Per Zeneca ad Astra

Sanāca tāds labs žēlošanās aplītis, kolektīvi izdzīvojot vakcīnas pēcsajūtas.

Žurku skrējiens pēc vakcīnām un kas notiks ar dāņu izmestajām

Skärmavbild 2021-04-18 kl. 10.51.51

Septiņi kilogrami tīra sudraba

Precīzāk sakot, 7.32 kilo. Tieši tik ir svēris Gaujā noķertais svaigi no jūras ienākušais taimiņš jeb jūras forele. Laimīgais makšķernieks – Ruslans Kiseļovs. Tā kā zivs izmērs pārsniedz šobrīd oficiāli reģistrēto, Ventā noķerto un Kasparam Poišam piederošo Latvijas rekordu (6.115 kg), tad šī zivs ir attiecīgo procedūru izgājusi un iesniegta Latvijas makšķerēšanas sporta federācijā reģistrācijai kā jauns rekords.

Kyvol Cybovac S31 robota putekļu sūcēja apskats

Turpinām mūsu ierasto pavasara akciju ar dažādu mazāk un vairāk viedu mājokļa tīrīšanas un uzkopšanas ierīču apskatiem. Šoreiz pie mums ir nonācis tīrības mīlētāja, bet arī sliņķa vieglā pakāpē prieks un lepnums – robots putekļu sūcējs, kas pats prot iztukšot savu tvertni pēc sūkšanas.

Paskatījos, ka šodienas varonis Kyvol Cybovac S31 ir lētākais pie mums veikalos iegādājamais robots putekļu sūcējs ar komplektā nākošu uzlādes staciju, kurā iebūvēta arī lielākas ietilpības tvertne automātiskai gružu iztukšošanai no robota salīdzinoši mazās tvertnes. Konkurentiem šāda iespēja ir cenu kategorijā jau ļoti tuvu pie 1000 eiro, kamēr Kyvol Cybovac S31 robots putekļu sūcējs maksā ap 560 eiro.

Kyvol Cybovac S31 ticis pie visiem vai gandrīz visiem labumiem, ko piedāvā augstāko plauktiņu robots putekļu sūcējs – tam ir lāzera navigācija, pavadošā lietotne un pat iespēja veikt mitro uzkopšanu. Kyvol Cybovac S31 ir arī ticis pie uzlabotas balss vadības, kas paļaujas uz Amazon Alexa un Google Assistant iespējām.

Kyvol zīmols pastāv no 2019. gada, Kyvol ražo inovatīvas un lietotājiem draudzīgas ierīces – robotus putekļu sūcējus, mājokļa uzkopšanas ierīces un citas viedas ierīces. Kyvol vēlas atvieglot cilvēku ikdienu un iedrošināt veselīgam dzīvesstilam.

Tehniskās nianses

  • Maksimālais darbības laiks: 240 min
  • Akumulatora ietilpība (mAh): 5200
  • Uzlādes laiks (h): 5
  • Ūdens trauks (ml): 110
  • Putekļu trauka izmērs (ml): 500
  • Sānu birstes: 2
  • Attālināta vadība: ar balsi vai ar lietotni
  • Kāpšanas slieksnis (mm): 20
  • Trokšņu līmenis (dB): zem 45
  • Sūkšasnas jauda (Pa): 3000
  • Uzkopjamā platība: līdz 300 kvadrātmetriem
  • Tīrīšanas režīmi: Auto, Spot, Zone
  • Izmēri (mm): 350 x 350 x 98
  • Filtrs: trīskāršs augstas veiktspējas filtrs
  • Papildu: Wi-Fi, plānota tīrīšana, vairāku virsmu automātiska atpazīšana no cietas grīdas līdz vidēja augstuma paklājiem
  • Cena: ap 560 eiro ar visu automātiskās putekļu krātuves tīrītāju

Izskats un uzbūve

Kyvol Cybovac S31 komplekts sastāv no paša robota putekļu sūcēja un uzlādes dokstacijas, kas vienlaikus ir arī lielā gružu tvertne. Ja Cybovac S31 robots veidots no glancētas plastmasas, tad dokstacijai izvēlēts mazāk uzkrītošs matēts materiāls. Uzreiz jāsaka, ka gan robots, gan dokstacija visai jūtami pievelk putekļus, bet ir redzēti konkurentu roboti, kas ar sīkajiem puteklīšiem noklājas ātrāk.

Kyvol Cybovac S31 būtu dēvējams par viedo lāzera robotu putekļu sūcēju, tam neiztrūkstoši ir nelielā bāka uz muguras, kur iekšā atrodas lāzera sensors. Jāsaka, ka visi modernie roboti ar šo lāzera bāku darbojas ļoti precīzi un pārdomāti. Ja netici robota spējām, vari to palaist pirmajā braucienā un pasekot līdzi robota gaitām un mājokļa kartes izveidē. Uzreiz sapratīsi, ka robots spēj nedaudz pagrozīties istabas vidū, lai aptuveni nomērītu tās izmērus un objektu atrašanās vietu. Pēc tam tīrīšanas laikā mājokļa karte tiek uzlabota, bet par to parunāsim vēlāk.

Robotam ir visai neliela putekļu tvertne un tā ir izvelkama no sāna (šādam cilindriskam objektam laikam tā būs ārpuse), nevis kā citiem redzētiem robotiem, kur jāpaceļ augšējo vāku un tad var izņemt putekļu tvertni. Kyvol Cybovac S31 putekļu tvertnes izņemšana noteikti varēja būt ērtāka, bet nevajag piemirst, ka šo tvertni mums nenāksies pašiem tik bieži tīrīt.

Izmantojot uzlādes doku, Cybovac S31 spēj uzkrāt putekļus līdz 60 dienām, ietaupot problēmas ar biežu konteinera iztukšošanu. 4.3 litru putekļu savācējs ir pietiekami liels, lai bez lietotāja iejaukšanās uzkrātu putekļus līdz diviem mēnešiem. Vienkārši nomaini atkritumu maisu, kad tas ir pilns. Cybovac S31 lietotnē iespējams iestatīt robota mazā konteinera iztīrīšanu pēc katras sūkšanas vai arī katras otrās, trešās vai arī to atstāt lietotāja manuālas aktivizēšanas ziņā. Te nonākam pie Cybovac S31 vienas nelielas problēmas, jo putekļu pārsūkšana no robota mazās tvertnes uz dokstacijas lielo tvertni ir pārsteidzoši skaļa. Katru reizi gandrīz palēcos, kad Cybovac S31 pats iztīrījās. Pats robots darbojas ļoti klusi – ar aptuveni 45 dB. Te arī jāatzīmē, ka dokstacija no robota izsūc ārā tikai vieglos gružus (mati, pūkas, putekļi), bet cieti un lielāka izmēra krikumi (piemēram, LEGO detaļas) paliek iekšā robotā.

Cybovac S31 komplektācijā ietilpst 500 ml liela putekļu tvertne un 110 ml ūdens tvertne, lai noņemtu pat vissarežģītākos traipus no grīdām. Vienkārši pievieno ūdens tvertni, lai notīrītu visus putekļus, dubļus un pēdas. Ūdens tvertnē var liet tikai ūdeni, nekādus misterus Properus tur gāzt iekšā nedrīkst. Diemžēl Cybovac S31 līdzi netiek dots plastmasas paklājs pie uzlādes doka, tāpēc mitrās tīrīšanas lupatiņu pēc katras mazgāšanas reizes uzreiz ir jānoņem, lai nesabojātu koka vai lamināta grīdas segumu.

Iestatīšana un lietotne

Cybovac S31 robota pirmā iestatīšana ir visai ērta – atliek vien ielādēt pavadošo lietotni, tur tiek parādīti visi soļi. Patīkami, ka lietotnē viss ir parādīts precīzi, jo redzēts, ka konkurenti robotu iestatīšanas laikā liek spiest uz robota pogas, kuras tur nemaz neatrodas. Cybovac S31 robots sadarbojas tikai ar 2.4 GHz Wi-Fi, tas būtu jāņem vērā, ja izmanto kādu modernu bezvadu maršrutētāju un esi atspējojis 2.4 GHz.

Kyvol lietotnē nāksies izveidot savu lietotāja kontu, bet tas tiek darīts, lai varētu palaist Cybovac S31 robotu darbībā arī atrodoties ārpus mājokļa.

Kyvol lietotnē vari ērti iestatīt tīrīšanas laikus, klusos periodus, kad Cybovac S31 robots nedrīkst izdvest ne skaņu, vari redzēt mājokļa karti, kā arī nospraust zonas, kur Cybovac S31 robots drīkst un nedrīkst tīrīt. Ar Kyvol lietotni iespējams aktivizēt Cybovac S31 robota sadarbību ar Amazon Alexa vai Google Assistant balss vadībai.

Papildiespējas

Presicion LDS navigācija ar 29 sensoriem ļauj Cybovac S31 ātri izlemt labāko tīrīšanas ceļu un uzzīmēt detalizētu reāllaika mājas karti, nodrošinot efektīvāku un visaptverošu tīrīšanu salīdzinājumā ar citiem parastajiem tīrīšanas robotiem.

Attālinātā tīrīšana un balss vadība: atlasiet tīrīšanas režīmus, iestatiet aizliegtos apgabalus vai ieplānoto tīrīšanu, jums ir nepieciešami tikai daži klikšķi lietotnē Kyvol. Turklāt jūs varat kontrolēt S31 ar balsi, izmantojot Amazon Alexa un Google Assistant.

Viedā tīrīšana un reāllaika kartēšana: uzlabotā lāzera navigācijas sistēma ļauj Cybovac S31 robotam izvēlēties visefektīvāko tīrīšanas ceļu reāllaikā izveidot mājas karti.

Tā kā esmu šajās robotu putekļu sūcēju niansēs kļuvis totāli izlaidīgs, tad man no Cybovac S31 robota iespējam pietrūka dubulta grīdu sūkšanas iespēja. Redzēts, ka konkurentiem ir lietotnē iespēja aktivizēt uzreiz divkāršu braucienu skaitu, jo tomēr gadā, ka robots ar savām sānu ūsām kaut ko pagrūž malā. Ar dubulto tīrīšanu gandrīz 100% šādi izmētātie gruži tika savākti.

Akumulators

Cybovac S31 robotam ir lielas ietilpības 5200 mAh akumulators, tas nodrošina līdz pat 240 minūtēm ilgu nepārtrauktu tīrīšanu, kas ir lieliski piemērots lielām mājām līdz 300 kvadrātmetriem.

Manu necilo aptuveni 70 kvadrātmetru mitekli (70 kvadrātmetri pirms tie ir piekrauti ar visu sadzīves ārprātu, ar ko apaugam gadu gaitā) Cybovac S31 robots iztīrīja ar aptuveni 12 līdz 15% enerģijas patēriņu no akumulatora.

Pilnai Cybovac S31 robota uzlādei ir nepieciešamas 4 līdz 5 stundas.

Uzkopšana

Jāsaka, ka Cybovac S31 robotam ir tikai viena tīrīšanas nianse, kas man īsti nepatika – robots no sevis iesūkto gaisu pūš ārā nevis uz augšu, bet horizontāli. Attiecīgi tiek gaisā pacelti putekļi, ko robots nav paspējis savākt. Iespējams, šādas izpūstā gaisa virziens izvēlēts tādēļ, ka Cybovac S31 robots pats veic savu iztīrīšanu dokā – doks nevarētu pievienoties pie robota pretējā gadījumā. Skāde nav liela un pārsvarā kaut kādi nieki paceļas gaisā, kad Cybovac S31 robots pabrauc zem mēbelēm un pagriež savu astesgalu pret sienu.

Cybovac S31 robots putekļu sūcējs viegli savāc netīrumus, mājdzīvnieku matus un putekļus, kas paslēpti dziļi paklāju iekšpusē, ar īpaši spēcīgu sūkšanu līdz 3000 Pa. Turklāt tā maksimālais darbības laiks ir 4 stundas, kas padara to ideāli piemērotu lielām mājām.

Tā kā Cybovac S31 robots ir visai saprātīgs un izvēlas loģiskus (arī cilvēkaprāt) maršrutus, tad uzkopšana ir tuvu ideālai – visi gruži tiek uzknābāti gan no cietajiem, gan mīkstajiem grīdu segumiem. Cybovac S31 robots ir pirmais, ko nebija vajadzība ieslēgt maksimālajā sūkšanas jaudā, jo man mājoklī ir tikai koka grīdas kopā ar dažiem īsspalvu paklājiem. Pieļauju, ka jaudīgāko sūkšanu vajadzētu tieši ļoti pūkaino paklāju īpašniekiem.

Labā ziņa – Cybovac S31 robots ne reizi neieķērās darbības laikā. Redzēti roboti, kas pamanās ieraut sevī kādu paklāja stūri vai ko tādu, bet ar Cybovac S31 robotu viss ir labākajā kārtībā. Tas pat spēj tikt galā ar resnākiem datora vadiem, bet pavisam plānos viedtālruņa uzlādes vadiņus gan nevajadzētu atstāt Cybovac S31 robota ceļā.

Nobeigumā

Ja vēlies nolikt robotu putekļu sūcēju istabas stūrī un uz diviem mēnešiem par jebkādu tā apkopi aizmirst, tad Cybovac S31 robots ir lētākais iespējamais variants. Cybovac S31 robots nāk uzreiz komplektā ar dokstaciju, kura prot iztīrīt robota mazo gružu tvertni automātiski. Lielo dokstacijas tvertni varēsi tīrīt ik pa 60 dienām.

Cybovac S31 robots savā gudrībā un iespēju klāstā ir līdzvērtīgs konkurentiem, kuri maksā to pašu naudu, bet tie komplektā nesaņem pašiztīrīšanās dokstaciju. Parasti šādas dokstacijas klāt piepirkšana izmaksā vēl ap 250 un vairāk eiro.

Saskatīju arī pāris Cybovac S31 robota mīnusus. Man šķita, ka Cybovac S31 robota automātiskā iztīrīšana ir daudz par skaļu, kā arī robots varēja nepūst gaisu no sevis ārā horizontāli. Pārējais viss Cybovac S31 robota uzbūvē un darbībā ir labi un lieliski, neatpaliekot no būtiski dārgākiem konkurentiem.

Kakla siksna ar video kameru parāda vilka ikdienas gaitas

Vai kādreiz esi gribējis redzēt, kā vilks medī saldūdens zivis? Pateicoties Voyageurs Wolf projektam no Minesotas Universitātes, to iespējams redzēt.

Pētnieki projekta ietvaros notvēra vientuļo vilku un tad piesprādzēja Vectronic-Aerospace kameras apkakli. Apkakle ierakstīja video pa 30 sekunžu fragmentiem vienas dienas laikā, kopumā 7 minūtes dienā.

Iegūtie materiāli ir diezgan interesanti, lai gan daļa no tiem ir aizsegti ar tā kažoku. Projekta pētnieki min, ka turpmāk mācīsies no pieredzes un nedaudz apgriezīs vilka “bārdu”. Ar iegūtajiem video materiāliem tika atklāts, ka vilks ir visai gudrs, jo izvēlējies medīt zivis pie bebra dambja, kur tās ir iesprostotas aizsprostā.

Vēl nesen pētnieki nezināja, ka vilki medī ūdenī un izvēlas pārtikt no saldūdens zivīm. Šī paša projekta ietvaros pirms dažiem gadiem jau tika dokumentēti vilki, kuri barā medīja saldūdens zivis. Taču tika pieņemts, ka tā varētu būt tikai viena konkrēta vilku bara īpatnība.

Video redzams, kā vilks līdzīgi kā suns guļ zālē un grauž kaulu, pastaigājas pa mežu, kā arī ķer zivis.

Avots: The Verge

The post Kakla siksna ar video kameru parāda vilka ikdienas gaitas appeared first on notepad.lv.

Android 12 varētu pievienot atkritni un automātisku lietotņu tulkošanu

Šobrīd vēl nav zināms, kad tiks izlaists jaunais Android 12. Taču, kā jau parasti, pirms tā laišanas klajā apkārt klejo informācija par iespējamām jaunām funkcijām un dizaina izmaiņām. Jaunajā versijā, iespējams, būs arī atkritne un funkcija, kas automātiski tulkos lietotnes.

Par jaunajām funkcijām ziņo XDA Developers, stāstot, ka atkritne darbosies tieši tā, kā ierasts – faili netiks pilnībā dzēsti uzreiz un tos būs iespējams atjaunot.

Patiesībā tā ir funkcija, kas jau ir operētājsistēmā Android 11. Šobrīd esošā Android atkritne ļauj konkrētām lietojumprogrammām atjaunot noteiktus failu tipus, ja tām ir atbilstošas atļaujas.

Jaunais kods norāda, ka Android 12 atkritne būs visā sistēmā un būs pieejama, izmantojot lietotni Google Files, tādējādi jebkas, ko izdzēšat jebkurā lietotnē, var tikt atgriezts.

Vēl viena intriģējoša funkcija, par kuru XDA Developers ziņo, ir automātiska lietotņu tulkošana. Tas nozīmē, ka Android pārtulkos lietotnes vietējā valodā, ja to jau nebūs izdarījuši lietotnes izstrādātāji.

Tas varētu būt ļoti noderīgi ikvienam, kas izmanto Android citā valodā, nevis angļu valodā. Tulkošanas funkcija varētu izmantot pakalpojumu Google Translate vai pat būt atvērta trešās puses tulkošanas lietotnēm, ja tā izvēlas lietotājs.

Kā vienmēr nav nekādas garantijas, ka kāda no šīm funkcijām patiešām nonāks līdz Android 12 lietotājiem. Šobrīd ir pieejams Android 12 izstrādātāju priekšskatījums, kas nozīmē, ka beta versija arī varētu parādīties jau pavisam drīz.

Avots: TechRadar

The post Android 12 varētu pievienot atkritni un automātisku lietotņu tulkošanu appeared first on notepad.lv.

Pasaules pirmizrādi piedzīvojis Toyota bZ4X Concept

Toyota Šanhajas starptautiskajā autoizstādē prezentējusi drīzumā gaidāmā modeļa Toyota bZ4X konceptuālo versiju, piedāvājot ieskaitu par pirmo nulles emisijas baterijas elektromobiļu (BEV) saimes pārstāvi.

Toyota bZX4 Concept ir vidēja izmēra SUV ar visu riteņu piedziņu un neatņemama daļa no Toyota transformācijas, tai no tradicionāla autoražotāja kļūstot par kompāniju, kas nodrošinās labāku mobilitāti visiem.

“bZ” ir “beyond Zero” akronīms un apliecina Toyota apņemšanos panākt ne tikai nulles emisiju un oglekļa neitralitāti, bet iet vēl tālāk un nodrošināt jaunus ieguvumus videi, indivīdiem un sabiedrībai kopumā.

Jauno Toyota bZ4X Concept izstrādājusi Toyota Motor Corporation (Toyota) partnerībā ar Subaru Corporation (Subaru), izmantojot katra uzņēmuma specifiskās prasmes un pieredzi. Sērijveida versijas tirdzniecību paredzēts uzsākt 2022. gada vidū.

Iepazīstinām ar Toyota bZ4X Concept

Toyota bZ4X Concept ir vairāk nekā vienkārši transporta līdzeklis; tas kalpo kā komfortabla telpa, kurā cilvēki var kopā izbaudīt laiku, esot ceļojumā.

Galvenais inženieris Kodži Tojošima: “Mūsu mērķa klients ir cilvēks, kurš lielu nozīmi piešķir laikam, ko pavada kopā ar ģimeni un draugiem. Kad viņi vēlas izbaudīt kopābūšanu, Toyota bZ4X Concept var kalpot par telpu.”

Eksterjera dizains apvieno dinamismu ar praktiskumu

Toyota bZ4X Concept eksterjera dizains demonstrē gaidas, ko autobraucēji saista ar elektroauto vadīšanas pieredzi, nepieļaujot kompromisus. Tā veidols apvieno dinamismu un praktiskumu: tam ir SUV raksturīga augstā sēdpozīcija, un vienlaikus auto izskatās pieplacis ceļam. Virsbūves dizains piedāvā jutekliski formētas virsmas, kas apvienotas ar precīzu un augstajām tehnoloģijām raksturīgu stilu.

Automobiļa priekšpuse – daļa, pēc kuras momentā atpazīst jebkuru auto – ir atbrīvota no tradicionālā dekoratīvā režģa , vietu dodot vietu sensoriem, lukturiem un aerodinamiskajiem elementiem izteiksmīgā  “āmurgalvas haizivs” formā, automobilim piešķirot jaunu stilu.

Ietilpīgs salons un “braukšanas modulis”

Toyota bZ4X Concept ir būvēts uz jaunās e-TNGA modulārās platformas, kas izstrādāta speciāli elektromobiļiem. Gara riteņu bāze apvienojumā ar īsām pārkarēm ļāvusi radīt izteikti ietilpīgu un plašu salonu. Piemēram, vieta aizmugurējo pasažieru kājām ir līdzvērtīga telpai lielā D segmenta sedanā.

Priekšā kabīne ir veidota ap “braukšanas moduli”, kas autovadītājam rada tiešas saiknes sajūtu ar ceļu un svarīgāko informāciju. Zemu novietotais instrumentu panelis paver panorāmas skatu un pastiprina plašas telpas sajūtu. Vadības elementi ir sagrupēti ap centrālo konsoli un veidoti tā, lai tos būtu viegli atpazīt un izmantot. Autovadītāja digitālais mērinstrumentu panelis ir novietots virs stūresrata, tālab informācijas lasīšanai nepieciešama vien minimāla acu kustība.

Baterijas pārvaldība kā atslēga uz optimizētu sniedzamību

Automobiļa izstrādē ir izmantoti tie ieguvumi, ko devusi Toyota līderība transportlīdzekļu elektrificēšanā vairāk nekā 20 gadu garumā, kā arī paveiktais šo zīmolu raksturojošajā kvalitātē, izturībā un uzticamībā. Tas ir nodrošinājis, ka elektriskā piedziņa – motors, vadības bloks un baterijas pārvaldības sistēma – sniedz klasē vadošo efektivitāti un ļoti konkurētspējīgu nobraukuma rezervi.

Automobiļa ekoloģisko ievirzi vēl vairāk uzsver iebūvētā saules enerģijas uzlādes sistēma, kas var palielināt nobraucamo attālumu. Pateicoties Toyota plašajai pieredzei akumulatoru tehnoloģijas izstrādē tās hibrīda un uzlādējamā hibrīda elektrisko modeļu vajadzībām, lielāka un jaudīgāka baterija, kas nepieciešama Toyota bZ4X Concept, ir konstruēta tā, lai nodrošinātu stabilu un uzticamu veiktspēju, saglabājot automobiļa sniedzamību pat aukstā klimatā.

Patiess SUV ar pārliecinošām pilnpiedziņas spējām

Pilnpiedziņas sistēma, ko nodrošina elektromotori uz priekšējās un aizmugurējās riteņu ass, ir izstrādāta kopā ar Subaru. Toyota un Subaru bagātais mantojums un ievērojamā kompetence tika apvienota, lai automobili apveltītu ar pārliecinošām pilnpiedziņas spējām, Toyota bZ4X Concept tā segmentā izceļot jo īpaši. Šī sistēma Toyota bZ4X Concept sniedz ne tikai īstenas bezceļu braukšanas spējas, bet arī papildu drošību un sirdsmieru visos ceļa apstākļos.

Progresīva steer-by-wire elektroniskā stūres sistēma

Toyota bZ4X Concept, nonākot sērijveida ražošanā, būs pieejams ar pasaulē pirmo iejūga tipa stūres un elektroniskās stūres sistēmas (steer-by-wire) kombināciju. Šī tehnoloģija sniedz autovadītājam lielāku kontroli, vienlaikus novēršot nelīdzena ceļa un bremzēšanas spēku ietekmi, tādējādi nodrošinot precīzāku reakciju atbilstoši automobiļa braukšanas ātrumam un stūres pagriešanas leņķim. Elektroniskā stūres sistēma arīdzan ļāvusi atteikties no tradicionālā apaļā stūresrata, aizstājot to ar unikālu iejūga formas stūri, kas ļauj vadītājam, stūrējot līkumā, nepārlikt rokas, kā arī vairo braukšanas prieku.

Toyota bZ – dziļāka nozīme jaunajai Toyota elektromobiļu saimei

Toyota bZ4X Concept ir pirmais modelis ar Toyota jauno bZ – beyond Zero – nosaukuma veidošanas principu. Līdz 2025. gadam Toyota plāno ieviest 15 baterijas elektromobiļus, to skaitā septiņus Toyota bZ modeļus.

Šī jaunā baterijas elektromobiļu saime ļaus cilvēkiem bez kādām neērtībām pāriet no pašreizējiem transportlīdzekļiem un iegūt visas tās priekšrocības, ko sniedz simtprocentīgi elektrisks automobilis. Tas ir panākts ar izstrādi, kuras uzmanības centrā ir cilvēks, un, nodrošinot mobilitāti, kas ir pielāgota cilvēku reālajai dzīvei. Galvenais inženieris Tojošima skaidro: “Runa nav tikai par ieguldījumu vidē ar nulles emisijas automobili, bet par pievienoto “beyond Zero” vērtību, braukšanu padarot ērtāku un azartiskāku”.

Toyota bZ modeļi palīdzēs sasniegt arī oglekļa neitralitātes mērķi. Oglekļa neitralitāte aptver pieeju un iniciatīvas, kas vērstas uz CO2 emisiju neitralizēšanu visā transportlīdzekļa dzīves ciklā – ražošanā, izplatīšanā, ekspluatācijā un pārstrādē.

Toyota definē četrus “beyond Zero” aspektus, no kuriem pirmais un visbūtiskākais ir “tu un vide”, domājot ne tikai par enerģiju, ko izmanto, lai automašīna brauktu, bet arī par veidu, kā izmantot reģeneratīvo vai atjaunīgo enerģiju, piemēram, saules enerģiju.

Otrs aspekts ir “tu un tavs auto”: uz speciālas platformas būvētajā baterijas elektromobilī izmantotās jaunāko tehnoloģiju iespējas nodrošina lielisku savienojamību, lai sniegtu drošību, mieru un patīkamu braukšanas pieredzi.

Treškārt, “tu un citi” virza uz tādu baterijas elektromobiļu radīšanu, kam ir plašs un kluss interjers, kas iedvesmos cilvēkus komunicēt un kopīgi dalīties pieredzē.

Visbeidzot “tu un sabiedrība” paredz plašāku ietekmi uz sabiedrību, padarot pasauli par labāku vietu dzīvei ikvienam.

Balstīts Toyota elektrifikācijas līderpozīcijās

Toyota bZ4X Concept ir jaunākais pagrieziena punkts Toyota ceļā uz nulles emisiju, kas sākās pirms vairāk nekā 20 gadiem ar oriģinālā Prius debiju – pasaulē pirmo sērijveida hibrīda elektroauto. Kopš tā laika Toyota ir konsekventi paplašinājusi transportlīdzekļu elektrifikācijas robežas, panākot arvien lielāku hibrīdtehnoloģijas efektivitāti un īstenojot jaunas iespējas, izstrādājot uzlādējamā hibrīda elektroauto un ar ūdeņradi darbināmus elektroauto. Līdz šim Toyota pārdevusi vairāk nekā 17 miljonus elektrificētu automobiļu, ietaupot aptuveni 140 miljonus tonnu CO2. Laikā no 2010. līdz 2019. gadam elektrifikācija palīdzējusi Toyota tās globālo CO2 emisiju samazināt par aptuveni 22%.

Toyota “bZ” norāda arī uz to, ka Toyota lūkojas tālāk par nulles emisijām nākotnes mobilitātes jomā. Fokusējoties uz labākas mobilitātes sniegšanu visiem, “beyond Zero” ietver Toyota vēlmi radīt produktus un pakalpojumus, kas vairo braukšanas prieku, uzlabo multimediju lietošanas pieredzi un sniedz drošību visiem ceļu satiksmes dalībniekiem, lai galu galā veidotu labāku sabiedrību visā pasaulē.

Lai to paveiktu, Toyota ir sagatavojusi plašu elektrifikācijas tehnoloģiju klāstu, kas apmierina dažādu tirgu un transportlīdzekļu vajadzības, un sniedz visu nepieciešamo pašuzlādes un uzlādējamā hibrīda, ūdeņraža degvielas šūnu un baterijas elektrisko automobiļu ražošanai.

Turklāt ūdeņraža kā tīra enerģijas avota attīstīšana veido vēl vienu dimensiju, ūdeņraža degvielas šūnu tehnoloģijai esot pielietojamai daudzos dažādos transporta veidos – ne tikai vieglajos auto ar degvielas šūnu sistēmu, bet arī smagajā kravas transportā, dzelzceļā un jūras transportā, kā arī stacionāros un pārvietojamos elektroenerģijas ģeneratoros.

Elektrificētā piedāvājuma paplašināšana

Līdz 2025. gadam Toyota globālajā tirgū piedāvās vairāk nekā 70 elektrisko modeļu, no kuriem vismaz 15 būs baterijas elektromobiļi.

Eiropā 2025. gadā tas nodrošinās Toyota modeļu klāstu, kurā vairāk nekā 70% būs hibrīdi, vairāk nekā 10% būs uzlādējamie hibrīdi un vēl vismaz 10% būs nulles emisijas modeļi – gan baterijas, gan ūdeņraža elektroauto.

Toyota globālais ieguldījums ilgtspējīgas attīstības mērķu sasniegšanā un apņēmība sasniegt oglekļa neitralitāti

2018. gadā Toyota paziņoja par nodomu no autobūves kompānijas kļūt par mobilitātes uzņēmumu.

Visiem dzīvojot uz vienas planētas, Toyota rīkojas, raugoties “dzimtās planētas” perspektīvā, kas tālu pārsniedz “dzimtās pilsētas” un “dzimtās valsts” redzējumu, kam ilgstoši sekojusi autobūves industrija.

Pašreizējās ekonomiski aktīvās paaudzes ir atbildīgas par šīs skaistās planētas saglabāšanu nākamajām paaudzēm, veidojot vietu, kur cilvēki var dzīvot mierīgi. Ievērojot šo perspektīvu, Toyota seko “uz cilvēku centrētai” filozofijai, kam ar tehnoloģiju palīdzību būtu jārada pozitīva ietekme uz cilvēku labklājību un veselību.

Izmantojot spēku, ko Toyota uzkrājusi caur “monozukuri” (radīšana vai ražošana), un iekļaujot papildu tehnoloģiskos jauninājumus, kas paplašina mobilitātes iespējas, Toyota sniegs pakalpojumus, kas mobilitātes brīvību padarīs pieejamu visiem cilvēkiem.

Toyota plāns ir ar savu uzņēmumu starpniecību veicināt ilgtspējīgas attīstības mērķu īstenošanu. Lai izpildītu 17 ilgtspējīgas attīstības mērķus CO2 emisiju mazināšanai pasaulē, ir vitāli nepieciešams, lai elektrifikācija tiktu ieviesta globālā mērogā.

Šobrīd valstis visā pasaulē paziņo savus termiņus oglekļa neitralitātes sasniegšanai. Piemēram, Eiropas Savienība plāno oglekļa neitralitāti panākt līdz 2050. gadam.

Lai īstenotu oglekļa neitralitāti automobiļu industrijā, ir nepieciešamas integrētas darbības; tādas, kas saistītas ar enerģētikas politiku, veicinot atjaunīgos energoresursus un pārstartējot infrastruktūru, un tādu rūpniecības politiku, kas paredz subsīdijas un atbalstu piegādātājiem, kā arī bateriju pārstrādes sistēmu. Nozarei jāstrādā arī ar dažādām ieinteresētajām pusēm, proti, valdībām un uzņēmumu organizācijām u.c..

Toyota, paplašinot savu uzņēmējdarbību visā pasaulē, turpinās attīstīt elektrifikācijas stratēģiju, kas ļaus samazināt visa dzīves cikla CO2 emisijas, konsultējoties ar valstu valdībām.

Toyota arī apņemas nodrošināt pilnīgu informācijas atklātību un sniegt labāku izpratni akcionāriem, piemēram, līdz gada beigām sagatavojot un publiskojot pārskatu, lai apliecinātu, ka sadarbības pasākumi atbilst Parīzes klimata līguma ilgtermiņa mērķiem.