
Globālās tendences liecina, ka auto nomas servisi kļūst iecienītāki. Šajā ziņā arvien lielāku ievērību gūst tāds pakalpojums kā jaunu auto abonēšana, kas ir gandrīz tikpat vienkārši kā abonēt “Netflix” vai “Spotify”. Viens no iemesliem, kāpēc tas kļuvis populāri, protams, ir pandēmija, kuras laikā jauni auto kļuvuši par deficītu. Situāciju vēl vairāk pasliktinājuši notikumi pasaulē, radot sarežģījumus piegādes ķēdē. Tā ir globāla problēma un vērojama arī Latvijā, kur atsevišķi auto modeļi nebūs pieejami iegādei pat vēl vairāk nekā gadu. Ņemot vērā pieprasījumu pēc jauniem spēkratiem un auto nomas pakalpojumu augošo popularitāti, arī Latvijā pamazām ienāk šādas iespējas. Viens no šādiem pakalpojumiem, kas pieejams kopš janvāra, ir “Renti plus”, kas piedāvā uz abonementiem balstītas auto nomas iespējas. Kādas priekšrocības tas sniedz klientiem un ar ko atšķiras no citiem, plašāk stāsta “Renti plus” vadītājs Krišjānis Znotiņš.

“Renti plus” vadītājs Krišjānis Znotiņš
Kas ir “Renti plus”?
“Renti Plus” sevi dēvē par auto abonēšanas pakalpojumu sniedzēju, kas klientiem piedāvā jaunus auto. Uzņēmums termiņā no 1 līdz 36 mēnešiem ļauj nomāt jaunākos populārāko un iecienītāko marku auto, ko citādā veidā šobrīd ir ļoti sarežģīti dabūt. Viss process ir diezgan vienkāršs – klients mājaslapā atrod sev tīkamāko spēkratu, atzīmē, cik ilgi to plāno izmantot, izvēlas piemērotāko abonementa plānu, aizpilda pieteikuma formu un jau tajā pašā dienā saņem savu izvēlēto braucamo. K. Znotiņš uzsver, ka lielākā priekšrocība, ko sniedz “Renti plus”, salīdzinot ar citiem līdzīgiem pakalpojumu sniedzējiem – klientiem tiek piedāvātas tikai pašas jaunākās automašīnas – no benzīna līdz elektroauto.
Topā mazie pilsētas auto un apvidnieki
“Renti plus” auto parks pašreiz sastāv no 70 spēkratiem, no kuriem lielākā daļa šobrīd atrodas pie klientiem. Līdz gada beigām pakalpojuma sniedzējs šajā ziņā cer krietni paplašināties, piedāvājot jau ap 280 dažādu marku un modeļu jaunākos un populārākos auto.
Domājot, kādu piedāvājumu klientiem celt galdā, K. Znotiņš atklāj, ka “Renti plus” vadās pēc tā, kādas auto markas un modeļi ir populārākie un vairāk pieprasīti. Viņš norāda, ka Latvijas tirgū ļoti iecienīti esot mazie pilsētas SUV, kā arī apvidus auto, kas pašreiz sastāda lielāko “Renti plus” auto parka daļu. Populārākie no tiem šobrīd ir “Nissan Juke” un “Toyota RAV 4” modeļi.
Vadoties pēc tendencēm auto tirgū un pieprasījumā, “Renti plus” piedāvā arī elektroauto, kuru klāsts uz gada otru pusi būtiski pieaugs gan skaitā, gan dažādībā. Pašreiz klientiem no šādu braucamo segmenta ir iespēja vizināties, piemēram, ar “Nissan Leaf”, pēc kura esot īpaši liels pieprasījums.
Būtiski, ka līguma ietvaros klientam ir iespēja arī esošo automašīnu nomainīt uz citu. Piemēram, pāriet no benzīna uz hibrīdu vai elektroauto, no lielāka braucamā uz mazāku utt.
Taču, ja kāda no automašīnām, ko nomā “Renti plus”, ir tā iepatikusies, ka nevari bez tās vairs dzīvot, to ir iespējams arī nopirkt. Šajā un citos finanšu jautājumos uzņēmums sadarbojas ar banku “Citadele”, kas ir “Renti plus” finansētājs.

Ieguvums gan privātpersonām, gan biznesam
“Renti plus” auto abonēšanas pakalpojumus piedāvā gan privātpersonām, gan uzņēmumiem. Kamēr privātpersonas šādā veidā var izbaudīt šodienas mobilitātes sniegtās priekšrocības, uzņēmumiem tas paver plašas ērtības un mazina administratīvo slogu, jo visas izmaksas tiek iekļautas vienā kopējā rēķinā. Šādas iespējas jau tagad izmanto tādi klienti kā “ATTA centrs”, “Sportland” un citi.
“Renti plus” mājaslapā var iepazīties ar auto sarakstu, kuri pieejami uzreiz un kuri sagaidāmi drīzumā. Vēl viena laba lieta ir tā, ka iespējams pieteikties uz testa braucienu, kas dos iespēju labāk iepazīt interesējošo spēkratu pirms to nomāt. Atbraucot uz “Renti plus” biroju Rīgā, Skanstes ielā 52, klients droši var notestēt kaut visas piedāvājumā esošās automašīnas, kas dos iespēju izvēlēties vēlmēm un vajadzībām labāko variantu.
Būtiski, ka privātpersonas un uzņēmumi var izmantot jaunu iespēju – atvērtais līgums. Ja parastais līgums paredz, ka īrēta auto ātrākas atgriešanas gadījumā klientam jāmaksā soda nauda, atvērtais līgums šajā ziņā piedāvā elastīgākas iespējas. Tas paredz, ka klientam ar nomāto auto jānobrauc vismaz viens mēnesis un pēc tam jebkurā brīdī to iespējams atgriezt atpakaļ bez soda maksas. Atvērtais līgums ir laba iespēja gadījumos, ja nav pārliecības, cik ilgi transportlīdzeklis būs vajadzīgs vai arī notikušas kādas negaidītas pārmaiņas un tas vairs nav nepieciešams.
No sudraba līdz premium piedāvājumam
Atkarībā no klienta vēlmēm un vajadzībām “Renti plus” piedāvā trīs veidu abonementa plānus – “Silver”, “Gold” un “Premium”, kas atšķiras gan cenas, gan piedāvājuma ziņā. Šeit uzreiz jāsaka, ka “Silver” un “Gold” plāni netiek piedāvāti īstermiņam un tiem var pieteikties tikai tad, ja klients auto plāno izmantot ilgāk par 12 mēnešiem.
Svarīgi, ka visos trīs abonementu plānos ir iekļautas OCTA un KASKO izmaksas, nodrošināts 24/7 atbalsts uz ceļa, kā arī apkope, ko veic klientam ērtā laikā oficiālā servisa centrā.
Atkarībā no izvēlētā abonementa plāna mainās pašrisks. Piemēram, “Silver” piedāvājumā ietilpst KASKO polise ar 800 eiro pašrisku bojājumiem. “Gold” plāna ietvaros šī summa ir uz pusi mazāka, savukārt “Premium” piedāvā KASKO polisi ar 0 eiro pašrisku pirmajam bojājumam gadā. Tāpat pirmie divi abonementu plāni – “Silver” un “Gold” – ļauj brīvi pārvietoties Baltijas valstīs. Savukārt “Premium” plāns dod iespēju ceļot krietni elastīgāk un ar jauno auto paviesoties visās Eiropas ekonomiskās zonas valstīs.
“Gold” un “Premium” plānos lietotāju ērtībām tiek iekļauti arī CSDD izdevumi, piemēram, par tehnisko apskati, ceļa nodoklis. Klientam pašam par to nav jādomā, jo gan rezervāciju uz tehnisko apskati ērtākajā laikā, gan nepieciešamos maksājumus veic “Renti plus”.
Atsevišķi jāuzsver, ka “Premium” abonements gluži loģiski piedāvā bagātīgāko iespēju klāstu un ir arī klientu iecienītākais plāns. Šajā piedāvājumā viss ir iekļauts, izņemot, protams, degvielu, par ko klientam pašam jāprūpējas. Bez jau uzskaitītajām iespējām nebūs arī jāmaksā transportlīdzekļa ekspluatācijas nodoklis, jāsatraucas par sezonālo riepu iegādi, maiņu un glabāšanu. Tāpat “Renti plus” apmaksā dabīgā nolietojuma rezultātā nepieciešamo remontu, detaļu, eļļu nomaiņu. Vajadzības gadījumā klientam tiks piešķirts arī maiņas auto.

Ko vajadzētu likt aiz auss
Protams, varētu rasties jautājums, kā uzņēmums izkontrolēs to, ka klienti, kuriem nav šis “Premium” plāns un kuriem pašiem jāparūpējas, piemēram, par eļļas nomaiņu, to tik tiešām apzinīgi darīs. Krišjānis Znotiņš stāsta, ka arī šajā ziņā “Renti plus” ir pretimnākošs un seko līdzi, piemēram, nobraukumam, lai laicīgi paziņotu klientam, ka ir nepieciešama eļļas nomaiņa. Brīdī, kad tas ir vajadzīgs, uzņēmums sazinās ar klientu un piedāvā ērtāko laiku, kad to izdarīt.
Negadījumi uz ceļa ir bieža parādība. Vairumā gadījumu izdevumus sedz apdrošinātāji. Taču, ko darīt tādos gadījumos, kad gadījies, piemēram, sabuktēt nomātu auto? Krišjānis Znotiņš norāda, ka, klientam, protams, vispirms jāsazinās ar apdrošinātājiem. Taču uzreiz pēc tam par esošo situāciju noteikti jāpaziņo arī “Renti plus”. Savukārt, ja gadījusies tik nelāga situācija, ka mašīna vairs nekust uz priekšu, uzņēmums ikvienam klientam nodrošinās evakuatora pakalpojumus.
Izvēlies vajadzībām atbilstošāko nobraukumu
Visos trīs “Renti plus” abonementa plānos mēnesī iekļautais standarta nobraukums sasniedz 1500 km. “Pārsvarā klientiem tas ir pietiekams ikdienas gaitu veikšanai, pārvietojoties pa pilsētu vai dodoties uz mājām ārpus pilsētas”, norāda K. Znotiņš. Taču, ja klients saprot, ka mēnesī nobrauks vairāk kilometru, par papildus maksu ir iespēja izvēlēties lielāku nobraukumu. Piemēram, ja mēnesī sanāk nobraukt 2000 km, tad papildus izvēlētajai abonementa cenai būs jāpiemaksā 18 eiro. Aktīvākajiem braucējiem “Renti plus” piedāvā arī 3500 km lielu nobraukumu mēnesī, par ko būs jāpiemaksā 169 eiro. Taču, ja arī ar šo daudzumu nepietiek, klientam tiek piedāvāts individuāls risinājums.
Skaidrs, ka kilometru patēriņš ziemā un vasarā atšķiras. Tas arī nozīmē, ka ziemas mēnešos, iespējams, šo standarta 1500 km limitu neizdosies savākt, savukārt vasarā var gadīties to pārsniegt. Par to nevajadzētu satraukties. K. Znotiņš skaidro, ka tiek rēķināts viss līguma periods kopā. Tas nozīmē, ja līgums ir noslēgts uz gadu ar iekļautiem 1500 km mēnesī, līdz termiņa beigām kopējais nobraukums nedrīkst pārsniegt 18 000 km. Līdz ar to svarīgs ir tikai šis gala skaitlis, nevis atsevišķā mēnesī nobraukto kilometru daudzums. Ja klients līguma ietvaros tomēr nobrauc vairāk, tad par katriem 1000 km “Renti plus” prasīs papildus maksu. Protams, ja klients jūt tādu vajadzību, tad jebkurā brīdī ir iespēja abonementā pievienot lielāku kilometru daudzumu.
Kāpēc izvēlēties “Renti plus”, nevis līzingu?
Skatoties pēc vidējā piedāvājuma tirgū un salīdzinot auto abonementu ar līzingu, var secināt, ka abonēt auto “Renti plus” ir izdevīgāk un ērtāk. Pirmkārt, klientam nav jādomā par pirmo iemaksu 10% apmērā no automašīnas vērtības. Otrkārt, atkrīt līguma komisijas izmaksas, kas līzinga gadījumā sastāda 1,5% no spēkrata vērtības. Treškārt, nav jādomā par OCTA un KASKO izmaksām, jo tās jau ir iekļautas abonementā. Ne mazāk svarīgi ir tas, ka pie kārotās automašīnas iespējams tikt jau uzreiz, kas līzinga gadījumā būtu vismaz 3 līdz 9 mēnešu jautājums. Ja iegādājies “Renti plus” “Premium” abonementu, papildus šīm var pieskaitīt vēl vairākas priekšrocības, kas jau iepriekš pieminētas.

Plāno izvērsties ārpus Latvijas un fokusēties vairāk uz biznesa klientiem
Bez auto parka būtiskas palielināšanas “Renti plus” līdz gada beigām cer izvērst darbību ārpus Latvijas un transportlīdzekļu abonēšanas pakalpojumu piedāvāt arī Igaunijā. Tāpat plānos ietilpst lielāks fokuss uz uzņēmumiem, konkrētāk, tieši mazo biznesu pārstāvjiem, piedāvājot tiem komerctransporta abonēšanu.
“Renti plus” īpaši ieklausās klientu ieteikumos, kas ļāvis pilnveidot pakalpojuma sniegšanas kvalitāti. Tāpēc sagaidāms, ka vēl kāda jauna, forša iespēja jau šogad sagaidīs klientus un ļaus auto abonēšanas iespējas izmantot vēl ērtāk.