5 centi

Vispirms jāatgādina lasītājiem, ka pašreizējais militārais saspīlējums uz RU-UA robežas nav pirmais un visticamāk tas nebūs pēdējais. Aptuvenais krīze–atslābums solis ir divi gadi, proti, apdraudējums pieaug ik gadu, kad RU notiek mācības no Kavkaz vai Zapad sērijas.   Šā gada pavasarī mēs tikpat padziļināti sekojām notikumiem ar RU karaspēka grupēšanos pie UA robežas, analizējām to izvietojumu un iespējamos scenārijus. 

Būtiskākās UA un mums visiem labvēlīgas un nelabvēlīgas atšķirības starp situāciju 2021.gada pavasarī un 2021.gada ziemā ir šādas:

  1. Nelabvēlīga. BY atklāti demonstrē gatavību karot RU pusē pret UA vai vismaz piedāvāt savu teritoriju RU karaspēkam.
  2. Nelabvēlīga. RU diez vai iegūs prasītās juridiski nostiprinātās garantijas NATO nepaplašināšanai nākotnē. Tas sašaurina politisko risinājumu spektru, kas vienlaicīgi ļautu RU “saglabāt seju”. RU var sarīkot lokālu sadursmi tikai tādēļ, lai it kā negribīgi piekristu kārtējiem vispasaules lūgumiem to pārtraukt.
  3. Nelabvēlīga. Rēķinoties ar gaisa spēku un citu spēku veidu atbalstu 175K liels RU grupējums ir pietiekams, lai sasniegtu minimālo mērķi – iekarotu UA teritoriju līdz Dņepras upei, tomēr šādu grupējumu nevar turēt gatavībā lauka apstākļos gadiem ilgi. Šis apstāklis steidzina politiskā lēmuma pieņemšanu (uzbrukt/neuzbrukt) tagad.
  4. Nelabvēlīga. RU ekonomiski un tehniski ir gatava starptautiskai izolācijai.
  5. Labvēlīga. Vasaras sākumā uzsāktā kaujas darbība ir daudz izdevīgāka sauszemes operācijas veikšanai  nekā ziemas-pavasara sezona, jo starpsezonu laika apstākļi negatīvi ietekmē tehnikas apvidus caurejamību (jo īpaši UA austrumos), izlūkošanas   un kaujas aviācijas izmatošanu.
  6. Labvēlīga. RU 2022.gadā Rietumu un Dienvidu kara apgabalos nav stratēģiskā līmeņa plānoto apvienotā karaspēka  mācību, kuru laikā paaugstinātā kaujas gatavībā atrodas faktiski visi RU bruņotie spēki.
  7. Labvēlīga. RU iekšpolitiskā situācija. RU sabiedrībā tieši šobrīd nav konstatējams masu atbalsts iespējamam asiņainam karam ar UA.
  8. Labvēlīga. Ja pieņemam par ticamu informāciju par 175K lielu RU grupējumu (nevis 95K kā tika ziņots agrāk), tad jāsecina, ka šo grupējumu nav iespējams nokomplektēt tikai ar kontrakta (profesionāliem) karavīriem, savukārt OMD karavīru izmantošana ārpus RU teritorijas nevar neizsaukt RU sabiedrības negatīvu pretreakciju.
  9. Labvēlīga. Ar visu demonstratīvo gatavošanos lielajam karam RU ir pazaudējusi operatīvā pārsteiguma momentu. Nepieciešams saspīlējuma atslābums, lai to atjaunotu.

Kopumā vērtēju lielā iebrukuma risku kā zemāku par sadursmes uz robežas risku (artilērijas apšaudes), bet augstāku par RU karaspēka grupējuma demobilizāciju bez acīmredzamas Rietumu piekāpšanās RU prasībām. Autoritāriem režīmīem ir tā priekšrocība nerēķināties ar veslo saprātu un politisko pragmātismu. Tādēļ neņemos spriest būs karš vai nebūs, tas ir zināms tikai dažiem cilvēkiem kremlī. Tehniski viss ir gatavs.

Pastaiga parkā

vara bungas: Kas grib var vilkt paralēles ar situāciju UA, kas grib var atrast būtiskas atšķirības. Bet visi varam novērtēt kā mūsdienās (2003.gads joprojām ir mūsdienas) tiek veiktas korpusa līmeņa sauszemes uzbrukuma operācijas. Un protams, tilti, tilti…

Skandināvija. Izmaksas. 16 dienas (24.07.-08.08.2021.)

Kopējās izmaksas: 1662,66 EUR jeb 103,92 EUR dienā. Ceļojām četratā – 2 pieaugušie un 2 bērni (3 un 5 gadus veci). Tā kā ceļojām ar kemperbusiņu, skaidrs, ka lielākās izmaksas ir tieši par transportu. Otra lielākā pozīcija – pārtika. Transports … Turpiniet lasīt

Microsoft Office sāk iegūt jaunas vizuālās aprises

Pagājušās nedēļas izskaņā Microsoft sāka atjaunot sava Office produkta vizuālo noformējumu, kas sevī iekļauj līdzīgākas aprises jaunajai Windows 11 operētājsistēmai.

Jaunās vizuālās izmaiņas Microsoft izziņoja jau šī gada sākumā, un vasaras periodā tās tika testētas, lai jaunumus piedāvātu Office 365 un Office 2021 lietotājiem. Kopumā izmaiņas nebūs ļoti grandiozas, bet ieraudzīsim vairāk noapaļotas malas, kā arī izmainītas ikonas. Līdzīgi kā tas ir ar Windows 11 operētājsistēmu. Tāpat Microsoft norāda uz to, ka lielāks akcents pakāpeniski tiks likts tieši uz komandu sadaļu, samazinot klasisko visu darbību pogu izkārtojumu. Jaunais dizains automātiski pielāgosies Windows tumšajam un gaišajam dizainam.

Jauno izskatu var ieslēgt, izmantojot “Coming Soon” megafona ikonu labajā augšējā stūrī Microsoft Word, Excel, PowerPoint un OneNote programmās. Windows 11 lietotājiem izmaiņas jau ir pieejamas, kā arī aptuveni 50% lietotāju tās parādīsies automātiski. Vizuālās pārmaiņas ātrāk ieraudzīsim tieši mobilajās un pārlūka versijās, bet pēc tam datorā instalētajās programmās.

Klīniskā aina

vara bungas: Visa pašreizējā krīze RU-Rietumu attiecībās ērti ieguļās starp divām atziņām: RU izplata finlandizācijas vīrusu, bet Rietumu organismam uz to nav ar ko atbildēt – mierināšanas antibiotikas pret RU infekciju vairs nestrādā, jo pārāk bieži lietotas, medīcīnā to sauc par toleranci pret zālēm. Sākas drudzis.

[..] Russia will have to change the system and draw new “red lines.” We could, for example, redefine ‘Finlandization’ – the Cold War idea whereby countries retain their sovereignty but stay out of the geopolitical fray – as something positive. The term has become pejorative since then, but everything changes.[..]

avots

[..] The main takeaway that follows from this analysis is that the appeasement options offered by some analysts do not really exist for the West. There is hardly any option presuming an independent existence of Ukraine that would satisfy the Kremlin. No matter how much the West is prepared to concede to Russia, the Kremlin’s appetites will keep growing over time unless it is faced with strong resistance.” [..]

avots

Dienas grauds

vara bungas: Putina ultimatīvs pieprasījums pēc militārās dominances “tuvajā pierobežā” atturot sabiedrotos izvietot savus kontingentus 3B, efektīvi un ātri neitralizējams NATO sabiedrotajiem aizdodot Baltijas valstīm nepieciešamos jaunākā un efektīvākā bruņojuma un kaujas tehnikas komplektus. Kopā sametoties tas nebūs nedz dargi, nedz neiespējami. Savukārt Baltijas valstīm pašām ir jāspēj nodrošināt šim bruņojumam operatorus (personālu regulāro un rezerves). Laika gaitā (vairākas desmitgades) parāds tiktu dzēsts. Pēc līdzīgas shēmas darbojās lendlease sistēma 2PK laikā.

[..] The best way to avoid the need for risky supply routes for the Baltic States during a war is to achieve the necessary quantity and quality of armaments and equipment (see the considerations of the required forces and resources calculated by RAND) by locating and stockpiling them within the
region in advance of the first signs of an imminent conflict. The Baltic States themselves, given their financial and budgetary resources, will not achieve sufficient armaments and other stockpiles for an adequate period of time, if it is at all possible. This means that other NATO allies should agree now to
jointly financially support the establishment and deployment of the stockpiles of ammunition, armaments and equipment necessary for the defence of the Baltic States through any financial instrument available – fundraising, leasing, long-term loans, donations, etc. – to form a jointly developed plan to ensure adequate compliance with what is needed. Of course, stockpiling (conservation) would in itself be pointless and even counterproductive if:
a. they are not adequately protected against sabotage, as well as against
aviation or cruise missile attacks – protection should be provided by the
Baltic armies themselves;
b. the armed forces of the Baltic States and the personnel in their
mobilization reserve are not sufficiently prepared and trained to operate
these armaments and equipment if the arrival of foreign personnel was
delayed or made impossible [..]

avots 18.lpp

Jaunais Allspace tagad pieejams Latvijā

Jaunais Allspace tagad pieejams Latvijā

Jaunais Allspace tagad ir pieejams Latvijā, piedāvājot visus ietilpīga apvidus auto trumpjus – vietu līdz pat septiņām sēdvietām, modernizētu dizainu un jaunus ekonomiskus dzinējus. Jaunajā apvidus auto ir iekļautas dažādas modernās tehnoloģijas, tostarp IQ.DRIVE Travel Assist daļēji autonomai braukšanai, We Connect mobilajiem tiešsaistes pakalpojumiem un IQ.LIGHT LED Matrix priekšējiem lukturiem.

Klienti var izvēlēties no trīs dzinējiem, priekšējo vai visu riteņu piedziņu, kā arī trīs aprīkojuma pakotnes – Life, Elegance un R-Line. Jaunā Allspace sākumcena (1.5 litru TSI 110 kW/150 ZS dzinējs, sešu pārnesumu manuālā ātrumkārba[1]) ir 31 350 eiro.

Plašs automobiļa interjers ar digitāliem atjauninājumiem

Jaunais Allspace ir par 19 centimetriem garāks salīdzinājumā ar standarta Tiguan, un tajā ir pietiekami daudz vietas, lai ievietotu trešo sēdekļu rindu. Tādējādi automobilis pārtop par SUV, kurā iespējams pārvadāt līdz pat septiņiem cilvēkiem. Lai sniegtu interjeram mūsdienīgu sajūtu, automobilis jau standarta komplektācijā aprīkots ar Digital Cockpit Pro kabīni, kas uzlabo braukšanas pieredzi, un uzlabotu daudzfunkciju stūri, kas ļauj autovadītājam kontrolēt audio sistēmu, kruīza kontroli un citas sistēmas, nenoņemot rokas no stūres. Informācijas un izklaides sistēma ar lielu krāsu displeju līdz pat 9,2 collu izmērā pārvalda visas automašīnas komunikāciju un izklaides funkcijas, sākot ar navigāciju un beidzot ar telefonu zvaniem. Standarta aprīkojumā iekļauto Air Care Climatronic trīszonu automātisko klimata kontroles sistēmu iespējams kontrolēt ar jaunu moduli centrālajā konsolē, kam ir skārienjūtīgi paneļi, vairs neizmantojot pogas, kādas ir bijušas līdz šim.

Tāpat automobilī ir trešās paaudzes modulārā informācijas un izklaides sistēma (MIB3), kas ļauj klientiem baudīt We Connect mobilos tiešsaistes pakalpojumus. Šie pakalpojumi iekļauj, piemēram, iespēju aplūkot automobiļa statusu, attālināti atvērt un aizvērt durvis, piekļūt straumēšanas pakalpojumiem, izmantot mākonī bāzētas personalizācijas iespējas un aplūkot automašīnas apkopes grafiku.

Jaunais Allspace tagad pieejams Latvijā

Plašs piedziņas sistēmu klāsts un samazinātas emisijas

Jaunajam Allspace pieejamas trīs ekonomiskas un jaudīgas piedziņas sistēmas. 2.0 litru TDI piedziņas sistēmas ar 110 kW (150 ZS)[2] un 147 kW (200 ZS)[3] uzlabo savus emisiju rādītājus, pateicoties dubultajiem SCR katalizatoriem ar divkāršu AdBlue® iesmidzināšanu. 1.5 litru TSI dzinējs ar 110 kW (150 ZS) jaudu, kas pieejams ar sešu pārnesumu manuālo ātrumkārbu[4] standarta aprīkojumā vai izvēles septiņu pārnesumu DSG divsajūgu ātrumkārbu[5], aprīkots ar aktīvo cilindru atslēgšanas sistēmu (ACT). Vēl pieejami divi 2.0 litru TSI dzinēji, kas rada 140 kW (190 ZS)[6] un 180 kW (245 ZS)[7] jaudu. Jauda ceļam tiek nodota, pateicoties standarta aprīkojumā esošajai septiņu pārnesumu DSG divsajūgu ātrumkārbai un 4MOTION visu riteņu piedziņai. Visi dzinēju varianti atbilst stingrajam Euro 6d-ISC-FCM izmešu standartam. Apvienojumā ar 4MOTION pieļaujamais maksimālais treilera svars ir 2,5 tonnas.

Jaunais Allspace tagad pieejams Latvijā

Progresīvas asistentu sistēmas

Jaunā Allspace tehnoloģiskais atjauninājums iekļauj arī jaunas un ļoti progresīvas asistentu sistēmas. Standarta aprīkojuma pakotne piedāvā Front Assist Autonomous Emergency Braking funkciju, kas automātiski bremzē, lai novērstu sadursmi vai samazinātu trieciena spēku, automobilim virzoties uz priekšu. Lane Assist palīdz automašīnai saglabāt atrašanās vietu joslā, lai samazinātu negadījumu iespējamību, un Driver Alert sistēma identificē, kad autovadītājs zaudē koncentrēšanās spējas. Aktīvā kruīza kontrole (ACC) automātiski pielāgojas mainīgajiem satiksmes apstākļiem un samazina vai palielina ātrumu atbilstoši satiksmes plūsmai. ACC arī iekļauj Stop & Go funkciju, kad tā apvienota ar septiņu pārnesumu DSG divsajūgu ātrumkārbu. IQ.DRIVE Travel Assist funkcija pieejama papildu komplektācijā Life pakotnē. Elegance un R-Line pakotnēs tā iekļauta standarta komplektācijā. Šī sistēma atbalsta asistētu stūrēšanu, bremzēšanu un paātrināšanos līdz 210 km/h lielam ātrumam.

Jaunais Allspace tagad pieejams Latvijā

Jauna struktūra specifikāciju pakotnēm

Jaunais Allspace Latvijā pieejams trīs specifikāciju pakotnēs – Life, Elegance un R-Line. Standarta aprīkojums Life pakotnē iekļauj sudraba krāsas eksterjera spoguļu korpusus, sudraba krāsas anodētus jumta reliņus, 18 collu lietos diskus, komforta sēdekļus, divus USB-C portus priekšā, vienu USB-C uzlādes ligzdu centrālajā konsolē aizmugurē un elektrisku bagāžas nodalījuma vāku. Elegance specifikāciju pakotnē īpaši stilīgajam Allspace pieejami hroma elementi, 18 collu lietie diski, IQ.LIGHT LED Matrix priekšējie lukturi, apsildāma stūre, kas iekļauta arī Life pakotnē, un Easy Open & Close ar sensoriem kontrolēta bagāžas nodalījuma vāka atvēršanas un elektriskās aizvēršanas funkcija. Aizmugurskata kamera standarta komplektācijā pieejama tikai Elegance pakotnē. R-Line pakotne piedāvā 19 collu lietos diskus, īpaša dizaina priekšējo bamperu, sliekšņu pagarinājumus, aizmugurējo spoileri un apsildāmu ādas daudzfunkciju stūri. Salona noskaņojuma apgaismojums ar 30 dažādām krāsām pieejams visās trīs Allspace specifikāciju pakotnēs.

Jaunais Allspace tagad pieejams Latvijā

Par Volkswagen:

Volkswagen ir viens no pasaulē veiksmīgākajiem lielapjoma autoražotājiem. Uzņēmumam ir 50 rūpnīcas 14 valstīs, kurās tiek ražoti automobiļi klientiem vairāk nekā 150 tirgos. Volkswagen 2020. gadā pasaulē piegādāja 5,3 miljonus vieglo automašīnu. Klientiem Baltijā Volkswagen pērn piegādāja 5 102, savukārt zīmola tirgus daļa veidoja 9,6%. Volkswagen vīzija ir “Pārvietot cilvēkus un virzīt viņus uz priekšu”. Volkswagen neatlaidīgi virzās uz priekšu, nepārtraukti attīstot savu automobiļu ražošanu. E-mobilitāte, viedā mobilitāte un zīmola digitālā transformācija ir būtiskākie stratēģiskie temati nākotnē.

[1] Allspace 1.5 TSI, 110 kW/150 ZS, 6 pārnesumu manuālā ātrumkārba, degvielas patēriņš l/100 km (NEDC): pilsētā 6,7 / ārpus pilsētas 5,1 / kombinētajā režīmā 5,7, CO2 izmeši (kombinētajā režīmā) g/km: 131, efektivitātes klase: B

[2] Allspace 2.0 TDI, 110 kW/150 ZS, degvielas patēriņš l/100 km (NEDC): pilsētā 6,0-5,4 / ārpus pilsētas 4,5-3,9 / kombinētajā režīmā 5,0-4,5, CO2 izmeši (kombinētajā režīmā) g/km: 133-124, efektivitātes klase: A-A+

[3] Allspace 2.0 TDI, 147 kW/200 ZS, degvielas patēriņš l/100 km (NEDC): pilsētā 6,4-6,3,  ārpus pilsētas 4,8-4,7, kombinētajā režīmā 5,4-5,3, CO2 izmeši (kombinētajā režīmā) g/km: 142-139, efektivitātes klase: A-B

[4] Allspace 1.5 TSI, 110 kW/150 ZS, 6 pārnesumu manuālā ātrumkārba, degvielas patēriņš l/100 km (NEDC): pilsētā 6,7 / ārpus pilsētas 5,1 / kombinētajā režīmā 5,7, CO2 izmeši (kombinētajā režīmā) g/km: 131, efektivitātes klase: B

[5] Allspace 1.5 TSI, 110 kW/150 ZS, 7 pārnesumu divsajūgu ātrumkārba, degvielas patēriņš l/100 km (NEDC): pilsētā 6,5 / ārpus pilsētas 5,3 / kombinētajā režīmā 5,7, CO2 izmeši (kombinētajā režīmā) g/km: 131, efektivitātes klase: B

[6] Allspace 2.0 TSI, 140 kW/190 ZS, degvielas patēriņš l/100 km (NEDC): pilsētā 7,9-7,6 / ārpus pilsētas 6,5-6,2 / kombinētajā režīmā 7,0-6,7, CO2 izmeši (kombinētajā režīmā) g/km: 160-153, efektivitātes klase: C-B

[7] Allspace 2.0 TSI, 180 kW/335 ZS, degvielas patēriņš l/100 km (NEDC): pilsētā 9,0 / ārpus pilsētas 6,4 / kombinētajā režīmā 7,4, CO2 izmeši (kombinētajā režīmā) g/km: 170, efektivitātes klase: C

Muskuļi cilvēka ķermenī

Muskuļi cilvēka ķermenī ikdienas veic darbu, kuru mēs nereti uztveram kā pašsaprotamu. Kā darbojas muskuļi mūsu ķermenī un kā mēs ar savu dzīves veidu varam veicināt vai arī apgrūtināt to darbu?

Vai zini, kurš sacerējis Latvijas valsts himnu?

Vai zini, kurš komponists sacerējis Latvijas valsts himnu? Pirmajā brīdī šķiet – vai var pajautāt ko aplamāku: protams, ka visi zina, – tas ir Baumaņu Kārlis. Arī vārdus. Un tomēr…

Oppo publicē video ar jaunu viedtālruņa kameras konceptu

Viedtālruņu ražotājs Oppo ir izlaidis īsu video mājienu par jauna tipa fotokameru dizainu viedtālruņiem. Uzņēmuma “pašizstrādātā ievelkamā kamera” tiek izvirzīta no tālruņa korpusa un ievilkta atpakaļ. Video liecina, ka mehānisms ir ūdensdrošs un, ja tālrunis tiek nomests, tas automātiski ievelk kameru korpusā.

Atšķirībā no uznirstošajām pašportretu kamerām, kas līdz nepieciešamībai paslēptas tālrunī, jaunā Oppo koncepta kamera, kas visu laiku ir redzama un īsi pirms fotografēšanas tiek izbīdīta, varētu uzlabot attēlu kvalitāti.

Most pop-ups are annoying…

But not our self-developed retractable camera! ?

Explore more in INNO WORLD on 14/12.#OPPOINNODAY2021 pic.twitter.com/33hgJSw8If

— OPPO (@oppo) December 7, 2021

Video pie kameras bloka redzamie kameras parametri liecina, ka, ka sensors ir 1/1, 56 collas un objektīvs ir 50 mm, kas ir līdzvērtīgs  f/2,4 atvērumam, kas nozīmē, ka tam jābūt aptuveni 2 augstākam par tālruņa galveno objektīvu. Šis sensors ir daudz lielāks, nekā ierasts redzēt telephoto lēcām.

Pie video uzņēmums Twitter ierakstā pierakstījis, ka vairāk par jauno viedtālruni varēsim uzzināt jau pavisam drīz – 14. decembrī Inno Day pasākuma ietvaros.

Avots: The Verge

The post Oppo publicē video ar jaunu viedtālruņa kameras konceptu appeared first on notepad.lv.

Latvijas ļaudis, kas uzņēmās glābt ebreju līdzpilsoņus Otrā pasaules kara laikā. 2. daļa

Šajās dienās aprit 80. gadskārta kopš Latvijas ebreju masu slepkavībām 1941. gada 30. novembrī un 8. decembrī. Izglābties izdevās vien dažiem simtiem holokaustam pakļauto, lielāko tiesu tas bija iespējams, pateicoties tiem drosmīgajiem Latvijas ļaudīm, kuri uzņēmās risku glābt savus ebreju tautības līdzpilsoņus.

Pieci veselīgi augļi un ogas, kas patiesībā bojā zobus

Zobiem kaitīgi ir saldumi, alkohols un cigaretes. Tas ir vispārzināms fakts, kas nepārsteidz, taču kāds cits fakts varētu pārsteigt daudzus – ir arī vairāki augļi un ogas, tai skaitā arī Ziemassvētku laikā īpaši iecienītie mandarīni, kas var nelabvēlīgi ietekmēt mūsu zobu veselību.

Jaunums! Žurnāls Ilustrētā Junioriem piedāvā attīstošus ķieģeļu konstruktorus bērniem no Teifoc!

Vācijā ražotie Teifoc ķieģeļu konstruktori ir veidoti no īstiem apdedzinātiem ķieģeļiem, ar kuriem var mūrēt, izmantojot javu, tieši tāpat kā dzīvē!

Ceļojums uz Kipru: ko ņemt vērā?

Kamēr vēl mūsu brauciens uz Kipru ir svaigā atmiņā, padalīšos ar dažiem praktiskiem novērojumiem, kas, iespējams, noderēs vēl kādam, kas plāno turp doties. Kovid papīri Es nezināšu sacīt par situāciju, ja nav vakcinācijas sertifikāts, bet, ja tas ir, sistēma ir diezgan vienkārša. Mēs sertifikātus pievienojām, reģistrējoties lidojumam internetā, tas jādara pēdējā, astotajā solī. Ielidojot jābūt...

The post Ceļojums uz Kipru: ko ņemt vērā? appeared first on Mugursoma.lv.

Izturīgākais papīra tilts notur 145,6 kg slodzi

Tradicionālajā konstruēšanas konkursā «Papīra tilti» uzvar Rīgas Tehniskās universitātes (RTU) Būvniecības inženierzinātņu fakultātes komanda «Asie pipari». Tās būvētais tilts notur 145,6 kg lielu slodzi. 

Jaunais Volkswagen Allspace tagad pieejams Latvijā

Jaunais Allspace tagad ir pieejams Latvijā, piedāvājot visus ietilpīga apvidus auto trumpjus – vietu līdz pat septiņām sēdvietām, modernizētu dizainu un jaunus ekonomiskus dzinējus. Jaunajā apvidus auto ir iekļautas dažādas modernās tehnoloģijas, tostarp IQ.DRIVE Travel Assist daļēji autonomai braukšanai, We Connect mobilajiem tiešsaistes pakalpojumiem un IQ.LIGHT LED Matrix priekšējiem lukturiem. Klienti var izvēlēties no trīs dzinējiem, priekšējo vai visu riteņu piedziņu, kā arī trīs aprīkojuma pakotnes – Life, Elegance un R-Line. Jaunā Allspace sākumcena (1.5 litru TSI 110 kW/150 ZS dzinējs, sešu pārnesumu manuālā ātrumkārba1) ir 31 350 eiro.

Plašs automobiļa interjers ar digitāliem atjauninājumiem

Jaunais Allspace ir par 19 centimetriem garāks salīdzinājumā ar standarta Tiguan, un tajā ir pietiekami daudz vietas, lai ievietotu trešo sēdekļu rindu. Tādējādi automobilis pārtop par SUV, kurā iespējams pārvadāt līdz pat septiņiem cilvēkiem. Lai sniegtu interjeram mūsdienīgu sajūtu, automobilis jau standarta komplektācijā aprīkots ar Digital Cockpit Pro kabīni, kas uzlabo braukšanas pieredzi, un uzlabotu daudzfunkciju stūri, kas ļauj autovadītājam kontrolēt audio sistēmu, kruīza kontroli un citas sistēmas, nenoņemot rokas no stūres. Informācijas un izklaides sistēma ar lielu krāsu displeju līdz pat 9,2 collu izmērā pārvalda visas automašīnas komunikāciju un izklaides funkcijas, sākot ar navigāciju un beidzot ar telefonu zvaniem. Standarta aprīkojumā iekļauto Air Care Climatronic trīszonu automātisko klimata kontroles sistēmu iespējams kontrolēt ar jaunu moduli centrālajā konsolē, kam ir skārienjūtīgi paneļi, vairs neizmantojot pogas, kādas ir bijušas līdz šim.

Tāpat automobilī ir trešās paaudzes modulārā informācijas un izklaides sistēma (MIB3), kas ļauj klientiem baudīt We Connectmobilos tiešsaistes pakalpojumus. Šie pakalpojumi iekļauj, piemēram, iespēju aplūkot automobiļa statusu, attālināti atvērt un aizvērt durvis, piekļūt straumēšanas pakalpojumiem, izmantot mākonī bāzētas personalizācijas iespējas un aplūkot automašīnas apkopes grafiku.

Plašs piedziņas sistēmu klāsts un samazinātas emisijas

Jaunajam Allspace pieejamas trīs ekonomiskas un jaudīgas piedziņas sistēmas. 2.0 litru TDI piedziņas sistēmas ar 110 kW (150 ZS)2 un 147 kW (200 ZS)3 uzlabo savus emisiju rādītājus, pateicoties dubultajiem SCR katalizatoriem ar divkāršu AdBlue®iesmidzināšanu. 1.5 litru TSI dzinējs ar 110 kW (150 ZS) jaudu, kas pieejams ar sešu pārnesumu manuālo ātrumkārbu4 standarta aprīkojumā vai izvēles septiņu pārnesumu DSG divsajūgu ātrumkārbu5, aprīkots ar aktīvo cilindru atslēgšanas sistēmu (ACT). Vēl pieejami divi 2.0 litru TSI dzinēji, kas rada 140 kW (190 ZS)6 un 180 kW (245 ZS)7 jaudu. Jauda ceļam tiek nodota, pateicoties standarta aprīkojumā esošajai septiņu pārnesumu DSG divsajūgu ātrumkārbai un 4MOTION visu riteņu piedziņai. Visi dzinēju varianti atbilst stingrajam Euro 6d-ISC-FCM izmešu standartam. Apvienojumā ar 4MOTION pieļaujamais maksimālais treilera svars ir 2,5 tonnas.

Progresīvas asistentu sistēmas

Jaunā Allspace tehnoloģiskais atjauninājums iekļauj arī jaunas un ļoti progresīvas asistentu sistēmas. Standarta aprīkojuma pakotne piedāvā Front Assist Autonomous Emergency Braking funkciju, kas automātiski bremzē, lai novērstu sadursmi vai samazinātu trieciena spēku, automobilim virzoties uz priekšu. Lane Assist palīdz automašīnai saglabāt atrašanās vietu joslā, lai samazinātu negadījumu iespējamību, un Driver Alert sistēma identificē, kad autovadītājs zaudē koncentrēšanās spējas. Aktīvā kruīza kontrole (ACC) automātiski pielāgojas mainīgajiem satiksmes apstākļiem un samazina vai palielina ātrumu atbilstoši satiksmes plūsmai. ACC arī iekļauj Stop & Go funkciju, kad tā apvienota ar septiņu pārnesumu DSG divsajūgu ātrumkārbu.IQ.DRIVE Travel Assist funkcija pieejama papildu komplektācijā Life pakotnē. Elegance un R-Line pakotnēs tā iekļauta standarta komplektācijā. Šī sistēma atbalsta asistētu stūrēšanu, bremzēšanu un paātrināšanos līdz 210 km/h lielam ātrumam.

Jauna struktūra specifikāciju pakotnēm

Jaunais Allspace Latvijā pieejams trīs specifikāciju pakotnēs – Life, Elegance un R-Line. Standarta aprīkojums Life pakotnē iekļauj sudraba krāsas eksterjera spoguļu korpusus, sudraba krāsas anodētus jumta reliņus, 18 collu lietos diskus, komforta sēdekļus, divus USB-C portus priekšā, vienu USB-C uzlādes ligzdu centrālajā konsolē aizmugurē un elektrisku bagāžas nodalījuma vāku. Elegance specifikāciju pakotnē īpaši stilīgajam Allspace pieejami hroma elementi, 18 collu lietie diski, IQ.LIGHT LED Matrix priekšējie lukturi, apsildāma stūre, kas iekļauta arī Life pakotnē, un Easy Open & Close ar sensoriem kontrolēta bagāžas nodalījuma vāka atvēršanas un elektriskās aizvēršanas funkcija. Aizmugurskata kamera standarta komplektācijā pieejama tikai Elegance pakotnē. R-Line pakotne piedāvā 19 collu lietos diskus, īpaša dizaina priekšējo bamperu, sliekšņu pagarinājumus, aizmugurējo spoileri un apsildāmu ādas daudzfunkciju stūri. Salona noskaņojuma apgaismojums ar 30 dažādām krāsām pieejams visās trīs Allspace specifikāciju pakotnēs.

Omicron

Nu jau kļūst skaidrs (nupat ienākušies eksperimentu dati), ka pat trīs potes no saslimšanas ar omikronu nepalīdz. Pfizer gan pūš miglu, ka ar viņu būsteri tomēr palīdzēšot.<br /><br />Labā ziņa ir tā, ka no smagas gaitas (nomiršanas) potēšana var palīdzēt. Nākamā gada pavasarī varam gaidīt jaunu vakcinācijas riņķadanci.<br /><br /><a rel="nofollow" href="https://www.youtube.com/watch?v=hhzKCfSjnQo">https://www.youtube.com/watch?v=hhzKCfS<wbr />jnQo</a>

Kāpēc ieguldīt brīvos līdzekļus privātā un riska kapitāla fondos?

Ekonomiskās izaugsmes periodus daudzi darbīgi cilvēki vada ar dalītām jūtām. No vienas puses, paveras jaunas sadarbību veidošanas un peļņas gūšanas iespējas, bet no otras – izaugsmi allaž pavadošā inflācija «noēd» uzkrājumus. Netālā pagātnē banku dedzīgi reklamētās noguldījuma iespējas vairs nav risinājums, jo procentu likmes ir tik zemas, ka depozīti un krājkonti sen zaudējuši jēgu.

Vidēji lielu uzkrājumu īpašniekiem, kuri nav gatavi paši mesties jaunā biznesā, optimālais variants joprojām ir citu uzņēmumu izaugsmes atbalstīšana, ieguldot tajos savus līdzekļus. Tā var izpausties gan kā atsevišķu uzņēmumu akciju vai kapitāldaļu iegāde, gan kā naudas uzticēšana privātā un riska kapitāla fondiem, kuri veiks šos ieguldījumus klienta vietā. Ļoti iespējams, ka vairumam cilvēku, jo īpaši tiem, kuri nav guvuši rūdījumu investīciju sfērā, piemērotāks ir tieši otrais variants. 

Par labu investīcijām privātā un riska kapitāla fondos* runā vairāki argumenti. Pirmkārt, tā ir laika ekonomija. Labi pelnoši algoti darbinieki parasti ir diezgan noslogoti un augsta līmeņa pakalpojumu sniedzēji vai uzņēmēji ir pietiekami pieprasīti, lai laika atrašana savu uzkrājumu apsaimniekošanai sagādātu grūtības. Ieguldīšana uzņēmumos prasa iedziļināšanos, perspektīvu analīzi un arī spēju ātri reaģēt. Nereti pat stundas kavēšanās var novest pie tā, ka tiek pazaudēta potenciāli ļoti laba investīciju iespēja. Ieguldot naudu fondos, tā būtībā tiek uzticēta profesionāliem speciālistiem ar lielu pieredzi, kuri nemitīgi analizē tirgu un lieliski tajā orientējas. 

Otrais arguments ir diversifikācija. Privātā un riska kapitāla fondos nauda tiek sadalīta vairākās daļās un ieguldīta dažādos uzņēmumos. Līdz ar to kopējais risks samazinās un iespējas gūt peļņu saglabājas pat tad, ja viena vai dažas no fonda veiktajām investīcijām neattaisno uz tām liktās cerības. Peļņa no citiem uzņēmumiem kompensē zaudējumus no neveiksmīgajām investīcijām.

Trešais svarīgais iemesls garāmejot jau tika piesaukts. Tā ir fondu pārvaldnieku pieredze un profesionalitāte. Ja salīdzinām šo cilvēku darba rezultātus ar pašu investoru individuāli veikto ieguldījumu atdevi, tad fondu speciālistu rādītāji ir labāki. Tas arī ir saprotams. Nav viegli tik kompleksā sfērā «ielēkt» no malas, uzreiz nekļūdīgi izvēlēties pareizos uzņēmumus un nemitīgi pelnīt. Tāpat kā jebkurā citā profesijā, arī ieguldījumos svarīgas prasmes nāk līdz ar pieredzi.

Ceturtais arguments ir īpaši svarīgs šodienas jaunuzņēmumu laikmetā. Reti kurš vidusmēra investors spēj izsekot līdzi katram jaunam uzņēmumam un izvērtēt tā izredzes tirgū. Visbiežāk tie nonāk redzeslokā tikai tad, kad uzņēmumi jau guvuši publisku atpazīstamību un dalību tajos iekāro daudzi. Savukārt fondi un to pārvaldnieki izveidojuši plašu kontaktu loku un labi zina par daudzsološiem uzņēmumiem jau krietni pirms par to uzzina pārējā pasaule. Tas nostāda viņus izdevīgā situācijā pirmajiem iegādāties kapitāldaļas agrīnā stadijā par salīdzinoši zemu cenu un pēc uzņēmuma ielaušanās globālā tirgū pārdot daudz dārgāk. 

Investoriem Baltijā būtībā pieejamas trīs ieguldījumu kategorijas – riska kapitāla fondi, privāta kapitāla fondi un nekustamā īpašuma fondi. Pirmie specializējas ieguldījumos jaunuzņēmumos un riskantos produktos, kas veiksmes gadījumā sola lielu peļņu. Otrie specializējas jau esošu uzņēmumu attīstīšanā, reorganizēšanā un apvienošanā, lai padarītu tos konkurētspējīgākus, bet trešie pelna ar komerciālo un dzīvojamo ēku būvniecību un iznomāšanu. Ja investors ir gatavs atvēlēt 100 līdz 250 tūkstošus eiro, tad tas var kļūt par šādu fondu tiešo ieguldītāju. Ja ieguldīšanai pieejamās summas ir mazākas, tad fondi mēdz organizēt ieguldītāju «klubiņu» jeb uzņēmumu, kurā apvienojas mazāku ieguldījumu apjomu investori, un tādējādi kļūst par vienu fonda ieguldītāju. Latvijā šobrīd tiek veidots viens fonds, kurā viena investora ieguldāmais apmērs ir samazināts līdz 25 tūkstošiem eiro. Visos fondos nauda ir jāiegulda pakāpeniski – vidēji tie ir 10-20% gadā 5-7 gadu periodā. Tas nozīmē, ka par ieguldītāju būtībā var kļūt ikviens cilvēks, kurš spēj iegādāties jaunu automašīnu.

Iesaistoties fondā, investors var sekot līdzi savas naudas pielietojumam. Reizi ceturksnī viņš saņem ziņojumu no pārvaldnieka par veiktajiem ieguldījumiem. Investors var būt arī fonda konsultatīvās padomes loceklis, kuras galvenais uzdevums ir izskatīt pārvaldītāja potenciālo interešu konfliktu gadījumus un dot konkrētas instrukcijas pārvaldniekam šādās situācijās. 

Lai arī pastāv uzskats, ka ievērības cienīgu peļņu var gūt tikai lielajos tirgos, Baltija ir visnotaļ perspektīva vieta ieguldījumiem. Šeit ir divreiz lielāka jaunuzņēmumu veidošanās intensitāte nekā vidēji Eiropā un trīs valstīs pie Baltijas jūras radušies 10% no visiem vecās pasaules «vienradžiem» jeb tehnoloģiju uzņēmumiem, kuru vērība pārsniegusi miljards eiro. Un tas noticis neraugoties uz faktu, ka Baltijā dzīvo tikai 1% no visiem Eiropas iedzīvotājiem.

 

Autore ir juriste investīciju darījumos

*Visu Latvijā reģistrēto pārvaldnieku saraksts pieejams FKTK mājas lapā www.fktk.lv pie alternatīvajiem ieguldījumu fondu pārvaldniekiem. Sīkāku informāciju par šiem pārvaldniekiem var saņemt Latvijas riska kapitāla asociācijas mājas lapā www.lvca.lv. Turpat var noskatīties vebināra ierakstu par iespējām kļūt par fondu investoriem un, kas jāņem vērā domājot par šādu iespēju.

The post Kāpēc ieguldīt brīvos līdzekļus privātā un riska kapitāla fondos? appeared first on IR.lv.

Viedtālrunis un stindzinošs aukstums: 5 padomi tā aizsardzībai

Iestājoties aukstākam laikam, redzam, ka viedierīces bieži vien darbojas nedaudz lēnāk nekā ierasts. Atrodoties ārā, kamēr valda stindzinošs aukstums, tālruņi izlādējas daudz ātrāk, darbojas lēnāk vai pat pilnībā izslēdzas, tāpēc ir svarīgi zināt galvenos noteikumus, kas palīdzēs novērst šīs problēmas.

Apskatīsim svarīgākos noteikumus, kas jāievēro, lai aukstums tevi nepārsteigtu ar pēkšņi izlādējušos viedtālruni:

1. Turi tālruni pēc iespējas tuvāk ķermenim

Lielāka aukstuma dēļ telefoni ātrāk izlādējas vai pat pilnībā izslēdzas. Lai aizsargātu tālruņa akumulatoru, turi ierīci kabatā, kas atrodas vistuvāk ķermenim, vai iekar to kaklā zem drēbēm tam speciāli paredzētā maciņā. Ķermeņa siltums pasargās ierīci no nopietniem bojājumiem un nodrošinās, ka akumulators paliek silts un kalpo ilgāk. Ja ierīci nav iespējams ielikt kabatā, ieteicams to glabāt rokassomiņā vai mugursomā, ietīt šallē vai vienkārši ielikt cimdā.

2. Uzlādē tālruni

Pirms iziešanas no mājām ieteicams pilnībā uzlādēt tālruņa akumulatoru. Tāpat ir lietderīgi “apbruņoties” ar ārējiem akumulatoriem vai papildu lādētājiem, kurus var izmantot automašīnā vai darbā. Ārējie akumulatori nodrošina, ka telefons darbojas ilgāku laiku, taču arī tie ir jāglabā pēc iespējas siltākā vietā kabatā vai īpašā maciņā.

3. Neuzlādē ierīci, kad tā ir atdzisusi

Viens no vissvarīgākajiem noteikumiem: lai izvairītos no nopietniem tālruņa bojājumiem, nekad neliec lādēties tikko no āra ienestu ierīci. Ienesot tālruni no āra siltā telpā, uz tā veidojas kondensāts, līdzīgi kā tas notiek uz brillēm vai citām stikla virsmām. Pēc ierīces ienešanas telpā, ieteicams atstāt to sasilt sausā vietā, lai tā “pierod” pie normālas temperatūras, un tikai tad to sākt lādēt.

4. Parūpējies par maciņu un austiņām

Lai tālruņi “nenosaltu”, tiem jābūt “apģērbtiem”, tāpēc ieteicams izmantot mitruma un aukstuma izturīgu maciņu. Kad tālruņi tiek pakļauti lielam aukstumam, tie var kļūt trauslāki, turklāt, lietojot tos ar cimdiem, pastāv lielāka varbūtība, ka tie izslīdēs no rokām. Tālruņa maciņi palīdz aizsargāt ierīci ne tikai no aukstuma, bet arī no mitruma vai trieciena. Aukstajā sezonā ir ērti izmantot maciņu, kas ļauj pakārt tālruni kaklā zem virsdrēbēm, lai ierīce būtu drošībā un siltumā. Lai tālrunis neizlādētos, mēģini to pēc iespējas mazāk izmantot ārpus telpām. Tam lieliski noder austiņas, kas ļaus atbildēt uz zvaniem vai klausīties mūziku, neizņemot ierīci no kabatas. (Vairāk par aizsargvāciņiem lasi šajā rakstāKvalitatīvs telefona aizsargvāciņš – kādu izvēlēties?).

5. Aktivizē baterijas taupīšanas režīmu vai pilnībā izslēdz tālruni

Viedierīcēs ir iespēja ieslēgt enerģijas taupīšanas vai lidmašīnas režīmus. IPhone lietotāji var taupīt enerģiju, noklikšķinot uz Iestatījumi> Akumulators un ieslēdzot zema enerģijas patēriņa režīmu. Android tālruņiem šī funkcija ir pieejama sadaļā Iestatījumi> Ierīces aprūpe> Akumulators> Enerģijas taupītājs. Šīs iespējas nedaudz ierobežos telefona iespējas, taču ļaus ierīci lietot ilgāku laiku. Viens no vienkāršākajiem veidiem, kā pēc iespējas ilgāk ietaupīt akumulatora enerģiju, ir izslēgt ierīci pavisam. Tas ir īpaši noderīgi, ja plāno aukstumā pavadīt ilgu laiku. Lai taupītu akumulatora darbības laiku, var izslēgt arī atrašanās vietas noteikšanas pakalpojumus un aizvērt pēc iespējas vairāk sīkrīku.

The post Viedtālrunis un stindzinošs aukstums: 5 padomi tā aizsardzībai appeared first on Datuve.

Anekdotes

Šodien beidzot apjēdzu inflācijas sekas. Meita paziņoja: «Manā krājkasītē metāla naudu vairs nemet! Par to vairs neko nevar nopirkt!»

The post Anekdotes appeared first on IR.lv.

Labākā jaunā “Nvidia” videokarte kriptovalūtas maineriem?

Mainings ar GeForce RTX 2060 12GB

Pārdošanā ir pieejama nesen prezentētā jaunā GeForce RTX 2060 12GB videokarte.

Kā tagad redzam, tās cena ir 600-700 eiro robežās. Ir arī piedāvājumi par aptuveni 550 eiro, bet klātienē pašas videokartes nav pieejamas. Salīdzinājumam: parastas GeForce RTX 2060 videokartes cena Eiropā ir apmēram tāda pati, un RTX 2060 Super videokartes cena ir sākot no 800 eiro. Jaunās videokartes cena šķiet ir izdevīgāka. Toties jaudīgo Radeon RX 6600 videokarti var iegādāties par 550-600 eiro.

Bet pats interesantākais ir tas, ka RTX 2060 jaunajai versijai, protams, nav nekādu aizsardzības mehānismu pret kriptovalūtas ieguvi, tāpēc tā veiktspēja pārsniedz RTX 3060 iespējas, sasniedzot aptuveni 31-32 MH / s. Rezultātā šis ir viens no labākajiem piedāvājumiem kriptovalūtas ieguvējiem, bet ne no labākajām versijām videospēļu spēlētājiem.

GeForce RTX 2060 12GB mainings

Avots: Videocardz

Vairas Vīķes-Freibergas citāts

Es kā bērns mammai teicu: «Neuztraucies, dumju vīru es nekad neprecēšu. Ja neatradīšu gudru, tad vispār neprecēšos. Viss.»

Bet ar dumju nevar sadzīvot. Vajag tomēr gan kopīgas, gan kontrastējošas intereses. Ja viens ir ārkārtīgi ātrs, straujš, tad otrs var būt lēnāks, citādi diviem lēniem un diviem ātriem ir grūti kopā. Bet citādi – ja vienam ir interese par sportu vai mākslu, tad vajag būt arī otram. Protams, ir arī izņēmuma gadījumi, katrs atrod savu vietu un iekārtojas, bet tas noteikti ir grūtāk.

Izpētē pēc griestu nogruvuma Rīgas Dzelzceļa stacijā atklāta vēl viena nomaskēta šahta

Padziļinātā izpētē pēc pagājušajā nedēļā notikušā griestu nogruvuma Rīgas Dzelzceļa stacijā atklāta vēl viena nomaskēta šahta. Būvnieks jau brīdinājis “Latvijas dzelzceļu” par atradumu, lai droši organizētu gājēju kustību “Rail Baltica” būvdarbu laikā. Būvnieks arī uzskata, ka cilvēku atrašanās tunelī ir droša, lai arī Būvniecības valsts kontroles birojs (BVKB) secinājis, ka nosacījumi par tuneļu izmantošanu būvdarbu laikā nav izstrādāti pietiekami detalizēti.

Apgādnieka zaudējuma pensija un apgādnieka zaudējuma pabalsts

Tiesības uz apgādnieka zaudējuma pensiju ir mirušā apgādnieka bērniem, ja apgādnieks ir bijis sociāli apdrošināts – tas var būt ne tikai darba ņēmējs ar algu, no kuras veiktas valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas, bet arī pašnodarbinātais, kurš veicis iemaksas.

Siguldas Sporta skolas audzēknei sudrabs Latvijas jauniešu čempionātā peldēšanā

1638970330_212.jpg

Aizvadītajā nedēļas nogalē Jelgavā risinājās Latvijas jauniešu čempionāts peldēšanā, kurā startēja septiņas Siguldas Sporta skolas Peldēšanas nodaļas treneres Andras Fridrihsones audzēkņi. Čempionātā 100 metru tauriņstila distancē izcilu rezultātu uzrādīja Emīlija Strazdiņa, izcīnot sudraba medaļu.

Visi sacensību rezultāti apskatāmi šeit

Lepojamies ar sasniegumiem un vēlam panākumus arī turpmāk!

Prokurors: Pieķertie Terehovas muitnieki kukuļus slēpa arī aiz uniformas uzplečiem

Kukuļņemšana Terehovas muitas kontroles punktā, kur aizdomās par koruptīvām darbībām apsūdzības celtas 20 muitniekiem, konstatēta piecu mēnešu garumā un ņemtās summas bijušas, sākot no diviem eiro. Savukārt Valsts ieņēmumu dienesta (VID) muitnieki bijuši radoši, slēpjot saņemto naudu, trešdien, 8. decembrī, preses konferencē atklāja prokurors Kaspars Andruškins.

Krievijas valsts televīzijā «militārais eksperts» izklāsta plānu Baltijas valstu un Gotlandes okupācijai

Krievijas TV propagandas raidījumos pēdējo dienu laikā arvien biežāk izskan agresīva retorika pret Ukrainu, NATO un Rietumiem. Vienā no šiem raidījumiem “militārais eksperts” izklāstījis scenāriju, kā Krievija varētu pārņemt savā kontrolē Baltijas valstis un Zviedrijai piederošo Gotlandes salu.

Viens, divi, trīs un Tu esi brīvs

Labdien, labdien, mīļie, dārgie un attālie! Es nezinu, kā jums, bet mana ikdiena ir uzņēmusi labu tempu un ātrumu. Patīk. Man vienmēr ir paticis, kad ir, ko darīt. Vidusskolā paspēju ne tikai mācīties, bet arī teātri spēlēt, sportot un padauzīties arī mazliet. Šobrīd paspēju agri pamosties, veltīt nedaudz laiku sev (tas ir tiiik būtisks, tās 15 minūtes klusuma sev no rīta, kad visi guļ) un

140 vārdu: vai lipīgāks un mazāk nāvīgs sērgas paveids ir mazāk bīstams?

Vai lipīgāks, bet mazāk nāvīgs sērgas paveids ir bīstamāks vai mazāk bīstams?

Iedomāsimies, ka ir sērga ar lipību (cik citu caurmērā aplipina viens saslimušais) R=1, 1% nāvību, 5 dienu slimības paaudzi un 1000 saslimušiem. Tad pēc mēneša (sešām slimības paaudzēm) saslims tāpat 1000, no tiem nomirs 10.

Tagad iedomāsimies, ka radies jauns šīs sērgas paveids, kas ir 1,2 reizes lipīgāks (R=1,2), taču 1,25 reizes mazāk nāvīgs (0,8%). Ievērojam, ka nāvības sarukums lielāks nekā lipības pieaugums. Ar tādu paveidu pēc mēneša saslims 1000·1,2⁶=2986≈3000, no tiem nomirs 24. Pēc diviem mēnešiem atšķirība būs jau 71:10. Daudz vairāk nekā sākotnējā sērgā!

Jā, tāda ir eksponenciālu procesu īpatnība: augstāka lipība uzkrājas ar katru sērgas paaudzi. Viens saslimušais vairāk ir daudz vairāk saslimušu vēlāk, viens saslimušais mazāk ir daudz mazāk saslimušu vēlāk.

Secinājums: lai atsvērtu pat nelielu lipības pieaugumu, nāvībai jākļūst daudz, daudz, DAUDZ mazākai.

Kā atrast izdevīgākos veikalu piedāvājumus?

Visiem pircējiem, ja vien tas iespējams, patīk izdevīgi iepirkties un ietaupīt, bet reizēm labāko piedāvājumu meklējumi ir visai laikietilpīgi. Tāpēc tirgotāji ir padomājuši par pircējiem – akcijas bukleti ir palīgs ikvienam pircējam, jo tajos norādītas un ērti sagrupētas visas akcijas.

Akcijas bukleti tiek regulāri atjaunoti, izceļot aktuālos lielāko tirdzniecības tīklu piedāvājumus un draudzīgākās cenas. Pirms došanās iepirkties, vērts uzzināt, tieši kurā lielveikalā atradīsiet pievilcīgākos piedāvājumus. Tādējādi, iespējams, nebūs jāapmeklē vairāki veikali, jo zināsiet, tieši kur vajadzīgā prece pieejama par akcijas cenu.

Atlaides – ne tikai pārtikai

Daudzi pircēji ir pieraduši meklēt atlaides un akcijas ikdienas produktiem, bet retāk ieskatās piedāvājumos, kas attiecas uz citām preču grupām, piemēram, sadzīves ķīmijai, apģērbiem un apaviem, bērnu precēm un citām mājai vajadzīgām lietām. Ja vajadzīgas kādas no šīm precēm, noteikti vērts vispirms ieskatīties akcijas bukletos, kur atradīsiet dažādu pārdevēju piedāvājumu. Nereti pircēji atzīst, ka atlaides ir patiešām pārsteidzošas un pat apšauba to iespējamību. Tomēr nekā dīvaina tur nav, jo īpašās kampaņas parasti plāno un piedāvā paši ražotāji, ņemot vērā savu mārketinga politiku.

Labāk izlemt nesteidzoties

Akcijas bukleti tiek regulāri atjaunināti, ņemot vērā gan jau minētos ražotāju piedāvājumus, gan sezonalitāti. Tāpēc jāatceras: ja reiz izskatīts viens buklets, tas nenozīmē, ka jaunākajā viss informācijas klāsts palicis nemainīs. Visticamāk, ir pilnīgi pretēji! Tāpēc, pirms došanās uz veikalu, noteikti vērts ieskatīties visjaunākajā akcijas bukletā, kur būs apskatāmas visas aktuālās akcijas un piedāvājumi atbilstoši sezonai. Daudzi lielāku iepirkšanos plāno pirms sezonāliem svētkiem, tāpēc tas varētu būt īpaši vērtīgi, jo svētku sarīkošana vienmēr maksā pietiekami dārgi.

Gudram pircējam arī vērts pārliecināties, cik ilgi viens vai otrs piedāvājums ir spēkā, lai, nonākot tirdzniecības centrā, nenāktos vilties, ka kārotā prece vairs nav akcijas produkts. Ja rodas šaubas, akcijas bukletus var paņemt līdzi uz tirdzniecības vietu, lai konsultētos ar pārdevēju. Tas tāpat palīdzēs kopā ar pārdevēju noskaidrot, kur izvietotas akcijas preces.

Visiem vai lojalitātes karšu īpašniekiem?

Reizēm īpašās cenas paredzētas tieši lojalitātes karšu īpašniekiem. Pārējiem nevajadzētu vilties, bet, iepriekš pārliecinoties, ka vajadzīgā prece ar ievērojamu atlaidi paredzēta lojalitātes programmā, dažās situācijās noteikti ir vērts apsvērt iespēju to iegādāties: iepērkoties varēsit saņemt tūlītēju atlaidi, kā arī izmantot citas lojalitātes kartes priekšrocības. Daudzi tirdzniecības centri piedāvā krāt punktus, par kuriem var saņemt jaunas atlaides dažādām precēm vai samazināt visa pirkuma summu atbilstoši iekrātajiem bonusiem. Tas var būt ļoti patīkami!

The post Kā atrast izdevīgākos veikalu piedāvājumus? appeared first on notepad.lv.