Excalibur pārvērš krievu Msta-S par liesmojošu lāpu (Video)

Hersonas apgabala kreisajā krastā, kur atkāpās Krievijas karaspēks, tika iznīcināta 152 mm kalibra pašgājējhaubice 2S19 “Msta-S”. Ukrainas bruņotie spēki militāro operāciju iemūžināja video ar drona palīdzību. Video ir pieejams Telegram kanālā “Ukraina 365“.

Zināms, ka krievu haubice tika iznīcināta ar NATO augstas precizitātes vadāmā artilērijas šāviņa M982 Excalibur 155 mm kalibra palīdzību. Tā darbības rādiuss ir no 23 līdz 70 km atkarībā no modifikācijas.

Video iemūžināts brīdis, kad šāviņš trāpīja krievu haubicei. Ar augstas precizitātes šaviņu Krievijas kaujas tehnika tika momentāli iznīcināta, arī munīcijas komplekts detonēja. Pirmo reizi Excaliburs tika izmantoti kaujās 2007. gadā Irākas karā. Un rezultāti bija iespaidīgi: 92% šāviņu trāpīja mērķī ar nobīdi 4 m. Pieredze bija tik veiksmīga, ka amerikāņi krasi palielināja savu ražošanu līdz 150 vienībām mēnesī. Viena šāviņa izmaksas svārstās no 112 000 līdz 232 000 USD.

Ukraina saņēma M982 Excalibur 2022. gadā kā daļu no militārās palīdzības sūtījuma no ASV un Kanādas.

Meksika: Palenque – aizmirstais templis un pelde pa pliko

Par spīti naksnīgajiem trokšņotājiem, pamostos pirms septiņiem un pirms modinātāja. Jūtos lieliski izgulējusies un gatava dienai. Esmu jau visas mantas salikusi tā, lai varētu iespējami ātri izslīdēt no istabas, tomēr tas nav nepieciešams, jo vairāki istabas biedri jau ir modušies. Ieeju dušā, pagatavoju brokastis no vakar tirgū sapirktajiem labumiem un esmu gatava doties. Nolieku lielo...

The post Meksika: Palenque – aizmirstais templis un pelde pa pliko appeared first on Mugursoma.lv.

Nav Ok

vara bungas: Tiem, kuri neseko BY politikai. Makejs (BY ārlietu ministrs) rietumos tika uzskatīts par pieņemamu sarunu partneri, kurš bija ietekmīgs un adekvāts cik nu Backas režīma ietvaros tas bija iespējams. RU par to zināja. Makeja nāve ir vērā ņemams pavērsiens BY iekšpolitikā, kas nebūt nav labvēlīgs mums – Backa paliek bez sava Rūdolfa Hessa. Nedomāju, ka viņu novāca Backa – Makejs reprezentēja diktatora Rietumu vektoru. Smaga slimība? Maz ticams. Drīzāk RU pēdējais brīdinājums vai provokācija ar vienu mērķi – ievilkt BY armiju karā.

Tagad būs daudz spekulāciju, labāk paklausīties, ko pētnieki teica vakar

Viens no BY opozīcijas līderiem

As Ambassador in Paris & Madrid in 2018,I was confidentially asked the question: "Can Vladimir Makei become real competitor to #Lukashenko in elections?

My answer was:“Yes,he can”.

In 2020 Makei betrayed himself, it seems he could not survive this.

Today Vladimir Makei died… pic.twitter.com/BNDlSjtLRF

— Pavel Latushka (@PavelLatushka) November 26, 2022

Jāskatās, kurš būs Makeja vietā. Būs pro-RU kreatūra – Backam beigas. Būs Backas cilvēks – CN rullē.

bunkurs 13

vara bungas: Reportāža, protams, nepārliecina, ka šādi risinājumi sastopami visā frontes līnijas garumā. Tieši pretēji, soctīkli pilni ar liecībām par karošanu dubļos līdz šekumam, apstākļos, kas īsā laikā var sagraut jebkāda augstuma morāli. Rakstā uzsvērts, ka metāla bunkurus ierok no ftontes atālākajās aizsardzības līnijās, jo pie “nullītes” inženieriem pretinieks neļauj brīvi darboties. UA nekad neplānoja pozicionālu tranšeju karu uz gadiem, tādēļ negatavoja moduļu krājumus. Mēs arī to neplānojam. Lai paliek kā ideja.

– The module is well protected and compact. It is lowered into a pre-prepared ditch and covered with earth in several layers of earth with a wooden bar between them. In the event of even a close hit by an enemy projectile, this design will protect our soldiers from threats, said one of the servicemen of the Armed Forces of Ukraine. Up to 6 servicemen can be located in one such modular block. Here, of course, a bed and beds are installed.

avots

vēl

Ukrainas Aizsardzības ministrijā veic izlūkošanu, izmantojot satelītu ICEYE, un atklāj 2600 Krievijas militārās tehnikas vienības

Ukrainas Aizsardzības ministrijas Galvenā izlūkošanas direktorāts informē par to, ka viņi izmanto satelīta ICEYE iespējas, lai veiktu izlūkošanu no kosmosa.

Šovasar Serhiy Prytula Charitable Foundation paziņoja par satelīta iegādi un gada abonementu, kas nodrošina piekļuvi ICEYE satelītu attēlu datubāzei. Tas ļauj gandrīz reāllaikā saņemt kadrus no satelīta.

Pēc Ukrainas Aizsardzības ministrijas Galvenās izlūkošanas direkcijas datiem, ar ICEYE palīdzību tika piefiksētas 150 Krievijas karaspēka pozīcijas, kuras izvietotas Krievijā un sabiedroto teritorijā (iespējams, runa ir par Baltkrieviju). Rezultātā Ukrainas armija uzzināja aptuveni 2600 ienaidnieka tehnikas vienību atrašanās vietu.

To skaitā ir pretgaisa raķešu sistēmas S-300, pretgaisa raķešu un lielgabalu sistēmas Pantsir-S1, tanki, pašpiedziņas artilērija, kuģus un Iskander operatīvi taktiskās raķešu sistēmas.

Ir vērts atzīmēt, ka ICEYE satelīta iegāde atmaksājās jau pirms dažiem mēnešiem. Par to septembra beigās paziņoja Ukrainas aizsardzības ministrs Oleksijs Rezņikovs. Satelīta abonementa izmaksas bija 20 miljoni USD.

No šīs tēmas izvairījās visi

Šī raksta tēma - "vācu laika" koncentrācijas nometnes Latvijā.

Raksta, uz kuru linku došu savu domu nobeigumā, galvenais akcents ir uz koncentrācijas nometni "Riga-Kaizerwald" Rīgā, Mežaparkā.

Manai paaudzei noteikti par to vēstures stundās nestāstīja. Padomji nestāstīja. Un arī mūsu vecāki, vecvecāki nestāstīja. Labi, garāmejot, netīšām vismaz es dzirdēju Rumbulas vietvārda pieminējumu Otrā pasaules kara sakarībā. Maniem vecākiem - tas varētu būt piedodams, jo Otrā pasaules kara gados viņi bija nu ļoti mazi (mamma skolas gaitas 7 gadu vecumā uzsāka 1943.gadā, tēvs - 1944.gadā), varēja arī praktiski nezināt. Viss stāstītā akcents tika likts uz koncentrācijas nometni Salaspils teritorijā (Tur joprojām atrodas koncentrācijas nometnei veltītais piemiņas memoriāls. Kā piezīme - mūsdienās šis memoriāls jau ir Rīgas pilsētas teritorija, kaut kur starp Rumbulu un Dārziņiem.), kā arī iz masu kapiem Biķernieku meža teritorijā.

Un varbūt šajā sakarībā redzot Sarkandaugavā ebreju piemiņai veltīto pieminekli, jau praktiski uzreiz pēc tā atklāšanas, mana attieksme bija "Nu labi, Otrā pasaules kara upuru piemiņai. Nu labi, uzstādīja šeit, varbūt citur nebija piemērotas vietas. Ebrejiem piemineklis ir svarīgs."

Sagatavojot rakstu par Kaizervaldi likšanai Latvijas Fantāzijas un Fantastikas mājas lapā sapratu, ka ir vietā apgalvojums, ka Latvijas teritorija Otrā pasaules kara gados ir bijusi nu paliela koncentrācijas nometne. Un arī sapratu, kāpēc ebreju bojāgājušo piemiņai piemineklis uzstādīts tur, kur uzstādīts.

Raksta tēmas sakarībā - reiz feisbukā, kādas sarunas gaitā, paspīdēja informācija, ka kāda koncentrācijas nometne bijusi arī Latgales pusē. Diemžēl šo sarunas pavedienu atrast feisbuka laika joslā tagad ir visai problemātiski - neatceros, kāda pamatteksta kontekstā, kurš varētu būt pamatteksta autors (pēc autorības ir nedaudz vieglāk atrast kaut ko laika ritumā vēsturē ieslīdējušu). Bet to, ka toreiz koncentrācijas nometnes pieminējums izraisīja nelielu izbrīnu, jo prātā "bija iekalta" Salaspils. Kaut kā nesāku sīkāk toreiz jautājumu cilāt, jo saruna pamatā bija par ko citu. Tagad tik nožēlā kožu pirkstos.

Ja šis vēstures notikums mums ir noklusēts (pie kam laikam ne tikai padomji noklusēja, bet arī šolaiku cilvēki noklusē laikam), tad vietā ir jautājums - kas un cik daudz vēl mums tiek noklusēts? 

Šis teikums ir links uz rakstu.

Latvijas blogāres apskats #225 (18.11.-24.11.)

Šoreiz sāksim ar rakstiem no un par ārzemēm- Alīna raksta par apskates vietām Lisabonā, Mika blogā bildes ar ginku alejām, Zane turpina ceļoju pa Meksiku- šoreiz Sumidero kanjons, Zaigar blogā rit Slovēnijas ceļojuma devītā diena. No vietējām pastaigu vietām ir raksti par Carnikavas promenādi un Baložkalnu.

Kinojaunumus var klausīties kinoblogeru podkāstā. Artis raksta par filmu Armageddon Time.

Uģis apkopojis kukaiņu medību ieguvumus no Doles un Dārziņu apkārtnes.

Sandra raksta par to, vai pēc zaudējuma sāksies pilsoņu karš Krievijā.

Mārtiņa blogā apkopoti ieteikumi kā cīnīties pret lidlūkiem (droniem).

Aijas blogā ieteikums bezglutēna pankūkām. Lindas virtuvē recepte miso zupai ar sēnēm.

Ernests uzmetis melnrakstu manabalss pieteikumam par EKII atbalsta programmas līguma prasību grozīšanu.

Nobeigumā grāmatu raksti- Psihosomatiskā medicīna, Deja ar pūķiem, Neredzamais bērns, Džentelmenis Maskavā, Straumēni, While My Pretty One Knits, Quo vadis, Mājupiešana.

Un pavisam nobeigumā Kikas raksts par erotisku romānu un to rakstniecēm.

The post Latvijas blogāres apskats #225 (18.11.-24.11.) first appeared on BALTAIS RUNCIS.

Meksika: Bacalar – lagūnu paradīze

Stāvu tumsā pie hosteļa durvīm, kuras atvērt pēc trešā zvana neviens negrasās, un domāju, ko darīt. Neciešami gribas čurāt un gulēt, bet nevar tikt ne pie viena, ne otra risinājuma. Plus, šis ir brīdis, kad man ir beidzies interneta pieslēgums, kas nav īpaši palīdzoši. Pēc laiciņa pievienojas kaķis, kurš tikpat izmisīgi hipnotizē aizslēgtās durvis. Vēl...

The post Meksika: Bacalar – lagūnu paradīze appeared first on Mugursoma.lv.

Līdz desmitgades beigām Ķīna vēlas uz Mēness uzbūvēt bāzi ar kodolreaktoru

Līdz desmitgades beigām Ķīna vēlas uz Mēness uzbūvēt bāzi ar kodolreaktoru

Kamēr ASV gatavojas Mēness misijai, kura ir pirmā pēc nolaišanās uz Zemes pavadoņa kopš 1972.gada, Ķīna jau plāno uz Mēness uzbūvēt kodolreaktoru.

Ķīnas Tautas Republika plāno izveidot Mēness bāzi, kurai enerģiju piegādās kodolreaktors. Bet vispirms Ķīnai nepieciešams būs uzbūvēt orbitālās stacijas un nolaišanās moduļus, bāzi un Mēness visurgājēju. Plāni jāīsteno misiju Chang’e-6, Chang’e-7 un Chang’e-8 ietvaros, no kurām pirmā varētu sākties nākamgad.

Ķīna vēlas pabeigt savas pirmās Mēness bāzes celtniecību līdz 2028. gadam. Tā atradīsies Dienvidpolā un kļūs par starptautisku pētniecības staciju. Ķīnas Mēness programmas galvenais instruktors Vu Veirans sacīja, ka kodolreaktors nodrošinās ilgtermiņa enerģijas piegādi bāzei.

Ir vērts atzīmēt, ka Ķīna ir vienīgais ASV konkurents Mēness izpētē. Abas valstis plāno izsēdināt savus astronautus uz Mēness pirms desmitgades beigām. Turklāt ASV pat izlēmušas par gadu – 2025.gadu, ja viss noritēs pēc plāna.

Ķīnas eksperti pirmo reizi varēs spert kāju uz Mēness virsmas, pēc Vu Veirena teiktā, “10 gadu laikā”. Starp citu, Ķīna kļuva par pirmo valsti pasaulē, kas spēja nosēdināt visurgājēju Mēness tālākajā pusē.

Avots: Bloomberg

Japānā ražos elektrību ar sniega un saules palīdzību

Japānā gatavojas ražot elektrību ar sniega palīdzību

Japānas pilsētā Aomori decembrī tiks uzsākts neparasts eksperiments, lai ražotu elektroenerģiju, izmantojot sniegu un sauli. Eksperiments noslēgsies pavasarī. Tas būs izdevīgāk un videi draudzīgāks nekā izmantot saules baterijas.

Eksperimentam tiks izmantots peldbaseins, kādā slēgtā skolā, kurā tiks izkrauts no ielām savāktais sniegs. Baseinā tiks pieslēgtas siltumvadošās caurules ar šķidrumu. No vienas puses, tās klās sniegs, no otras – sildīs saule. Rezultātā notiks šķidruma konvektīva kustība, kas virzīs nelielu turbīnu, un tā nodrošinās enerģiju. Jo lielāka temperatūras starpība, jo vairāk enerģijas var iegūt.

Nākotnē zinātnieki plāno otro cauruļu daļu sildīt ar šķidrumu no karstiem pazemes avotiem, kas paaugstinās sistēmas efektivitāti. Pagaidām nav norādīti konkrēti skaitļi, kas liecinātu par šādas sistēmas jaudu.

Šāda sistēma būs praktiski bez atkritumiem, jo saules paneļiem un vēja parkiem ir nepieciešama dārga utilizācija.

Avots: Nikkei

Bēg ne tikai no kara, diktatūras un trūkuma

Speciāli TVNET Bēg no kara, no diktatūras, no trūkuma. Bēgļi mēdz būt dažādi. Zināmajiem bēgšanas iemesliem tagad klāt nācis arī klimats. Vairākas salu nācijas turpina savu cīņu ar ūdens līmeni. Tas ceļas, un drīz dzīvesvieta var nonākt zem ūdens. Tas jau noticis ar Tuvalu Polinēzijā. Valsts atrodas uz arhipelāga, kuru veido pieci atoli un četras […]

Karikatūrista skats: Ministru biedru ministrija

14. Saeimas koalīcija ir nolēmusi izveidot Klimata un enerģētikas ministriju, kā arī ieviest jaunu amatu – ministra biedrs. Par to garas un asas debates šonedēļ izvērtās Saeimā.

Nedēļas lasītākās ziņas (21. – 27. novembris 2022.)

Nedēļas lasītākās, svarīgākās un interesantākās ziņas.

Paliec sveiks, dīzeli: kravas transports gatavs pārmaiņām

Ceturto daļu CO2 pēdas uz Eiropas ceļiem atstāj smagais komerctransports. Tāpēc rodas jautājums – kad tas kļūs videi saudzīgāks, respektīvi – ar ko un kad tiks aizstāta dīzeļdegviela? Lai atbildētu uz šo jautājumu, uzmanība jāpievērš trim galvenajiem aspektiem – no kā ražot ilgtspējīgu degvielu, kā tai izveidot labu infrastruktūru un kā pārliecināt lielo autoparku uzņēmumus. Lasīt vairāk.

Laika zaglis prokrastinācija – kā to uzveikt? Pieredzē dalās reperis Edavārdi

Ikviens no mums ikdienā piedzīvo reizes, kad darba produktivitāte nav uzdevumu augstumos un ir grūti saņemties, lai izpildītu veicamo darba uzdevumu sarakstu. Tam par šķērsli nereti ir darba strukturizēšanas trūkums un vērienīgākais laika zaglis – prokrastinācija. Arī sabiedrībā zināmi cilvēki ikdienā saskaras ar šiem pašiem izaicinājumiem, tāpēc pavisam netipisks ieradums, ko pašmāju reperis Edavārdi cenšas ieviest savā ikdienā, ir garlaicība. Lai smeltos iedvesmu un sasniegtu nākamo darba produktivitātes līmeni, reperis dalās ieteikumos, lai uzlabotu savu iekšējo motivāciju. Lasīt vairāk.

Pāreja uz obligātajiem e-rēķiniem – kā uzņēmumiem veiksmīgi sagatavoties

2025. gadā spēkā stāsies obligātā elektronisko rēķinu izmantošana apritē komersantu starpā, kā arī starp komersantiem un valsts un pašvaldības iestādēm. Arī uzņēmumu darbā ikdienas ritms kļūst arvien mobilāks un šobrīd ir īstais laiks sagatavoties pārejai uz e-rēķiniem. Lasīt vairāk.

Atpakaļskata videokamera: kā vienkārša inovācija mainīja parkošanos

Viena no svarīgākajām lietām jebkuram autovadītājam ir iespēja labi pārredzēt apkārtni – jo īpaši, kad mašīna jānovieto stāvvietā. Ilgu laiku šajā piņķerīgajā procesā varēja paļauties tikai uz atpakaļskata spoguļiem, logiem aizmugurē un intuīciju. Vēlāk par lielu palīgu kļuva parkošanās sensori, bet īsta revolūcija notika, kad parādījās pirmās atpakaļskata videokameras. Kādus tehnoloģiju sasniegumus tās ir iemantojušas un kādas to funkcijas mums palīdz? Lasīt vairāk.

Kā NASA no Marsa uz Zemi nogādās iežu paraugus (Video)

Nacionālā aeronautikas un kosmosa administrācija (NASA) ir atklājusi, kā tā plāno iežu paraugus no Marsa nogādāt uz Zemi izpētei. Lasīt vairāk.

Vajag ietilpīgu auto? SUV un universālis nav vienīgā opcija

Domas par lielāku auto parasti piezogas līdz ar ģimenes pieaugumu, un cilvēkiem dabiski rodas jautājums – ko izvēlēties. Eksperti iesaka nesteigties ar lēmumu un iespējamo pirkumu sarakstā iekļaut arī daudzfunkcionālos auto jeb MPV. Lasīt vairāk.

Mazda CX-60 Euro NCAP testos saņem augstāko novērtējumu – piecas zvaigznes

Jaunākajā Euro NCAP testu sērijā pilnīgi jaunajai Mazda CX-60, kas bērnu un pieaugušo aizsardzības kategorijās sasniedza attiecīgi 91% un 88% rezultātu, piešķirts maksimālais piecu zvaigžņu novērtējums. Ar 89% rezultātu sasniegts iespaidīgs rādītājs arī mazaizsargāto satiksmes dalībnieku drošības jomā. Lasīt vairāk.

Samsung stiprina savas pozīcijas Baltijas reģionā, atverot inovatīvāko un modernāko pieredzes konceptveikalu

23. novembrī tirdzniecības centrā “Spice” durvis vēris Baltijā modernākais un inovatīvākais Samsung pieredzes konceptveikals. Tajā autentiskā mājokļa vidē iespējams iepazīt pilnīgi visu Samsung ierīču ekosistēmu, kā arī plašāk uzzināt par Samsung lietotnes SmartThings priekšrocībām, kas ļauj kontrolēt resursu patēriņu, lai būtiski samazinātu mājsaimniecībā patērēto elektroenerģiju. Jaunajā konceptveikalā ik katram pieejams viss Samsung produktu spektrs – sākot no mobilajām viedierīcēm, aksesuāriem, televizoriem un audio ierīcēm, līdz pat sadzīves tehnikas iekārtām. Lasīt vairāk.

Francija uz Lietuvu nosūtīs četrus iznīcinātājus Dassault Rafale, lai aizsargātu Baltijas valstu gaisa telpu

Francija šonedēļ Lietuvā izvietos četrus iznīcinātājus Dassault Rafale. Iznīcinātāji tiks nosūtīti uz Lietuvu 25.novembrī NATO misijas ietvaros Latvijas, Lietuvas un Igaunijas gaisa telpas aizsardzībai. Tagad misiju veic Čehijas gaisa spēki. Lasīt vairāk.

Kas kopīgs viedierīcēm un auto? Akselerometrs!

Lai gan modernās viedierīces un automobiļi kalpo dažādiem mērķiem, tiem ir daudz kopīgu tehnoloģiju, un viena plaši izmantota sistēma ir domāta paātrinājuma mērīšanai. Tās galvenais elements ir akselerometrs – pavisam neliels sensors, kas mūsdienās ir radis lietojumu ārkārtīgi daudzās jomās un dažkārt nodrošina pavisam neparastas funkcijas. Lasīt vairāk.

Ir sākusies Moskvich ražošana un publicētas pirmās oficiālās automašīnas fotogrāfijas

Moskvich rūpnīcā Maskavā ir uzsākta jaunu automašīnu ražošana. Atklāšanas ceremonijā piedalījās Krievijas ministriju pārstāvji un Maskavas mērs Sobjaņins. Lasīt vairāk.

Kā pārbaudīt lielāko kriptovalūtu biržu rezerves

CoinMarketCap aktivizējis rīku centralizēto biržu rezervju izsekošanai. Tagad lietotāji paši varēs novērtēt Proof-of-Reserves (PoR) vai tā dēvētos “rezervju pierādījumus” populārākajām tirdzniecības platformām. Apskatāma būs detalizēta informācija par kompāniju kopējiem aktīviem un ar tiem saistītiem kripto makiem. Šī tendence kļuva aktuāla pēc biržas FTX bankrota. Lasīt vairāk.

Turcija prezentē savu piektās paaudzes iznīcinātāja TF-X pirmo prototipu (Video)

Turcija pārliecinoši virzās uz sava piektās paaudzes iznīcinātāja izveidi. Jā, tā ir piektās paaudzes lidmašīna, savukārt Ķīna, ASV, Lielbritānija un Francijas, Vācijas, Spānijas trijotne strādā jau pie sestās paaudzes lidmašīnām. Lasīt vairāk.

Excalibur pārvērš krievu Msta-S par liesmojošu lāpu (Video)

Hersonas apgabala kreisajā krastā, kur atkāpās Krievijas karaspēks, tika iznīcināta 152 mm kalibra pašgājējhaubice 2S19 “Msta-S”. Ukrainas bruņotie spēki militāro operāciju iemūžināja video ar drona palīdzību. Video ir pieejams Telegram kanālā “Ukraina 365“. Lasīt vairāk.

Lai atbrīvotu Čūskas salu, Ukrainas bruņotie spēki izdomāja viltīgu triku

The New York Times savā jaunajā materiālā par karu Ukrainā dalījās ar jaunu informāciju par Ukrainas militārpersonu veiksmīgajām operācijām, jo ​​īpaši par Čūsku salas atbrīvošanu 2022. gada vasarā. Lasīt vairāk.

Norelle un suns #1: Kad tavs 20 gadu sapnis dīrā nost atlikušās taptetes

Vai Tev kādreiz ir bijis liels sapnis? Tāds, kurš ir ar tevi gadiem. Tāds sapnis, no kura tu nevēlies attiekties un lai gan gadi iet un vienmēr ir kādi apstākļi, kas neļauj tev to piepildīt, tu tāpat nezaudē cerību, ka kādreiz…. ? Man ir trīs tādi sapņi. Viens no tiem bija suns. Es sapņoju par savu suni vismaz 20 gadus. Man šobrīd ir 34. Mamma dzīvoklī suni negribēja. Tā es tiku pie Otellas, kuru es mīlu, bet Otella nav suns. Kopš manas bērnības līdz šodienai ir notikušas dažādas lietas, bet sapnis par suni nepazuda. Redzi mammu, tā nav tikai fāze :D. Protams, nekad nebūs pilnīgi perfekta dzīves situācija, lai ņemtu suni, bet situācijas līdz šim tomēr bija par daudz nepiemērotas – tad finanses, tad dzīvojamā platība, tad darba laiks vnk krimināls, kas knapi ļauj vnk noturēties un prātā nesajukt utt. Un es esmu pietiekoši atbildīga, lai redzētu visās šajās situācijās, ka nav īstais laiks sunim. Taču tas sapnis palika ar mani cauri gadiem.

Šis gads izrādījās pārsteidzošs. Es nebiju domājusi, ka notiks lietas, kuras notika. Nomainot darbu iespēja paņemt suni kļuva reālistiskāka kā jebkad iepriekš un 1.novembris kļuva par dienu, kad mūsu mājās jau esošie zvēri Otella, Tekila un Kaķis, iepazinās ar Konfekti. Jau dienu vēlāk es varēju noskatīties, kā mans 20 gadu sapnis turpina kaķa iesāktās abstraktās mākslas izpausmes uz sienām un dīrā nost atlikušās tapetes. Mēs nevaram taisīt remontu un līmēt jaunas, jo ja mēs uzliktu jaunas, skaistas tapetes un viņas abas sāktu atkal dīrāt, es vnk raudātu. Viesistabā kādu laiku telpas vidū stāvēja krēsls ar kājām gaisā – tas bija uzlikts vietā, kur Konfekte mēģināja izkost caurumu paklājā. Nav jau tā, ka mums ir kkāds dizaina paklājs. Nē. Bet es negribu caurumu paklājā. Šobrīd krēslu novācām, jo viņai apnika paklājs. Viņa pārgāja uz koka mizu – nodīrāja atlikušo mizu tam kaķa nagu asināšanas stumbram, kurš no meža tika sen atnests. Visa viesistaba izskatījās kā kaut kāda zāģētuve – koka šķēpeles un skaidas visapkārt. Un tu pilnīgi noteikti nevari nekur atstāt zeķes, jo tas būs sekundes jautājums, kad Konfekte tās jau vilks kaut kur prom. Dobijs ir brīvs elfs.

Konfektei 24.novembrī palika 3 mēneši un viņa ir adoptēta no patversmes. Tiem, kuriem liekas, ka var vnk ierasties patversmē un adoptēt suni… ir daļēja taisnība. Mēs bijām Juglas patversmē ”Labās mājas” un vispirms tikām sarunas laikā nočekoti, kas ir atbildīgi no viņu puses. Cilvēki ir dažādi un cilvēki mēdz būt pretīgi. Mēs taču visi esam dzirdējuši tos drausmīgos stāstus, kur kāds cilvēks kārtējo reizi bijis nežēlīgs pret nevainīgu dzīvnieku. Patiesībā, mēs aizbraucām uz patversmi primāri, lai parunātos. Kad mūs ielaida iepazīties ar abiem kucēniem, kurus es pirms tam biju tikai instagram redzējusi, tur beidzās mans gadiem ilgais sapnītis par to, ka man būs suns un viņu sauks Cepums. Tur bija kucēns, bet suņu meitene bija aktīvāka uz kāpšanu klēpī un vēlmi nākt līdzi. Tad izlēmām, ka – ņemsim meiteni un viņu sauks Konfekte. Mēs to lēmumu viņu adoptēt pieņēmām sēžot uz patversmes grīdas, starp būriem un spēlējoties ar abiem mazajiem. Protams, uzreiz tajā dienā viņu mums līdzi nedeva un labi, ka tā – mums vēl bija jāsapērk pamatlietas. Bet, kad dažas dienas vēlāk braucām viņai pakaļ, darbinieces, kuras mūs sagaidīja, bija ļoti jaukas un paskaidroja visu, kas un kā jādara tālāk. Ļoti labi un atbildīgi. Un ja kāds vēl domā, ka tās ir baumas – tās nav baumas, ka paņemot sunīti(vai jebkuru dzīvnieciņu) vismaz šajā patversmē, tu samaksā ziedojumu. Un var jau bļaustīties, kāpēc tā, tak patversme, jādod bez maksas utt. Bet mēs to uztvērām kā normālu lietu. Viens – patversme jau bija maksājusi par Konfektes visiem vetiem un ēdinājusi viņu visu šo laiku. Un otrs, kas liekas vēl svarīgāk – patversmē dzīvo sunīši un kaķīši, kurus varbūt arī neadoptēs un viņus vajag uzturēt. Taču, tas ir arī kā neizziņots tests, jo ja tu nevari atstāt šo ziedojumu, tad tieši kā tu to suni uzturēsi? No svaiga gaisa un labām domām?

Es varu pateikt, ka man ir superīgākā darba vieta, kas man tagad ļauj 4 nedēļas no mājām strādāt, lai es varu viņu 4x dienā barot un uzmanīt, jo 8h atstāt vienu vēl ir par daudz. Es jau tā radinu pie tā, ka viņai būs vienatnes laiks – es eju uz treniņiem vai tepat uz kvikimārtu, vai kaut miskasti iznest. Katru dienu prom uz brīdi. Bet tās tāpat ir max 3h(treniņu dienā), nevis jau 8h. Kas ir vēl jaukāk – kolēģes pajautā par Konfekti utt. Es zinu, ka tad, kad viņa izies skoliņu un mācēs uzvesties, es varēšu viņu paņemt līdz uz darbu, un iepazīstināt.

Ir pagājušas nu jau 3 nedēļas, kopš konfekte ir ar mums. Divas no šīm nedēļām es esmu bijusi viena ar viņu un pārējiem zvēriem. Man ir smagi Kaķa audzināšanas pirmssākumu war flashbacks. Man 10 gadus bija labi audzināts kaķis, ar kuru pa naktīm nebija problēmas. Kaķis gāja gulēt reizē ar mani un cēlās ar mani. Murgs bija tikai sākumā, uzreiz pēc tam, kad Kaķis bija adoptēta – tad viņai bija psihozes katru nakti un es biju gulējusi labi ja 4h. Nu, tagad mēs atkal esam atgriezušies šajā stadijā – Kaķis brēc katru nakti, vairākas reizes un es tiešām esmu pateicīga, ka neviens kaimiņš nav atnācis mani lamāt. Brēc viņa aptuveni ap pusnakti, tad aptuveni ap trijiem, tad ap pieciem un tad 6:40. Un nē, viņai nekas nesāp, viņa ir paēdusi, viņas kaste ir tīra. Viņa vnk staigā pa dzīvokli un nelabā balsī brēc. Rezultātā, gluži kā toreiz, atkal esmu gulējusi maz un slikti. Pagaidām negulēšanas noguruma dēļ man reizēm ir uztveres gļuki, man sāp galva gandrīz visu laiku un fiziski nav spēka. Konfekte tikmēr nakti noguļ blakus kā mīļā. Viņu nevar atstāt otrā istabā vai uz zemes – tad viss ir raudāšana. Bet paņemta blakus – viņa noguļ bez problēmām. Ja Kaķis spētu aizvērties, mums būtu mierīgas naktis. Bet diemžēl it is what it is. Ar visām miegazālēm, kuras esmu atsākusi lietot, lai vismaz līdz pirmajai brēkšanai pagulētu – kā Kaķis sāk brēkt, es esmu augšā, mans prāts ir pamodies un otrreiz es vairs nevaru aizmigt, jo nervi un prāts arī neapklust vairs. Ne tapešu dīrāšana, ne paklāja dīrāšana vai traucēšana man ēst, vai vēl jebkādas citas Konfektes izdarības šobrīd nav tāda problēma, kā šī Kaķa brēkšana naktī.

Šis ir ievads manā jaunajā haosā. Mans nodoms nav rakstīt suņkopības padomus – ja tu vēlies audzināt savu suni, prasi padomu kinologam. Nopietni. Tie ir profesionāļi, kuri zin ko un kā pareizi vajag darīt. Konfekte arī jau ir pieteikta skoliņā, kas sāksies ar janvāri. Mans nodoms ir pierakstīt, kā man iet, kad man pirmo reizi dzīvē ir suns. Un salikt bildītes :D. Šī ir jauna lappuse manā dzīvē.

-turpinājums sekos.

Latvijā «heito», ja gribi izsisties – tiktokeres no Limbažiem «Loypaulaa» auditorija sasniedz miljonus

Lai gan šis ir laiks, kad jebkuram ir iespēja kļūt populāram internetā, nevarētu teikt, ka tas izdodas daudziem. Paulīnei Paucītei, kautrīgajai un klusajai meitenei no Limbažiem, tas izdevās. Šobrīd sociālajā tīmekļa vietnē "TikTok" viņai ir 300 tūkstoši sekotāju, bet vairāki viņas video ir noskatīti pat 35 miljonus reižu, viņa atklāja Latvijas Radio 5 podkāstā "5 zem 25".

Vajag ietilpīgu auto? SUV un universālis nav vienīgā opcija

Vajag ietilpīgu auto? SUV un universālis nav vienīgā opcija

Citroen e-Berlingo interjers

Domas par lielāku auto parasti piezogas līdz ar ģimenes pieaugumu, un cilvēkiem dabiski rodas jautājums – ko izvēlēties. Eksperti iesaka nesteigties ar lēmumu un iespējamo pirkumu sarakstā iekļaut arī daudzfunkcionālos auto jeb MPV.

Ja runa ir par pāreju uz kaut ko lielāku no maza, kompakta auto, kas nodrošina ērtu pārvietošanos diviem pieaugušajiem, vairākums cilvēku sevi iedomājas pie krosovera vai universāļa stūres. To nosaka uzskats, ka krosoveri, pateicoties lielākam klīrensam, garantē labāku pārredzamību, savukārt universāļu gadījumā augstu tiek novērtēta lielā ietilpība.

Tādi bonusi šiem spēkratiem tik tiešām piemīt, taču eksperti uzskata, ka izskatāmo modeļu sarakstā ir vērts iekļaut arī daudzfunkcionālos auto, kuru vidū tagad ir arī tādi, kas ļauj braukt bez izmešiem.

Viens no jaunākajiem piemēriem ir Citroën ë-Berlingo, ko britu izdevums Auto Express pēc ilgtermiņa testa nosaucis par ideālu mašīnu ģimenēm ar nelielu biznesu. Žurnāls slavē tā piemērotību mūsdienu pilsētas satiksmei un uzsver, ka, izvēloties jaunu auto, ģimenēm tas būtu jāierindo starp favorītiem. Arī tāpēc, ka pat kompaktākajā versijā bagāžas ietilpība tam ir 755 litri jeb apmēram 120 litrus lielāka nekā vairumam universāļu.

Būtiskas priekšrocības sniedz arī elektriskā piedziņa. Šādas automašīnas pircējam var būt pieejama valsts subsīdija, daudzviet var izmantot bezmaksas autostāvvietas, savukārt ceļā patērēto laiku iespējams saīsināt, braucot pa sabiedriskā transporta joslu.

Vajag ietilpīgu auto? SUV un universālis nav vienīgā opcija

Citroen e-Berlingo

Visi bagāžas nodalījumi nav vienādi

Liels universālis pēc ietilpības var šķist līdzvērtīgs modernam MPV, tomēr starp šiem automobiļiem ir dažas būtiskas atšķirības. “Viens no MPV trumpjiem ir salona augstums. Tas ne vien nodrošina lielu ietilpību, bet arī ļauj pārvadāt visdažādāko konfigurāciju lietas. Protams, arī universālī var vest garus priekšmetus, taču tur tie jānovieto horizontāli, savukārt MPV velosipēdu un skrejriteni var ielikt vertikāli. Attiecīgi tam nevajag nolocīt sēdekļus un izdarīt nepatīkamo izvēli – pasažieri vai bagāža,” stāsta Agris Dulevičs, vadošā auto vēstures pārbaudes servisa AutoDNA vadītājs Latvijā.

Šo priekšrocību uzsver arī britu izdevums Auto Express. Tā žurnālists Darens Vilsons atceras reizi, kad viņa dēla ģimene pārcēlās uz jaunu dzīvokli. Viņš mēbeles elektroauto salonā salika stāvus un bez izjaukšanas – pēc tā gluži vienkārši nebija vajadzības. Viņš piemin arī to, ka šajā mašīnā būtu bijis iespējams pārvest pat vēl vairāk mantu, taču viņš nolēmis izbraukāt divreiz, jo īpaši tāpēc, ka tas bijis lēti.

“Ir vēl viena praktiska īpatnība, kas saistīta ar bagāžas telpas formu. Ja jums mašīnā jāiekrauj kaut kas smags un piedevām liels, seklā un augstā bagāžniekā to ielikt būs vieglāk. Universālī arī var būt pietiekami vietas, taču nāksies zemāk pieliekties, un ne katra mugura par to būs priecīga. Augstāki salona griesti ir arī SUV tipa mašīnām, taču tām ir augstāks bagāžnieka slieksnis, attiecīgi smagā nešļava ir jāceļ augstāk. Turklāt daudzos jaunajos SUV un krosoveros efektīga dizaina vārdā ir zemāks jumts,” stāsta Agris.

Tāpat svarīgs MPV bonuss ir bīdāmas sānu durvis – tās ne vien ir drošākas un ērtākas šaurā stāvvietā, bet būtiski atvieglo lielas bagāžas vai kravas ielikšanu.

Par MPV alternatīvu varētu uzskatīt septiņvietīgos universāļus, piemēram, Dacia Jogger, taču šādi auto ir liels retums, un tiem sānu durvis nav bīdāmas.

Vajag ietilpīgu auto? SUV un universālis nav vienīgā opcija

Citroen e-Berlingo interjers

Ir arī citas priekšrocības

Daudzfunkcionālie auto savā attīstībā veikuši garu ceļu. “Latvijā mēs ik dienu redzam daudzus iepriekšējo paaudžu mazos komercauto, kas parādījās pirms desmit un pat piecpadsmit gadiem. Sākotnēji tie bija izteikti utilitāri braucamie, kuru galvenais uzdevums bija lēti pārvadāt nelielas kravas. Savukārt no tiem atvasinātajiem vieglajiem pasažieru auto nebija nedz izsmalcināta salona, ne komfortablas gaitas, ne tādas drošības, pie kādas esam pieraduši tagad,” saka Guntars Pulss, žurnāla Profi Latvija redaktors un Latvijas Gada auto žūrijas ilggadējais tiesnesis.

Tomēr jaunākajos modeļos daudz kas ir mainījies. “Pasažieru mašīnām ir laba salona apdare, gadu gaitā ir būtiski pilnveidota ergonomika, ir plašs pasīvās un aktīvās drošības sistēmu klāsts, dažādas braukšanas palīgsistēmas. Turklāt tieši mazajam komercauto raksturīgās lietas – dažādi sīklietu nodalījumi un plaukti, kurus ļauj ievietot augstie griesti, – MPV padara īpaši piemērotu ģimenēm un cilvēkiem ar aktīvu dzīvesveidu. Grozi kā gribi, bet pat vislielākajā universālī un SUV tik daudz sīkumu nesalikt. Tā ka šo mašīnu daudzpusība ir neapšaubāma, un no tām sanāk labs ceļojumu auto,” spriež Guntars.

Viņš piemin vēl kādu MPV iezīmi – tie ir nedaudz šaurāki kā līdzīga izmēra mašīnas no citām klasēm. Tas ir ērti pilsētā, jo tie spēj labi manevrēt šaurās vietās. Tā, piemēram, ë-Berlingo nevar piedāvāt tādu greznību kā premium klases krosovers, taču var būt pārāks ar spēju apgriezties neērtās vietās. Franču mašīnas pagrieziena rādiuss ir 10,8 metri – salīdzinājumā ar 11,8 metriem, kas nepieciešami līdzīga izmēra Audi Q5 Sportback. Reālajā dzīvē tas nozīmē retāku uzbraukšanu apmalei, mazāku disku saskrāpēšanas risku, kā arī retāku atpakaļgaitas izmantošanu.

Guntars Pulss gan norāda arī, ka, raugoties objektīvi, MPV nevar pilnībā aizstāt universāli un krosoveru, tāpēc piemērotība jāvērtē, raugoties caur konkrētā lietojuma prizmu. “MPV varbūt nebūs apveltīts ar tik izsmalcinātu vadāmību vai gaitu kā moderns universālis. Iespējams, augstās virsbūves dēļ tam nebūs tik labas skaņas izolācijas vai aerodinamikas. Tāpat tā klīrenss var nebūt gluži tāds kā krosoveram. Taču pašlaik šīs atšķirības ir daudz mazākas nekā jebkad agrāk, un pat dizaina jomā MPV ir pavisam citādi – daži modeļi ir ļoti glīti un vizuāli oriģināli. Katrā ziņā, ja jums ir mazais bizness vai kāda iemesla dēļ bieži jāpārvadā mantas, bet ģimenē varat atļauties tikai vienu mašīnu, ignorēt MPV kā alternatīvu citiem formātiem nebūtu gudri,” piebilst Guntars.

Brazīlijā no veikaliem tiek izņemti tie “iPhone”, kuru komplektācijā nav iekļauts lādētājs

Jau veselus divus gadus aktuālas ir nesaskaņas starp elektronikas kompāniju “Apple” un Brazīliju, kas uzstāj, ka “iPhone” komplektācijā jābūt iekļautam sienas lādētājam. Šajā laikā valsts jau piemērojusi uzņēmumam dažādus naudas sodus un draudējusi izņemt šīs “nepilnīgi nokomplektētās” ierīces no tirdzniecības. Ar šiem draudiem Brazīlijas nāca klajā septembra sākumā, un šķiet, ka tagad tie tiek īstenoti.

Ziņots, ka Brazīlijas patērētāju aizsardzības aģentūra 11. novembrī konfiscēja simtiem “iPhone” tālruņu no mazumtirdzniecības veikaliem visā valstī. No plauktiem pazuduši 11. līdz 14. “iPhone” sērijas modeļi, kuru komplektācijā “Apple” vairs neiekļauj sienas lādētāju, pamatojoties gan uz izmaksu, gan e-atkritumu samazinājumu.

Vienlaikus Brazīlijas tiesa jau ir izdevusi rīkojumu, kas ir par labu “Apple”. Uzņēmums var turpināt pārdot “iPhone”, līdz tiks pieņemts galīgais lēmums. Tiesnesis, kurš izdeva šo rīkojumu, Djego Kamāra Alvess uzskata, ka uzņēmums nepārkāpj nekādus noteikumus. Viņš norāda, ka Brazīlijas regulējošā iestāde ļaunprātīgi izmanto savas pilnvaras un pārkāpj “saimnieciskās darbības brīvību”, cenšoties aizliegt “iPhone” tālruņu pārdošanu. Alvess arī piebildis, ka valstī tiek pārdoti simtiem citu elektronisko ierīču bez lādētāja. Tāpēc “Apple” sodīšana par to ir drīzāk diskriminējoša.

Ņemot vērā izdodo rīkojumu, “Apple” atsāka “iPhone” pārdošanu Brazīlijā. Taču, kā jau bija sagaidāms, saskaras ar pretestību. Jādomā, ka kamēr Brazīlijas tiesa nebūs pieņēmusi galīgo lēmumu šajā jautājumā, “Apple” turpinās saskarties ar problēmām, ko sagādā Brazīlijas regulējošā iestāde.

Stopify ziedojumu straumēšanas serviss nodod pirmo sūtījumu Ukrainai

Latvijā radītā unikālā ziedojumu straumēšanas platforma Stopify nepilna mēneša laikā sasniegusi vairāk nekā 3420 abonentu no 37 valstīm, un kopā saziedoti jau 42 560 eiro. Par saziedotajiem līdzekļiem noorganizēts pirmais palīdzības sūtījums Ukrainas armijai.

24. novembrī pie Ukrainas vēstniecības Latvijā kopā ar Ziedot.lv pārstāvjiem un Ukrainas vēstnieku tika sagatavota krava, kas jau tuvāko dienu laikā Ukrainas karavīriem nogādās vairākas šobrīd akūti nepieciešamās preces. Sūtījumā ietilpst divi kvadricikli, kas pārbūvēti militārām vajadzībām, pielāgojot tos kravu un ievainoto vešanai, drons ar papildaprīkojumu, termovizors, vairāki nakts redzamības monokļi, portatīvā enerģijas stacija, kā arī profesionālās aizsargbrilles un ziemas cimdi. Sūtījums nonāks pie 72. mehanizētās brigādes Ukrainas austrumos.

“Esam gandarīti par lielo sabiedrības atsaucību gan tepat Latvijā, gan ārpus mūsu valsts robežām. Stopify abonentu skaits aug, un līdz ar to arī kopā saziedotā summa ir pietiekama, lai jau organizētu pirmās piegādes karavīriem. Kravu saturs tiek veidots kopā ar Ukrainas vēstniecību Latvijā, saskaņā ar konkrētu nepieciešamību sarakstu no Ukrainas armijas, un kopīgi sarūpētais atbalsts noteikti tiks novērtēts un likts lietā jau tuvāko dienu laikā,” stāsta Stopify idejas autors un iniciators Māris Upenieks.

Platforma Stopify pieejama angļu un ukraiņu valodā. Tās mērķis ir iedvesmot starptautisko sabiedrību aktīvāk atbalstīt Ukrainu cīņā par brīvību.

The post Stopify ziedojumu straumēšanas serviss nodod pirmo sūtījumu Ukrainai appeared first on notepad.lv.

Latviešu virsnieki Krievijas impērijas armijā. Stāsta vēsturnieks Ēriks Jēkabsons

Kad runājam par Latvijas vēsturi, ar sabiedrības inteliģenci nereti saprotam politiķus, zinātniekus, radošo profesiju pārstāvjus un juristus. Latvijas valsts idejas nesēju vidu ir arī mazāk zināma sabiedrības daļa, proti, armijas virsnieki. Klajā nākusi vēsturnieka Ērika Jēkabsona grāmata, kas šoreiz veltīta latviešu virsniekiem Krievijas impērijas armijā līdz Pirmajam pasaules karam. Kāda bija šo virsnieku loma Latvijas valsts izveidē un kādi bija motīvi, karot Krievijas impērijā? Pētījumam par latviešu izcelsmes virsniekiem Krievijas armijā Ēriks Jēkabsons sācis vākt materiālus jau studiju laikos, jau iepriekš viņu interesējuši latviešu tautības virsnieki visās armijās - īpaši Latvijas, Vācijas, Krievijas arī ASV armijā. Tagad "mūža pētījums" rezultējies apjomīgā izdevumā. Plašāk stāsta Ēriks Jēkabsons. Latviešu dzīve 19. - 20. gadsimta mijā ASV un Austrālijā Apstākļi šādā jaunuzņemtā zemesgabalā diezgan apgrūtinoši, piemēram, vārīšanu un cepšanu izdara uz atklāta nometnes uguns, kur čuguna traukos to saberot ar karstiem pelniem un oglēm, tā par dzīvi Austrālijas mūžamežos pagājušā gadsimta 30. gados rakstīja tur dzīvojoša latviete. Cik daudz informācijas ir līdz šim zināms par tā sauktajiem veclatviešiem, kuri devās uz Austrāliju un ASV pagājušā gadsimta sākumā, kādi bijuši viņu piedzīvojumi un kādas pēdas viņi atstājuši vēsturē? Tāpat kā citi laimes un piedzīvojumu meklētāji, arī latvieši pagājušā un aizpagājušā gadsimtu mijā gan labākas dzīves meklējumos, gan mūkot no karadienesta, gan meklējot reliģisko brīvību devās uz Kanādu, Austrāliju, Ziemeļ- un Dienvidameriku, saka Viskonsinas Universitātes asociētais profesors Andris Strautmanis, kuru uzrunāju, lai uzzinātu ko vairāk par tiem  latviešiem, kas atstājuši pēdas vēsturē kā dēkaiņi un piedzīvojumu meklētāji.  Plašāk zināmie ir Stāmerienā dzimušais Edvards Liedskalniņš, kurš uzbūvēja koraļļu pili, dundadznieks krokodilu Harijs, jeb Arvīds Blūmentāls – Austrālijas krokodilu mednieks, un Rīgā dzimušais Aleksandrs Laime – pirmais cilvēks pasaulē, kurš kājām sasniedza  pasaulē augstāko ūdenskritumu Venecuēlā. Neliels ieskats vēl par citiem latviešiem, kuri ir iegājuši vēsturē ar saviem piedzīvojumiem.  

Komforta jauninājumi nodrošina vietu starp labākajiem

Komforta jauninājumi nodrošina vietu starp labākajiem

Citroen C5 X

Konkursā “Lietuvas Gada auto”, kas kaimiņvalstī tiek rīkots jau 26 gadus un tradicionāli norisinās novembrī, ekspertu komanda iepazīstina sabiedrību ar tehnoloģiski modernākajiem, drošākajiem, efektīvākajiem un ērtākajiem jaunajiem auto. Šoreiz pēc 27 titula pretendentu izvētīšanas žūrija ne vien izvēlējās septiņus finālistus, bet ieviesa arī desmit papildu nominācijas, kas ļāva izcelt atsevišķu modeļu būtiskākās priekšrocības.

Tā žūristi atsevišķi noteica sportiskāko auto, labāko dizainu, labāko ergonomiku, labāko biznesa klasē, gada 4×4, drošāko spēkratu, piemērotāko ģimenēm, piemērotāko uzņēmumiem, labāko elektro segmentā un modeli ar vismodernākajām inovācijām. Galā pasākumā 25. novembrī tika atklāti žūrijas balsojuma rezultāti un paziņots, ka par Lietuvas 2023. gada auto kļuvis Citroën C5 X.

Mūsdienīgi jauninājumi, kas turpina tradīcijas

Kategorijas “Gada inovācija” finālā iekļuva trīs pretendenti: Mercedes-AMG EQE, Renault Megane E-Tech un galvenā titula ieguvējs Citroën C5 X. Mercedes-AMG un Renault modeļi izcēlās ar pārliecinošāko progresu tieši elektrotransporta risinājumos, savukārt jaunais Citroën flagmanis tiesnešu uzmanību piesaistīja ar markas tradīciju turpināšanu – zīmola inženieri ir izveidojuši izcili progresīvu un komfortablu balstiekārtu.

“Citroën ir slavens ar savām balstiekārtām un to risinājumiem jau kopš 1922. gada, kad Andrē Sitroena konstruētais spēkrats kļuva par pirmo auto, kas šķērsojis Sahāru. 2022. gadā par galveno iemeslu, kāpēc C5 X iekļuva “Gada inovācijas” trijniekā, ir tieši amortizatori. Pārsteidzošs komforts parasti ir raksturīgs grezniem un dārgiem automobiļiem, bet Citroën ērtu, komfortablu braukšanu joprojām piedāvā par pieņemamu cenu,” skaidro konkursa žūrijas locekle Egle Girdenīte.

Franču ražotāja jaunās paaudzes balstiekārtas noslēpums meklējams progresīvajos hidrauliskajos amortizatoros – papildu vārsti ļauj mainīt amortizācijas efektu atkarībā no riteņa gājiena fāzes. “Tas šķiet gluži neticami, ka pasīvā balstiekārta var būt tik ērta un tajā pašā laikā neļauj mašīnai peldēt līkumos,” saka cits tiesnesis – Justs Lengvins.

Piedevām C5 X uzlādējamam hibrīdam ir šīs balstiekārtas adaptīvā versija. Tās elektroniskā vadība ļauj autobraucējam sev tīkamos amortizatoru darbības parametrus izvēlēties vēl precīzāk.

Franči žilbina

Interesanti, ka abi franču modeļi, kas izcēlās kategorijā “Gada inovācija”, iekļuva arī konkursa galvenās nominācijas – Gada auto 2023 – finālā. Citroën C5 X uzvarēja, pārspējot ne tikai tautieti Renault Megane E-Tech, bet arī Mercedes-EQS, Honda Civic, Lexus NX, Peugeot 308 un Toyota Corolla Cross.

Runājot par Citroën C5 X panākumiem, Justs Lengvins izceļ ne vien inovatīvo balstiekārtu, bet arī modeļa komforta un cenas attiecību. Visos zīmola modeļos izmantotā Advanced Comfort programma visspilgtāk izpaužas tieši flagmanī. Piemēram, pēc šīs programmas radītie sēdekļi izceļas ar īpašu polsterējumu. Stingrs putu pildījums stabilizē braucēja pozu un efektīvi absorbē ceļa virsmas radītās vibrācijas. Savukārt papildu slānis no mīkstāka putu materiāla, kura biezums ir no 2 līdz 15 milimetriem, uzlabo ķermeniskās sajūtas un sniedz papildu atbalstu.

“Iekāpjot mašīnā, es parasti precīzi zinu, ko gaidīt konkrētajā cenu segmentā, taču C5 X mani krietni pārsteidza. Un pārsteidza tieši ar to, ka pārspēja manas cerības. Dažā aspektā tā gaitas komfortu gribas pat salīdzināt ar Mercedes S klasi. Jāuzslavē arī komfortablie mīkstie sēdekļi un labā skaņas izolācija, ko nodrošina dubultais stiklojums,” iespaidos dalās Justs Lengvins.

Vairumam autopircēju, izvēloties piemērotāko modeli, īpaši svarīga ir drošība, komforts, ekonomiskums, telpa, kā arī cenas un kvalitātes attiecība. Cilvēki vienmēr vēlas ietaupīt naudu, un jauna braucamā iegāde nav izņēmums. “Konkursam pieteiktā C5 X cena ir 40 tūkstoši eiro, un par šo summu tas piedāvā gan modernākās braukšanas palīgsistēmas, gan lielisku ergonomiku. Dažos automobiļos mugura nogurst pat īsos braucienos, bet C5 X sēdekļi ir ārkārtīgi ērti gan priekšā, gan aizmugurē, un pat tad, ja iekšā sēž četri pieaugušie, vietas pietiek visiem,” saka Egle Girdenīte.

Komforta jauninājumi nodrošina vietu starp labākajiem

Citroen C5 X iinterjers

Uzvar dāsnums

Abi eksperti ir vienisprātis, ka izredzes nokļūt finālā vai uzvarēt jaunajās nominācijās nosaka, no viena puses, stingrais tiesnešu vērtējums, no otras – auto aprīkojums, ko ražotāji nodrošina par tirgus pirktspējai atbilstošu cenu. Šādas vērtēšanas priekšā bija spiests piekāpties ne viens vien luksusa modelis, savukārt dāsnākie zīmoli ieguva jūtamu pārsvaru. “Vienam no titula pretendentiem, kura cena nedaudz pārsniedz 80 tūkstošus eiro, nav ne tikai apsildāma vējstikla, bet arī apsildāmu sēdekļu. Šādi piemēri liek rūpīgāk izvērtēt, ko tieši pircējs saņem par prasīto naudas summu,” norāda Egle Girdenīte.

Savukārt, kā piebilst Justs Lengvins, viņu iepriecina arī tas, ka franču ražotājs nepiedāvā kārtējo krosoveru, bet iet savu ceļu un iedzīvina oriģinālu vīziju. “Šo auto es nekādi nevaru saukt par krosoveru. Tas ir kupejas, hečbeka un universāļa apvienojums, un šī kombinācija rada patīkamu vizuālo tēlu. Žēl tikai, ka modelim ir paskopa krāsu palete. Un, protams, man jāatgriežas pie cenas. Es zinu, ko gaidīt šajā cenu segmentā, taču daudzējādā ziņā šķiet, ka šis modelis dod vairāk. Salonā ir vairāk kvalitatīvu materiālu, atjauninātā multivides sistēma darbojas ļoti raiti un diezgan intuitīvi, un dizaina ziņā C5 X atkal šķiet īstens Citroën – neparasts un spilgts,” rezumē eksperts.

Top7:

  1. Citroën C5 X – 49
  2. Renault Megane E-TECH – 48
  3. Toyota Corolla Cross – 37
  4. Honda Civic – 37
  5. Peugeot 308 – 35
  6. Lexus NX – 27
  7. Mercedes EQS – 17

6 jautājumi rakstniecei Zanei Zustai. Vaicājām, kāds tarakāns piemīt populārās grāmatas “Tarakāni manā galvā” autorei?

Rakstniece Zane Zusta nosvinējusi košus svētkus par godu jaunās bērnu grāmatas "Toto atkož noslēpumu" iznākšanai un priecājas par nupat saņemto Autortiesību bezgalības balvu. Mammamuntetiem.lv izvaicāja rakstnieci, lai uzzinātu, kā top viņas darbi, cik daudz tajos ir autobiogrāfijas un kāds tarakāns šobrīd mitinās viņas galvā.

Logitech Signature K650 tastatūras apskats

Ikdienā izmantojot datoru, bieži vien meklējam ergonomiskus risinājumus, piemēram, kā pavadīt vairāk laika pie datora nenogurstot un nebojājot savu veselību vai kā paātrināt darba procesus. Perifērijas ierīces spēlē lielu lomu šajos jautājumos un Logitech spēj izpildīt šīs prasības. Šoreiz mums uz apskatu ir atsūtīta ērtā un elegantā Logitech Signature K650 tastatūra.

Par Signature K650

Esam jau iepriekš apskatījuši ierīces no Logitech Signature sērijas – Signature M650 bezvadu datorpeli. Spriežot pēc nosaukuma un modeļa, var saprast ka šī tastatūra ir kā papildinājums M650 bezvadu pelei. 

Pateicoties uzlabotajiem īsceļu taustiņiem un integrētu plaukstas balstu, Signature K650 lieliski pielāgojas ikdienas darba vajadzībām. Ražotājs min, ka ar šo tastatūru iegūsiet komfortu, kas nepieciešams garām stundām pie rakstāmgalda. Tā ir izturīga pret šķidrumu izliešanu un tās akumulatora dzīves ilgums var sasniegt līdz pat 36+ mēnešiem.

Foto: Erkils, notepad.lv

Ierīci ir viegli tīrīt, un, pateicoties Bluetooth un USB savienojamībai, tastatūru var ņemt līdzi visur.

Atpakošana

Lai gan šāds iepakojums ir vairumam tastatūtu, manuprāt, tas izvēlēts diezgan nedrošs un nejauša kritiena gadījumā ierīce varētu tikt bojāta.

Komplektā iekļauts Logi Bolt USB adapteris, kas patīkami iepakots līdzi kastē.

Foto: Erkils,l notepad.lv

Un lūk arī pati tastatūra!

Signature K650 dizains

Tastatūrai ir minimālistisks dizains un tā ir pieejama divās krāsās – baltā (ar melniem burtiem) vai melnā ar (baltiem burtiem). Tā ir salīdzinoši viegla, bet ne tik viegla kā nesen apskatītā Logitech K295 tastatūra

Signature K650 ir arī ļoti ergonomiska, pateicoties iebūvētajam rokas balstam, kura materiāls ir diezgan kvalitatīvs un palīdzēs plaukstām neslīdēt nost, kamēr rakstīsiet. Tastatūru iespējams arī novietot 8 grādu leņķī ar diviem izvelkamiem balstiem tastatūras aizmugurē.

Foto: Erkils,l notepad.lv

Šī ir membrānas tastatūra un, lai gan tai nav iebūvētas speciālas klusāku taustiņu tehnoloģijas kā nesen apskatītajai K295, tā tik un tā ir salīdzinoši klusa. Ikdienā izmantoju mehāniskās tastatūras, tapēc bija interesanti izmēģināt šo tastatūru, tas atgādināja bērnības laikus, kad nebija iespēja iegādāties nedaudz dārgākas tastatūras, kā Razer Blackwidow Chroma, ko izmantoju tagad.

Vairums tastatūras taustiņu ir kantaini. Protams tādi taustiņi kā Enter vai Shift atšķiras no pārējiem. 

Tastatūras aizmugurē var atrast akumulatoru nodalījumu, kur var ievietot divas AA tipa baterijas (kas iekļautas komplektā) un nodalījumu USB adaptera uzglabāšanai.

Foto: Erkils,l notepad.lv

Kopumā tastatūras dizains ir pateicīgs ofisa darbam. Bet kāds tas ir ikdienas darbiem no mājas datora?

Signature K650 ikdienas lietošanā

Signature K650 šķiet kā pieklājīga ofisa tastatūra. Izmantojot to saskāros ar dažādām lietām, viena to no tām – ērtības. Protams, esmu izmantojis arī ērtākas tastatūras, taču izmantojot Signature K650 nevienā brīdī nelikās, ka ir grūti rakstīt un pat pēc ilgākas lietošanas rokas nejuta noguruma sajūtu.

Foto: Erkils,l notepad.lv

Tastatūrai ir arī daudz interesantu funckiju, kas atrodamas īsceļu taustiņos. Šīs funkcijas varētu sadalīt divās kategorijās – mājas datora funkcijas un ofisa funkcijas. Uz tastatūras ir tādi taustiņi, kā samazināt vai palielināt ekrāna gaišumu, izslēgt, ieslēgt mikrofonu vai pat atvērt emocijzīmīšu logu, līdzīgi kā nesen aplūkotajai Logitech POP tastatūrai. Vēl daži interesanti taustiņi, ko pamanīju ir “Atvērt kalkulatoru’” un pat atvērt un aizvērt cilni pārlūkprogrammās.

Biju diezgan bēdīgs uzzinot, ka šo tastatūru IR iespējams savienot ar Logitech Options+ lietotni, BET lietotnē nevar veikt interesantas izmaiņas taustiņu, vai pašas ierīces funkcionalitātē, kā to var izdarīt ar nesen apskatīto Logitech POP keys tastatūru. Signature K650 tikai savienojas ar lietotni un tas arī viss.

Kopumā, tā ir diezgan pateicīga tastatūra, ja strādājat ofisā. Īpašo taustiņu funkcionalitāte noteikti palīdzēs paveikt darbus ātrākus. Taču, manuprāt, tastatūra būs lieliski piemērota arī mājas datoram, kad sērfojat internetā, sarakstaties ar draugiem vai strādājiet pie kāda projekta, kur vajag izmantot internetu, printēt un pat ātri atvērt kalkulatoru.

Dabai draudzīgs materiāls

Logitech Signature K650 ir radīta no dabai draudzīga materiāla.

Uzņēmums min, ka varat nesatraukties par oglekļa dioksīda emisijas apjomu, jo tas samazināts līdz 0.

Ierīcē tiek izmantots arī iepriekš lietots un pārstrādāts materiāls – 28% grafīta krāsas sastāvdaļās un 21% baltajās krāsas sastāvdaļās.

Tehniskā specifikācija

Izmēri Augstums 24 mm Platums 457.3 mm Garums 193.5 mm Svars 700.23 g (ar 2x AA baterijām) Tehniskā specifikācija Savienojuma tips Bluetooth® Low Energy Wireless (Bluetooth 5.1) or Logi Bolt USB Receiver Bezvadu diapazons 10 m Akumulators Akumulatora tips 2x AA baterijas Akumulatora dzīves ilgums līdz pat 36 mēnešiem Citas Funkcijas Papildus programmatūra Savienojamība ar Logitech Options + Komplektācijā iekļauts Tastatūra, Logibolt USB adapteris, lietošanas pamācība, divi AA akumulatori iepriekš uzstādīti ierīcē Taustiņu darbības ilgums Līdz pat 10 miljoniem sitienu Taustiņu izgaismojums Indikatoru gaismas: Caps Lock, Connect taustiņš un akumulatora stāvoklis Krāsas Melna, Balta

Kopsavilkums – 7/10

Par cenu, kas ir apmēram 50 Eur, šī ir laba tastatūra datoram, ko dalāt ar ģimeni vai izmantojat ofisā. Tā ir pietiekami ergonomiska ikdienišķiem uzdevumiem.

Patika

  • Ērtais, ergonomiskais dizains.
  • Īsceļu taustiņu funkcionalitāte.
  • Ierīci iespējams savienot gan ar Bluetooth, gan ar Logibolt USB adapteri.
  • Ierīce ir izturīga pret sķidrumiem uz tās un ir viegli tīrāma.

Nepatika

  • Tastatūru IR iespējams savienot ar Logitech options+, bet NAV nevienas funkcijas, ko varētu rediģēt.
  • Nav uzlādējama ar USB vai USB type C, darbojas tikai ar 2x AA baterijām.
  • Iepakojums varētu būt drošāks.

Cena un pieejamība

Tastatūra pieejama divās krāsās – melnā un baltāTastatūras cena Latvijas interneta veikalos svārstās no 45 līdz 60 Eur, taču Logitech oficiālajā vietnē to iespējams iegādāties par 55 Eur.

The post Logitech Signature K650 tastatūras apskats appeared first on notepad.lv.

Tesla Full Self-Drive Beta versija Ziemeļamerikā pieejama visiem klientiem

Elektroauto ražotāja Tesla vadītājs Īlons Masks paziņojis, ka tagad jebkuram lietotājam Ziemeļamerikā pieejama Full Self-Drive braukšanas palīgsistēmas beta versija. Šī sistēma pēdējo pāris gadu laikā pamazām testēta satiksmē, bet līdz šim tā bija pieejama ierobežotam testētāju skaitam, kas laika gaitā tika paplašināts. Beta versiju tagad var pieprasīt automašīnas ekrānā, tiesa, ar atrunu, ka šī sistēma bijusi pasūtīta un par to samaksāts.

Pirmoreiz šīs sistēmas testēšana publiskā satiksmē sākās 2020. gadā, programmai divu gadu laikā paplašinoties un to testējot 160 tūkstošiem cilvēku. Šie ir dati par testētāju skaitu oktobrī. Līdz šim beta versijas saņemšanai bija jāizpilda zināmas drošības prasības, piemēram, nobraucot vismaz 100 jūdzes jeb 160 kilometrus ar Autopilot sistēmu. Tāpat bija jāsasniedz noteikti parametri Tesla iebūvētajā “Safety Score” sistēmā.

Jau pēdējo nedēļu laikā tika ziņots, ka prasības samazinātas un Full Self-Drive beta versija pieejama, neizpildot kādas konkrētas prasības. Arī Maska apgalvojums, ka sistēma pieejama jebkuram, kurš to nopircis, varētu liecināt, ka prasības vairs nav spēkā un Tesla uzskata, ka sistēma attīstīta tik tālu, lai būtu droša ikvienam lietotājam.

Kas attiecas uz Full Self-Drive sistēmas pirkšanu – to var iegādāties par 15 tūkstošiem dolāru vai arī kā daļu no abonementa, kas izmaksā 199 dolārus mēnesī. Tesla apgalvo, ka sistēma atpazīt un spēj reaģēt uz luksoforu signāliem. Tāpat tā atpazīstot “stop” zīmes. Neskatoties uz nosaukumu Full Self-Drive, kas var radīt ļoti nepareizu priekšstatu par sistēmas spējām, tā ir Level 2 braukšanas palīgsistēma un vadītājam nepārtraukti jāuzmana šī sistēma, esot gatavam iejaukties un pārņemot kontroli pār mašīnu.

Meksika: Bacalar – Zilā cenote un dziesma

Nu, ko lai saka: cita gulēšana, kad esi tuvāk zemei. Man netraucēja pat istabas biedra krākšana, par ko pārējie no rīta bola acis un sūkstās. Vēl arī visi ir dikti sakosti, arī šeit ir diezgan nikni odi (cerams, odi). Mani, kā par brīnumu, šie likuši mierā. Protams, arī uz mana ķermeņa ir pāris pietūkumi un...

The post Meksika: Bacalar – Zilā cenote un dziesma appeared first on Mugursoma.lv.

Slovēnija. Diena #11 jeb Bledas ezers un Triglava nacionālais parks.

11.08.2022. Naktī nieka +13’C. Lai šajā ļoti tūristiskajā Slovēnijas daļā redzētu pēc iespējas vairāk, pēc iespējas mazākā ļaužu pūlī, jau mazliet pēc 7 izbraucām, brokastis atstājot uz vēlāku laiku. Pirmais apskates objekts mūsu sarakstā – Bledas ezers. Internetā atradām, kur … Turpiniet lasīt

Pasu nodaļa … Kurlm�?mie bez rok�?m ?

Pien�?ca t�? diena, kad ir radusies akūta vajadzība p�?c jaun�?s pases. Dzird�?ti ntie st�?sti par to, cik ilgi pasi ir j�?gaida, bet nu ne�?�?mu pie sirds ... līdz brīdim, kad pats izbaudu uz savas �?das mūsu ban�?nu republikas brinumjaukos apst�?kļus un ap�?tisko k�?rtību. Lai iegūtu inform�?ciju par to, līdz cikiem kura ...

TIEŠRAIDE: Horvātija – Kanāda. Pasaules kausa futbolā spēle (0:1)

Katarā notiekošajā Pasaules kausa finālturnīrā svētdien F apakšgrupā spēli aizvada Horvātijas un Kanādas izlases. Tiešraide LTV7 un LSM.lv.

Krievijas politologs: Putins iznīcina ikvienu politisko alternatīvu, palikuši atsevišķi disidenti

Krievijas pazīstamākā opozicionāra Alekseja Navaļnija līdzgaitniekam Iļjam Jašinam gaidāma tiesa. Putina kritiķis un Ukrainas kara pretinieks vairākkārt aizturēts "par nepakļaušanos policijai". Tā vai citādi, tai skaitā ar viltus krimināllietām, Krievijā tiek atrasti veidi, kā apklusināt politiskos pretiniekus. Politologs Dmitrijs Oreškins, kurš pats no vajāšanām aizbēdzis un patvēries Latvijā, atzīst – opozīcija Krievijā ir iznīcināta. Palikuši vien atsevišķi disidenti, ar kuriem Kremlis turpina izrēķināties.

Kāpēc liberālisms cieta neveiksmi. Patriks Denīns

liberalisms.jpg
KODOKA

Grāmatu lietderīgi izlasīt, jo tad var ieskatīties pašreizējā valsts situācijā, sakārtojot skatu uz izmaiņām sabiedrībā. Jau pašā grāmatas sākumā var lasīt par aktuālām tendencēm, kuras iezīmējas izmaiņās.

Slimības izmaiņas ir viegli pamanīt. Tie ir arvien lielāka ekonomiskā nevienlīdzība, tradicionālo institūciju – pilsonisko organizāciju, arodbiedrību un ģimeņu – iziršana, ticības zudums politiskajām, reliģiskajām, zinātnes un preses autoritātēm un citiem pilsoņiem, arvien lielāka vilšanās centienos panākt vienlīdzību, kā arī arvien lielāka polarizācija starp tiem, kuri vēlas, lai sabiedrība nodotos dažādiem eksperimentiem un kļūtu atvērtāka, un tiem, kuri vēlas saglabāt tradicionālas institūcijas un prakses. Šķelšanās ne tikai turpinās, bet arī padziļinās.

Kas tad būtībā pašlaik notiek? Sociālās normas izirst. Ekonomika grimst, jo pašreizējā brīdī tiek noklusēts, cik cilvēki spēj nomaksāt elementāras lietas, kas saistītas pat ne ar viņu dzīvi, bet arī ar viņu izdzīvošanu apstākļos, kuros nākas dzīvot. Pagātne tiek iznīcināta, jo pieminekļi tiek sagrauti. Gudrs cilvēks būtu domājis kā nopelnīt no tā, kas viņam pieder nevis to iznīcinājis, jo būtība ir tāda, ka vēsturi var pasniegt tā, kā tas ir izdevīgi. Ja vēlas, tad visu var stāstīt no vienas puses, ja vēlas, tad var visu apgriezt un stāstīt visu no pretējās puses. Tajā brīdī, kad izirst pilsoniskās normas, - sākas arvien spēcīgāka kontrole pār iedzīvotājiem. Tā tiek strādāts pie informācijas tehnoloģiju attīstības, juridiskā un administratīvā režīma pastiprināšanas, jo iedzīvotājiem nav jāizprot, kā viņi tiek kontrolēti. Viss tiek pasniegts kā iedzīvotāju dzīves apstākļu uzlabojums un rūpes par iedzīvotāju dzīvi, bet realitātē apstākļi kļūst tik spiedīgi, ka vairs nav iespējams neredzēt dzīves negāciju palielināšanos.

Tie, kuri paliek ciematos, mazpilsētās un pilsētās, vairumā gadījumu ir nolemti spiedīgiem ekonomiskiem apstākļiem – slikti apmaksātam darbam pakalpojumu industrijā bez augšupejas iespējām – un nevar strādāt augsta līmeņa analītiski konceptuālu darbu, jo tas tiek rezervēts elitāro augstskolu beidzējiem. Viņi ir piesaistīti ekonomiski nelabvēlīgiem reģioniem vai izdzīvo elišu dzīvesvietu nomalēs. Tur viņi cīnīsies ar uzpūstām nekustamā īpašuma cenām, vai nu saspiežoties pārapdzīvotās un nekvalitatīvās ēkās, vai dzīvojot lielā attālumā no darba vietām un izklaides vietām. Viņiem parasti ir lieli un augoši parādi – galvenokārt studiju un hipotekārie kredīti. Turklāt uzstājīgā prasība kā patērētājiem pilnvērtīgi piedalīties ekonomiskajā dzīvē, visticamāk, liek viņiem uzņemties vēl citas nesaprātīgas parādsaistības.

Sabiedrība mainās. Liberālais virziens brūk, jo sabiedrības pārstāvji var protestēt klusējot, - skaisti pateikt, ka piekrīt, pagriezties un virzīties sev interesējošā virzienā. Neuzticība pret valsts varas pārstāvjiem palielinās, jo var redzēt, kā valsts pārstāvji strādā pie savu savtīgo interešu realizēšanas. Jāņem vērā arī tas, ka elites pārstāvju veiksmes pamatā ir ģimenes sniegtās priekšrocības. Tā ir iespēja nodrošināt savus bērnus ar labu izglītību, lai rezultātā viņiem būtu perspektīva saglabāt savu prioritāro stāvokli sabiedrībā, kas darbojas kā priekšrocība pret vājākajiem. Rezultātā, ja tiek nomākta cilvēku brīvība ar politiskajiem, ekonomiskajiem ierobežojumiem, tad liberālais režīms brūk.

Grāmata ir interesentiem, kas vēlas labāk ieskatīties pašreizējos cilvēku dzīves apstākļos, jo tas, kas notiek, tas iznīcina ekonomiku un cilvēku dzīves apstākļus.