes, izmēģinu un dalos ar tām, jo agrāk man šķita – iemarināt gaļu kūpināšanai spēj tikai augstas klases pavāri. Tas tā nav:)

Iedzīvotāji sociālajos tīklos dalās ar neparasto pieneņu izskatu. Kas ar tām šogad noticis? FOTO

Savijušies stumbri, trīsgalvaini ziedi un sārts krāsojums... Iedzīvotāji sociālajos tīklos dalījušies ar ļoti neparastiem pieneņu foto, izsakot raizes, ka ar ziediem šogad kaut kas neesot kārtībā.

Festivāls “Rīgas Ritmi 2024” izsludinājis pilno programmu

Līdz ar preses konferenci, kas norisinājās 4. jūnijā vienā no koncertvietām – “Lounge Fenikss” viesnīcā “Aston Hotel Riga”, 24. starptautiskais improvizācijas, džeza un globālās mūzikas festivāls “Rīgas Ritmi” izsludinājis pilno programmu. Festivāls šogad norisināsies no 3. līdz 6. jūlijam, un centrālā koncertvieta arī šoreiz būs Rīgas Doma dārzs. Tur 4. un 5. jūlijā uzstāsies galvenie […]

Spotify Hi-Fi plāns var būt patiešām dārgs; AI vainīgs

Jau vairākus mēnešus tiek baumots, ka Spotify šogad uzsāks jaunu plānu ar izcilu audio kvalitāti. Tagad jauna noplūde atklāj Spotify

L’article Spotify Hi-Fi plāns var būt patiešām dārgs; AI vainīgs est apparu en premier sur Tehnologijas.com.

Desmito reizi notiks "LAMPA". Sarunu festivāls piesaka īpašu svētku programmu

5. un 6. jūlijā Cēsīs desmito reizi izskanēs Sarunu festivāls "LAMPA". Tās būs īpašas svinības divu dienu garumā 62 norises vietās ar vairāk nekā 340 pasākumiem, kurus piedāvā 245 rīkotāji par tādām tēmām kā cilvēks, izglītība, finanses un ekonomika, drošība un tieslietas, Eiropa un pasaule, valsts un sabiedrība, kultūra un prāta atpūta, vide un ilgtspēja, mediji, mākslīgais intelekts un tehnoloģijas, mentālā veselība un jebkas cits, par ko gribas parunāt, portālu "Delfi" informē pasākuma rīkotāji.

Ziņas vieglajā valodā 12. jūnijā

Ziņas vieglajā valodā trešdien, 12. jūnijā.

Ziņas vieglajā valodā 12. jūnijā

Ziņas vieglajā valodā trešdien, 12. jūnijā.

Blēži atkal tirgo lidostā "Rīga" it kā "pazaudētos koferus"

Sociālajos tīklos atkal aktīvi izplatās krāpnieku ģenerēts ieraksts, kurā it kā par 1,95 eiro tiek tirgoti ceļojumu koferi no lidostas "Rīga". Šis ir viltus attēls, kura mērķis ir apkrāpt iedzīvotājus, tamdēļ lidosta aicina cilvēkus rūpīgi sekot līdzi informācijas avotiem un neuzķerties uz šādām muļķībām.

Krivijrihā okupantu raķešu triecienā nogalināti deviņi cilvēki

Krievijas raķešu triecienā Ukrainas prezidenta Volodimira Zelenska dzimtajā pilsētā Krivijrihā Ukrainas dienvidos nogalināti deviņi cilvēki un vēl 29 ievainoti, ziņo amatpersonas.

Noris visu laiku lielākās «Baltops» NATO militārās mācības

Lai demonstrētu NATO dalībvalstu spēju ātri reaģēt uz jebkura veida apdraudējumu, pašlaik Baltijas jūras reģionā notiek ikgadējās "Baltops" mācības. Tās tiek rīkotas jau ilgāk nekā pusgadsimtu – 53. reizi. Sākotnēji mācības veidotas, lai spētu pretoties Padomju Savienības militārajam potenciālam, tagad šī ir NATO austrumu flanga stiprināšana. Mācību mērķis – veicināt jebkura veida sadarbību starp zemes, gaisa un jūras spēkiem. Un grūtākais ir panākt, lai 20 valstu karavīri, kas piedalās mācībās, darbotos, kā vienots veselums.